Hei sann,

har planer om å oppgradere stereo/hjemmekinoen min. Har fra før

Rotel RSP-970 forforsterker (Dolby ProLogic, er vel rundt 8 år gammel)
Rotel RB-985 5x100W 8Ohm forsterker.
Sony CD spiller.
Infinity SM-155 fronthøytalere m/15" bass, og noen helt ubetydelige Phillips bakhøytalere og centerkanal.
Inifinity'ene kan egentlig trekkes fra her, den ene er blitt ødelagt og jeg har bygd to basskasser av 15" elementene.

Jeg skal oppgradere hele greia til i hvert fall 5 kanaler med full frekvens i hver høytaler, er vel Dolby Digital eller DTS det går i nå.

Off-Topic: Regner med jeg trenger en ny forforsterker skikkelig Surround decoder, eller kan jeg bruke decoderen(e) i DVD spilleren som jeg blir nødt til å kjøpe?

Vil at anlegget skal være bra til musikk også... Jeg hører på det meste av musikk men det går mest i metal, rock, punk, popmusikk og klassisk. Pga. plass og konevennlighet vil jeg helst ha vegg/takmonterbare høytalere som ikke tar så altfor stor plass, bassen kan jeg jo fikse vha. en sub uansett.

Anbefalinger av høytalere som vil passe til forsterkeren taes imot med stor takknemlighet. Gjerne også i noen forskjellige prisklasser. Er åpen for det meste, men ikke over 20.000 tror jeg.

MVH
Trygve