Valgets kvaler - nye høyttalere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ivara
    Jeg har også stusset på denne trenden med at det må være hvitt for å ha WAF...
    hva skjer da når interiørbladene finner ut at "Nei, nå er hvitt bare såååå 2010 altsåå" ? :twisted:
    +1:lol:

På den annen side, da har man jo verdens beste argument for å skifte ut/oppgradere! Aldri så galt....;-)
    Marantz SR7005|Marantz UD7006|Emotiva XPA-3|Monitor Audio PL200|Monitor Audio GXC350|Focal Chorus SR800|SVS PCi 25-31|Apple TV|Bluesound Vault

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt sorte høyttalere er bare kjipt! de må ha noe som balanserer det dystre preget. har hatt et par sorte biler og, blir småkvalm over lengre tid. Bilfarger - Dette er den mest populære bilfargen - Bil

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av einis
    helt sorte høyttalere er bare kjipt! de må ha noe som balanserer det dystre preget. har hatt et par sorte biler og, blir småkvalm over lengre tid. Bilfarger - Dette er den mest populære bilfargen - Bil
    Kompromiss med sjakkruter da?

Nei, alle mine - våre - 16 høyttalere er svarte og har aldri hørt et pip i protest i løpet av en mannsalder! 8)
    Men smak og behag etc.!

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bimmernorge
    +1:lol:

På den annen side, da har man jo verdens beste argument for å skifte ut/oppgradere! Aldri så galt....;-)
    da blir det vel:
    "Ja! god ide! så kan vi kjøpe noe som er litt mindre dominerende i stua"
    :twisted:

(Og siden jeg er singel så burde jeg nok fått meg noen høyttalere med ekstra lav WAF nå mens jeg kan )

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også stusset på denne trenden med at det må være hvitt for å ha WAF...
    hva skjer da når interiørbladene finner ut at "Nei, nå er hvitt bare såååå 2010 altsåå" ? :twisted:
    Enkelt, man tar av folien og bytter til fargen som er inn :-D
    Minhembio.com - Hemma hos softishman - Foliering

Jeg har sendt mine avgårde for foliering til Høyglans hvit for noen dager siden, venter i spenning....
    Siden så og si allt i stua er høyglans hvit så er det forståelig at Kirsebær ser litt feil ut, til og med jeg ser den

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [Rant feel free to ignore]
    Kan bli for mye hvitt og mange stuer rundt om røper hvor lite peiling damer har på interiør design for stuene dems ser jo mer sterile ut enn et tannlege kontor.

Jeg vil ha et hjem jeg liker og oppholde meg i. Ikke en forbanna klinikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vært på høring

Må smile litt her, ønsker ikke at tråden skal bli en diskusjon om hvorvidt man er alfahann eller ei om man har hvite høyttalere... hver sin smak, jeg synes selv at svart og rødlig tre passer dårlig i den nye stua.
    Uansett;
    I dag har jeg vært innom Oslo Hificenter og lyttet litt. Fikk mindre tid i byen så det ble kun den butikken i dag. Hørte på Audio Physic og ble imponert over renheten i lyden. Dessverre hadde de ikke Yara II Superior klar til lytting, og kun igjen 1 par i svart. Jeg fikk demonstrert et par Virgo satt opp med et "spitzenklasse" såg-veldig-dyrt-ut Burmester-oppsett. Hadde litt dårlig tid, men jeg likte det jeg hørte. Utrolig rent, virker knall på akustisk. Usikker på hvordan de lyder med litt mer R&B og rytme/bass. Musikken jeg hører på skifter mellom Mark Knopfler / Sundfør / RHCP til pop som Timbaland og Guetta. Dessverre er nok det Virgo+Burmester oppsettet er relativt fjernt fra det som jeg skal sette opp mtp pris og kvalitet...
    Den hyggelige selgeren anbefalte følgende:
    Audio Physic Sitara (kommer i hvitt, til salg for 13.5k i helga. Ikke Sitara 25, kun Sitara, var visst en eldre diskant på denne)
    Marantz 7007 (denne koster 14k, istedet for Denon 3313 til 10k)

Selgeren mente at Sitara + en sub ville gi ennå bedre lyd enn Virgo. Da kan jeg evt bygge på med en relativt usynlig sub etterhvert.
    Noen som har meninger / erfaringer med Marantz + Sitara oppsettet?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gøy å reise rundt og lytte litt!
    Jeg kan ikke si noe om kombinasjonen du nevner, men selv har jeg Marantz SR7005 (forgjengeren til 7007, og så vidt jeg vet selger samme butikk denne for ca 9k den nevnte helgen...). Jeg er ikke helt sikker på hva som er nytt på 7007 i forhold til 7005. Uansett er jeg veldig godt fornøyd med min 7005, og jeg ble enda mer fornøyd når jeg koplet til en Emotiva XPA-3!

Jeg har ikke enorm kunnskap om mange ulike recievere, men for meg har følgende hatt betydning (jeg gikk fra en NAD 7400 reciver fra sent 1994...): "Moderne" tilkoblingsmuligheter (dvs HDMI), en god forsterkerdel (min gamle NAD var bra den!), et greit brukergrensesnitt, og et OK utseende/design. Faktisk ble også fysisk størrelse et tema. Jeg vurderte en stund Yamaha RXA 2010/3010, men disse er begge 46,7cm dype, og fikk dermed ikke plass i reolen. Marantzen er 40,6cm dyp.
    Et annet pluss med Marantzen var at det fulgte med instruksjonsBOK, og ikke bare en CD-rom. For mange sikkert et dårlig argument, men for meg var det en hyggelig overraskelse å finne boka i boksen.

Det har gått utrolig greit å få 7005 koplet til nett, og dermed tilgang til internet-radio. Plug and play, ikke noe tull. Streame fra PC eller telefon har også vært helt uproblematisk.

Jeg har til nå funnet en ting jeg gjerne skulle hatt på den, og det er balanserte utganger ifm påkobling av effektforsterker.
    Marantz SR7005|Marantz UD7006|Emotiva XPA-3|Monitor Audio PL200|Monitor Audio GXC350|Focal Chorus SR800|SVS PCi 25-31|Apple TV|Bluesound Vault

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    [Rant feel free to ignore]
    Kan bli for mye hvitt og mange stuer rundt om røper hvor lite peiling damer har på interiør design for stuene dems ser jo mer sterile ut enn et tannlege kontor.

Jeg vil ha et hjem jeg liker og oppholde meg i. Ikke en forbanna klinikk.
    Nå liker jeg veldig godt høyglans hvit og bare fordi man har Vitrineskap, stereobenk, stuebord og spisebord i høyglans så gjør ikke det min stue til noen klinikk, tvert imot!
    Cluet er å ha en gjennomført stil og da passer ikke Kirsebær så godt inn i vår stue....

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Onkyo
    Nå liker jeg veldig godt høyglans hvit og bare fordi man har Vitrineskap, stereobenk, stuebord og spisebord i høyglans så gjør ikke det min stue til noen klinikk, tvert imot!
    Cluet er å ha en gjennomført stil og da passer ikke Kirsebær så godt inn i vår stue....
    Jeg har jo selvsagt ikke sett stua di så kan jo ikke kommentere den direkte og håper jo jeg ikke kom fram som det heller, var og en ren 'rant' om enkelte kjerringer som har nilest sære design blogger i 5 år skrevet av en asperger som får epilptisk sjokk hver gang han ser fargen gul, så er dem 'eksperter' og nåde deg om du har noe innspill.

Dette er jo langt langt fra alle og tenker 90+% av kvinner klarer og ha en produktiv samtale om innredningen.

Personlig kunne jeg tenkt meg en lys stue og så bruke høytalere (skal gå for kirsebær tenker jeg) som en design 'feature' som de kaller det.

Og ja jeg burde sikkert egentlig bare holdt finga av tastaturet, er jo singel så bør jo ikke utale meg mye om denne saken.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår godt hva du mener, men hos meg går det mye i grått også.
    Det ultimate desigmessig/farge hadde vært Sonus Faber i Grafitt, men det er litt for mye penger for meg akkurat nå :wink:

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bovrebo
    Må smile litt her, ønsker ikke at tråden skal bli en diskusjon om hvorvidt man er alfahann eller ei om man har hvite høyttalere... hver sin smak, jeg synes selv at svart og rødlig tre passer dårlig i den nye stua.
    beklager at jeg var med å dra tråden off topic, den diskusjonen kan vi heller ta i en egen tråd :smile:

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor kjøpe nytt?
    Følger du med på brukten får du mye bra i den prisklassen!
    For eksempel min elskede JBL LS80?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Limpalot
    Hvorfor kjøpe nytt?
    Følger du med på brukten får du mye bra i den prisklassen!
    For eksempel min elskede JBL LS80?
    Har du link?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    beklager at jeg var med å dra tråden off topic, den diskusjonen kan vi heller ta i en egen tråd :smile:
    Hehe null problem, det er moro lesning og ikke helt off-topic etter min mening. Ser du har CM9, er du fornøyd? En bekymring jeg har for Audio Physic Sitara er at de kanskje blir litt puslete mtp lydnivå og trykk, selvom de har en super oppløsning...

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du link?
    Nei, beklager, klønete skrevet.
    Det jeg mente var at jeg har sett LS80 på brukten innenfor ditt budsjett flere ganger.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe eller gå litt opp i pris og få mine nydelige usher mini dancer one dmd med super waf ogkansje verdens beste diskant til røverpris

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe null problem, det er moro lesning og ikke helt off-topic etter min mening. Ser du har CM9, er du fornøyd?
    Godt fornøyd, vil si det er gode allroundere. Litt tilbaketrukne i øvre mellomtone, noe som passer min hørsel og noe dårlig dempede stue, kan høre lenge på musikk uten å bli sliten. De kan også spille litt halvdårlige innspillinger uten at det blir plagsomt.

Savner kanskej av og til litt det siste i dynamikk/snert.
    En ting jeg også anker litt på er at jeg ikke fikk hørt mer forskjellig før jeg kjøpte - er jo mye interessant i denne prisklassen.
    Men tror alt i alt at disse passer bra ift mine preferanser så ser ikke for meg at de blir byttet ut på en stund. (Da er det høyere pri å få byttet ut naden med en ok preamp..)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høyttalere omsider på plass!

Da var dagen kommet. Valget falt tilslutt på System Audio Mantra 60. Herlig lyd. Mantra 10av som senter og sa talent til bakhøyttalere. Nå må jeg skaffe receiver, har sirklet meg inn på disse to:
    Yamaha rx-a 1020:
    Komplett.no - Yamaha RX-A1020BL hjemmekinoreceiver
    Onkyo 818:
    Komplett.no - Onkyo TX-NR818B hjemmekinoreceiver

Noen innspill til hvilken som passer best til mitt SA oppsett?

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyoen er jo veldig bra, men kan bli nokså varm, så hvis du går for den så sørg for veldig god lufting rundt den. Minst 10cm luft over, bak og på sidene.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •