Høyttalerpakke - hva skal jeg satse på?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalerpakke - hva skal jeg satse på?

Jeg har akkurat begynt på dette med hjemmekino, og planlegging, tegning og den berømte oldemora, og har kommet ned på lista mi til "lyd".

Budsjettet mitt er det samme som rommet, ganske lite egentlig.
    Jeg har lyst til å komme unna med en 12-14.000kr, for en stor kinosofa fra fnky.no, for materialer og lydanlegget, og lerret. Grensa for alt går på 18.000. Da er jeg helt på kanten for hva jeg har lyst til å bruke på dette rommet, men må man så må man

Ting som er innenfor budsjettet mitt lydmessig finner jeg her; NetOnNet - Lyd og hjemmekino - Hjemmekino - 5.1 hjemmekinosystem - Høyttalere og receiver 1/1 Men det er jo så mye å velge imellom!

Jeg har som nevnt i byggetråden min, et lite rom, så det vil nok bli bra lydmessig uten at man trenger å sprenge både lommeboka og Den Norske Bank.

Men hva er brukanes av det netonnet.no har å by på? Bør jeg kjøpe en slik pakke, eller bør jeg sette sammen komponentene selv?

Det jeg har siklet litt på, er dette; Yamaha HTR-3065+HIS 2.1 - Package 5.1 Kraftig 5.1 høyttalerpakke med 3D-receiver Ikke for noe annen grunn enn at det ser stilig ut egentlig, og at recieveren har flere HDMI-innganger, noe som er kjekt.

Men her mottas tips og tanker som kan hjelpe meg, med stående applaus, og fyrverkeri

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville heller ha satset på litt mere enn dette. Kjøp brukt, å bruk litt mere penger!
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Ville heller ha satset på litt mere enn dette. Kjøp brukt, å bruk litt mere penger!
    Forslag til prisklasse, og utstyr?
    Kjøper helst fra butikk, men er det noen i Trøndelag som skal selge et helt anlegg med alt man trenger, så kan det jo hende det løser seg

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med han som forslår brukt.

Du høres ut som en nybegynner i faget som ikke vet hva du vil ha 8). Da vil du oppdage etterhvert at du enten:
    . ikke synes noe om dette og vil selg alt
    . noen komponenter passet ikke og du vil bytte

I begge tilfeller er det best med brukt da du stort sett (nesten) får igjen det du har gitt.

Ut fra det som ligger på torget i dag, fritt valgt da jeg ikke aner hvor du bor, foreslår jeg:
    . XTZ 99 W12 Sub
    . Dali Consept 8 Fronter
    . Klipsch RC62 Senter
    . Klipsch SS1 Bak
    . Pioneer SC-LX82 Suround Forsterker

Dette kommer på rundt 18000 men det er sikker mulig å presse prisen litt, f.eks få ned prisen på f.eks forsterken ned et par lapper. Bluray kjøper du billig ny, eller f.eks en Yamaha på torget her
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Par tips på gode receivere

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=92818&cat=all
    Yamaha RX-V765 7.2 system, HDMI: 1080p - FINN Torget

Den øverste kan sikkert prutes ned litt, den nederste er litt kraftigere har flere HDMI-innganger og er nyere.

Om du kikker på finn.no så ligger det litt høyttalere i Trøndelag (både nord og sør) og om du ikke bor for langt unna Møre & Romsdal eller Nordland, så kan du jo kikke der og.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden busjettet er stramt, så kan jeg jo annbefale Klipsch opsett. Det leverer jo ganske mye morro for lite penger om man kjøper det brukt.

RF-82
    RC-62
    RS-42

Dette kombinert med F.eks en Yamaha reciever kommer til å fungere ganske bra, sub og effekt kan du jo spe på med senere en gang. Er dog viktig att recieveren støtter fremtidig opgradering for dette også.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Enig med han som forslår brukt.

Du høres ut som en nybegynner i faget som ikke vet hva du vil ha 8). Da vil du oppdage etterhvert at du enten:
    . ikke synes noe om dette og vil selg alt
    . noen komponenter passet ikke og du vil bytte

I begge tilfeller er det best med brukt da du stort sett (nesten) får igjen det du har gitt.

Ut fra det som ligger på torget i dag, fritt valgt da jeg ikke aner hvor du bor, foreslår jeg:
    . XTZ 99 W12 Sub
    . Dali Consept 8 Fronter
    . Klipsch RC62 Senter
    . Klipsch SS1 Bak
    . Pioneer SC-LX82 Suround Forsterker

Dette kommer på rundt 18000 men det er sikker mulig å presse prisen litt, f.eks få ned prisen på f.eks forsterken ned et par lapper. Bluray kjøper du billig ny, eller f.eks en Yamaha på torget her
    Prisen på 18k er nok (dessverre), for hele rommet. Med inventar, utstyr og popcorn, så budsjettet er stramt.

Jeg vet lite, eller ingenting, om hva som er bra og dårlig i lydverden, men har skjønt at det ikke alltid er størst som er best, og dyrest er ikke alltid det beste det heller. Men trenger nå i starten et greit entry-level-utstyr så jeg kommer i gang

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurdert å først begynne med ett bra front-stereosett, for så gå over til ren hjemmekino etterhvert? Man får gjerne ikke den surroundfølelsen, men tror det uansett vil være den beste løsningen i begynnelsen. Da er det bare å bytte stereoforsterkeren med en surroundforsterker og få noen bakhøyttalere når du får råd

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynn med et par brukte fronter til 5-6k også en habil reciver med pre-out for 5.1. Da har du det meste når du starter egentlig. Habile fronter og en reciver anlegget kan vokse med. Ligger masse Dali Ikon 6 til 4-6k på brukten.

Bygg på med bakhøyttalere og senter etterhvert. Da får du veldig gode komponenter.

Anbefaler å ta en tur på Hifiklubben, soundgarden og Elkjøp.
    Da får du hørt mye som er i nyprisklassen 5-10k for fronter.
    - Dali
    - B&W
    - Klipsch
    - Canton
    - SA
    - JBL
    etc.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrAmarok
    Prisen på 18k er nok (dessverre), for hele rommet. Med inventar, utstyr og popcorn, så budsjettet er stramt.

Jeg vet lite, eller ingenting, om hva som er bra og dårlig i lydverden, men har skjønt at det ikke alltid er størst som er best, og dyrest er ikke alltid det beste det heller. Men trenger nå i starten et greit entry-level-utstyr så jeg kommer i gang
    Ser den - da kan du f.eks velge en billigere forsterker, fronter, sub og stoppe der i første omgang. Kom gjerne med forslag på noe du synes ser ok ut, så skal vi si hva vi mener.

Riktig at det dyreste ikke er alltid er best, men det er oftest en samenheng mellom lyd og pris. Hjelper bl.a. ikke med en meget god forsterker og simple høytalere. Og ting skal passe. Den Pioneer'n jeg forslo kan være litt slank i lyden og bør matches med høytalere med litt fetere/basstung lyd osv.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og om du vil ha nytt kan du vurdere f.eks denne:Onkyo TX-NR616B m/ Dynavoice Magic F-6 EX 5.0 Black og XTZ W10.16, 5.1- Surroundpakke 5.1 m/Sub/Forsterker | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

En bra forsterker med god test i Lyd og Bilde, en grei sub selv om jeg ville valgt en 12" og sikkert greie høyttalere til kino. En annen modell fra samme leverandør fikk bra omtale i L&B.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En stor NEI til pakka i første posten.. sånne "Home Theater in a Box" pakker kan du bare glemme med engang. Får bedre lyd til mindre penger om du kjøper seperat fra ordentlig høyttaler produsenter

Jeg foreslår at du bruker i hvert fall 10 lapper om du skal ha noe nytt i Norge..

Er 5000 absolutt maks må du nesten kjøpe fra USA eller se på brukten.

Syns det er litt dumt at folk går over 3 x budsjettet ditt.. hvis mann tenker å bruke 4990 hjelper det svært lite at dere tilbyr muligheter som koster 18 000

Her er Energy Take Classic 5.1 som har fått positive reviews verden rundt:

Amazon.com: Energy 5.1 Take Classic Home Theater System (Set of Six, Black): Electronics

Koster $400 som tilsvarer drøyt 2400 kroner. Regn med noen hundre i frakt via Jet carrier og 25% skatt.

Så gjelder det bare å finne grei receiver til drøye 2 lapper.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Begynn med et par brukte fronter til 5-6k også en habil reciver med pre-out for 5.1. Da har du det meste når du starter egentlig. Habile fronter og en reciver anlegget kan vokse med. Ligger masse Dali Ikon 6 til 4-6k på brukten.

Bygg på med bakhøyttalere og senter etterhvert. Da får du veldig gode komponenter.

Anbefaler å ta en tur på Hifiklubben, soundgarden og Elkjøp.
    Da får du hørt mye som er i nyprisklassen 5-10k for fronter.
    - Dali
    - B&W
    - Klipsch
    - Canton
    - SA
    - JBL
    etc.
    Jeg tror ikke noen av de merkene du foreslår er aktuele for OP, særlig B&W hvor de billigste starter på 7-8 lapper, og det er bare for fronter.. eller 3500 hvis du bruker DM686 som fronter.. Dali Concept 6 til 4700 kroner er en meget god deal, bare da bruker han nesten hele det planlagte budsjettet på bare fronter : /

Har man stramt budsjett så har man det

Ellers er det dette 5.1 oppsettet fra Onkyo.. jeg vet ja sa HTiB burde aldri kjøpe, men akkurat denne her er faktisk verdt penga for å si det mildt, slik jeg har hørt det, er receiveren i denne pakka her (fra Onkyo så klart) verdt penga til hele 5.1 systemet. Blir som å bruke $268 på en receiver og få 5 høytalere og en sub woofer gratis.

Amazon.com: Onkyo HT-S3500 5.1-Channel Home Theater Speaker/Receiver Package: Electronics

Veldig mange på amerikanske forum foreslår den pakke her til de med lavt budsjett.. kostet før $400 men nå $268.. med noen hundre lapper i frakt og 25% skatt koster dette overkant av 2000.. m.a.o. en veldig behaglig pris for deg.

Er ikke den beste lyd kvaliteten (sier seg selv, 5 ht, en sub woofer og en receiver for 1500 kroner.. finnes grenser til hvor bra den kan være) men så lenge du ikke er pirkete blir du vel fornøyd. Når du har større budsjett i framtiden kan du selge denne for en god pris på brukten her i Norge og kjøpe deg en god 5.1 til 10 - 15 lapper noe f.eks fra Dali concept serien, KEF KHT 3005, Klipsch RF surround osv.

Faktisk fant jeg ut enda en mulighet!

ARGON Junior 40 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben

Argon Junior 5.1 system. Det får du tak i overalt på Hifiklubben.. da kan du bare bestille en demo og stikke innnom så får du høre før du kjøper

Den koster 2800 kroner, så trenger du bare en receiver til 2000 lapper og du er god

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    En stor NEI til pakka i første posten.. sånne "Home Theater in a Box" pakker kan du bare glemme med engang. Får bedre lyd til mindre penger om du kjøper seperat fra ordentlig høyttaler produsenter

Jeg foreslår at du bruker i hvert fall 10 lapper om du skal ha noe nytt i Norge..

Er 5000 absolutt maks må du nesten kjøpe fra USA eller se på brukten.

Syns det er litt dumt at folk går over 3 x budsjettet ditt.. hvis mann tenker å bruke 4990 hjelper det svært lite at dere tilbyr muligheter som koster 18 000

Her er Energy Take Classic 5.1 som har fått positive reviews verden rundt:

Amazon.com: Energy 5.1 Take Classic Home Theater System (Set of Six, Black): Electronics

Koster $400 som tilsvarer drøyt 2400 kroner. Regn med noen hundre i frakt via Jet carrier og 25% skatt.

Så gjelder det bare å finne grei receiver til drøye 2 lapper.
    Da ble det et stort nei på Netonnet-pakken ja.

Jeg har ikke noe absolutt maks på selve lyden, men på rommet i seg selv. Men nå har jeg sittet og justert litt budsjett, og har fått tak i en fin 2-seter recliner kino-sofa, så da har jeg iallefall noe å sitte på i starten, så kan man heller bytte ut, eller kjøpe til en tre-seter etterhvert. Så jeg kan nok strekke meg til 10.000 på lyd, men det er maks. Jeg skal tross alt ha både lerret og popcorn også + matrialene til å bygge dette rommet.

Jeg er så grønn som det går an å bli på lyd og hva som er bra, men hva anbefales for 10.000 kr da?
    det jeg har lyst på, er jo souround, med god lyd. Hm..det var en bred beskrivelse... og muligheten for å ha minst 2 hdmi inn i recieveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endret overskriften litt, så den passer til tråden

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personer med kort fartstid innen hjemmekino blir garatert fornøyd med "det meste". Det jeve er jo å få til et eget rom der man kan gjøre som man vil i.

Begynn der lommeboken stopper for et komplett sett, så får du heller bytte om noen år om interessen slår rot.

Flere av systemene som UltimaNoctis nevner vil gi meget god filmlyd for pengene, ingen tvil om det.

Om du har 8 lapper å bruke på høyttalere og forsterker så vil jeg anbefale :

Definitive Technology ProCinema 600
    Definitive Technology ProCinema 600 White - Høyttalere

Og en brukt receiver til ca 2 lapper. Null problem å få tak i noe bra.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå da heller for en surround reciver og 2 gode høytalere til og begynne med.

Og heller bygge på senere når og om lysten skulle komme krypende.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrAmarok
    Da ble det et stort nei på Netonnet-pakken ja.

Jeg har ikke noe absolutt maks på selve lyden, men på rommet i seg selv. Men nå har jeg sittet og justert litt budsjett, og har fått tak i en fin 2-seter recliner kino-sofa, så da har jeg iallefall noe å sitte på i starten, så kan man heller bytte ut, eller kjøpe til en tre-seter etterhvert. Så jeg kan nok strekke meg til 10.000 på lyd, men det er maks. Jeg skal tross alt ha både lerret og popcorn også + matrialene til å bygge dette rommet.

Jeg er så grønn som det går an å bli på lyd og hva som er bra, men hva anbefales for 10.000 kr da?
    det jeg har lyst på, er jo souround, med god lyd. Hm..det var en bred beskrivelse... og muligheten for å ha minst 2 hdmi inn i recieveren.

Da kan du kjøpe den Dynavoice/Onkyo/XTZ pakken som tidligere nevnt i tråden her, ellers få du noen muligheter

Jeg fant ikke noe akkurat til 10 lapper, men 2 muligheter.. den ene blir betydelig under 10 lapper, og den andre blir litt gran over

ARGON C1/SUB840 5.1 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben

Argon 5.1 system (bedre enn den jeg postet i stad til 2800 kroner)

4800 for de.. så regner du med receiver til 2000-3000 og da har du en god del til overs til bedre lerret.. bedre projektor eller bare til å spare.

Ellers fant jeg:
    JBL ES100 5.0 pakke! For en deal!

9000 kroner (før pris 15 000 !!!!)

Den følger altså med 2 JBL ES100 front høyttalere, som kommer med 2 x 10" basselementer! Riktig nok mangler pakken egen subwoofer, men 4 x 10" klarer du vel å bli fornøyd med, selvom de ikke går så langt ned som en dedikert sub ville ha gjort.

Kommer til å kreve receiver til 2-3 lapper så det blir 11-12K for denne pakken med receiver, og dette er en kvalitets pakke fra JBL. 15 lapper som før pris sier sitt.

Det er også verdt å nevne at JBL ES100 høyttalerne koster i seg 10 000 kroner! det blir som du får senter høyttalern og de to stativ høyttalerne helt gratis, og 1000 kroner gave kort!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Da kan du kjøpe den Dynavoice/Onkyo/XTZ pakken som tidligere nevnt i tråden her, ellers få du noen muligheter

Jeg fant ikke noe akkurat til 10 lapper, men 2 muligheter.. den ene blir betydelig under 10 lapper, og den andre blir litt gran over

ARGON C1/SUB840 5.1 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben

Argon 5.1 system (bedre enn den jeg postet i stad til 2800 kroner)

4800 for de.. så regner du med receiver til 2000-3000 og da har du en god del til overs til bedre lerret.. bedre projektor eller bare til å spare.

Ellers fant jeg:
    JBL ES100 5.0 pakke! For en deal!

9000 kroner (før pris 15 000 !!!!)

Den følger altså med 2 JBL ES100 front høyttalere, som kommer med 2 x 10" basselementer! Riktig nok mangler pakken egen subwoofer, men 4 x 10" klarer du vel å bli fornøyd med, selvom de ikke går så langt ned som en dedikert sub ville ha gjort.

Kommer til å kreve receiver til 2-3 lapper så det blir 11-12K for denne pakken med receiver, og dette er en kvalitets pakke fra JBL. 15 lapper som før pris sier sitt.

Det er også verdt å nevne at JBL ES100 høyttalerne koster i seg 10 000 kroner! det blir som du får senter høyttalern og de to stativ høyttalerne helt gratis, og 1000 kroner gave kort!
    Takker og bukker til alle for forslag, og peking i riktig retning.

Jeg tror jeg har kommet fram til noe jeg kan bli fornøyd med. Hvis noen har noen meninger, så kom med dem :-)

Etter en tur innom HiFiKlubben i Trondheim, har jeg endt opp med (ikke kjøpt enda)

Argon 5.1-systemet som UltimaNoctis foreslo. Det består av 5 stk Argon C1-høyttalere. Der alle var like, både for høyre og venstre bak og foran, og fronthøyttaler. Men jeg velger å bytte ut fronthøyttaleren med en slik: ARGON 6344C , da vil man få en renere og bedre lyd på tale, og alt annet som kommer ut der, istedet for en liten C1-høytaler som fronthøyttaler.
    Det var min tanke også, og HiFiKlubben anbefalte også dette.

For å drive "alt" dette, ble jeg anbefalt 5.1-reciever. Denne: DENON AVR-1713 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben Som kunne fungere mer enn fint nok til mitt bruk. Men jeg vurderer om jeg skal kjøpe en 7.1-sak istedet, som har mer effekt og kan brukes hvis jeg en gang skal oppgradere til 7.1-system osv.

Det er vel like greit å satse på denne; DENON AVR-2113 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben ?

Det var litt dårlig med muligheter til å prøve utstyret på HiFiKlubben i dag, men jeg fikk høre på Argon Junior 40 som ifølge jenta i butikken skulle være noe dårligere enn de jeg tanker å kjøpe, og de hørtes gode ut, selv om de sto utstilt i ute butikken der lyden forsvinner i alle retninger.

Dette er godt innenfor budsjettet, så har jeg litt til kabler og plugger, og lerret etterhvert.

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I små rom kan det være bedre med små høyttalere enn store gulvstående da de fort krever litt plass rundt seg for å låte som de skal. Til filmbruk i et lite rom er noen gode satelitter sammen med en god sub for min del å foretrekke, så jeg ville først sett etter en brukt SVS subwoofer (som gir særdeles mye morro til film), og noen bra satelitter/stativ-høyttalere.

Synd denne pakken ikke var i nærheten av deg, ellers hadde jeg virkelig anbefalt den...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •