Høyttalerstativ!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active Carpo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalerstativ!

Hei! Har sett på noen høyttalerstativ på avhifi.no og hfk. Noen er rundt 60 cm høye og andre rundt 80 cm. Skal ha fire stativ til mine fire dali blue 2002 bakhøyttalere. Vil dere da anbefalle at alle er like høye og hvilken høyde vil dere anbefale?

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil absolutt anbefale at alle bakhøyttalerne står like høyt. Dette fordi det gir et mer korrekt lydbilde. Hvor høyt du vil ha det er en smakssak. Mange anbefaler 60 cm over ørehøyde på bakkanalene, men da må du montere dem på hyller på veggen. Jeg personlig, ønsket at alle diskantelementene skulle stå like høyt over gulvet på alle høyttalerne. Dvs. jeg tok utgangspunkt i fronthøyttalernes diskant-høyde, og kjøpte et stativ som førte diskantene på mine monitorhøyttalere bak i samme høyde. Tror stativet er 60 cm høye jeg, eller var det 80? Ikke helt sikker, men dette er en smakssak... Centeren min har jeg oppå tv'n, så der måtte jeg akseptere at den kom noe øyere enn ideelt...

Active Carpo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kommer til å kjøpe stativ som står på golvet... enten 60 eller 80....når jeg setter høyttaleren oppå stativet på 60 cm kommer diskanten like høyt som ørene mine og diskanten på frontene, Setter jeg de oppå de på 80 cm kommer de litt over ørehøyde.... noe som kanskje er lik så bra når det gjelder bakhøyttalere?

Active Carpo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg laget meg to veldig provisoriske stativ. Et på 60cm og et på 80cm. Slik at jeg fikk se hvordan det ville komme til å se ut. Har enda ikke helt bestemt meg om jeg skal velge b-tech stativet på 60 cm eller 80 cm. Det som er 80 cm høyt har en liten topplate på 12,5x12,5 cm. Og er ikke sikker på hvordan jeg skal feste høyttaleren der uten å skruve i den. (Vil helst slippe det). Så nå har jeg lagt ut noen bilder så dere der ute kan se hvordan det blir og forhåpentlighvis hjelpe meg å finne den rett og peneste løsningen

Evt er det noen andre stativ som dere kan annbefale?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville gått for 80cm og plassert høyttalerne skrått bak sofaen. Ser ut som 60cm blir litt for kort til å nå over kantene på sofaen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •