heavy metal sanger til demo? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 111
    Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Stephan forte er viktig å få med.
    Låta Duat er fantastisk bra.

Stéphan Forté - Duat - YouTube
    Wow her snakker vi musikk kunst. Takker for innspill det er det som er bra/ meningen med en tråd som denne å oppdage ny musikk man aldri selv hadde funnet:-D

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jimbeam
    Wow her snakker vi musikk kunst. Takker for innspill det er det som er bra/ meningen med en tråd som denne å oppdage ny musikk man aldri selv hadde funnet:-D
    Bare hyggelig Det er jo slik vi kan oppdage ny musikk. Flott med en slik tråd.

Sjekk ut denne også. Solo plata til Jeff Loomis fra Nevermore

Jeff Loomis - Miles of Machines - YouTube

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjen, lekkert lekkert innspill:-D Takk må få kjøpt disse skivene

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shammers
    Må vel nesten slenge inn min favoritt når det kommer til metall til demo bruk. Et band som generelt ikke har spesielt god lyd på platene sine, men med ett unnak, En Live innspilling fra Rockefeller Kamelot - One cold winters night. særlig the edge of paradise, forever og karma er mine favoritter. Og som en liten kommentar til diskusjon litt tidligere i tråden om dyktige vokalister er min subjektive mening at Roy er ett hakk eller to vassere. ja til og med enn Fabio.
    Uansett sjekk ut "One cold winters night" skiva den er sweet
    Jeg var på den konserten

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Det er bare den evige, uttærende diskusjonen om 'hvem-er-det-som-har-bestemt-at-det-skal-være-sånn?'

Joda, jeg vet at opera følger regler for rytme, tema, tempo og hva ikke. Men det har ikke blitt min lodd å lære koden. Derfor kan hunden min (som jeg ikke har) sin lengselsfulle, ordløse tilbedelse til måneosten som best den kan, i mine ører godt kalles opera.

Dette må Eric Adams også ha skjønt.

Og jeg hører gladelig Nina Hagen, Olga Marie Karlsen og Jahn Teigen synge opera - bare underholdende, det.
    Sånn, nå har jeg i hvert fall gått runden!
    Adams covrer en låt, på samme måte som Sid Vicious covret My Way, for å ta et ekstremt eksempel. Det betyr ikke at Adams synger opera, men han tolker en låt på sin måte og det samme gjorde Olga Marie. Opera krever en spesiell sangteknikk som jeg er sikker på at Adams kunne fått til med skikkelig øving. Men da snakker vi sikkert flere år med øving for å få rette kraften og teknikken, for det er ikke gjort over natten. Adams har veldig kraftig stemme, men på en helt annen måte enn operasangere. Hvis Pavarotti hadde forsøkt seg på en Manowar-låt, så hadde han nok fremdeles hørt ut som en operasanger som tolker heavy metal, på lik linje som Adams høres ut som en heavy-metalsanger som tolker opera.

Jeg tok operatimer for mangefoldige år siden, men interesserte meg/ øvde aldri nok til at jeg behersket teknikken godt nok til å fortsette.

Og hvem har bestemt hvor grensen går, hvem har bestemt at Adams ikke synger opera? Må man være kjenner av opera for å høre at Adams ikke synger opera? Eller at Pavarotti ikke synger heavy metal?
    Det er vel sjangerdefinisjonen som bestemmer det?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av power_metal
    Jeg var på den konserten
    Det var jeg også

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Stephan forte er viktig å få med.
    Låta Duat er fantastisk bra.

Stéphan Forté - Duat - YouTube
    Jøss, han her har jeg aldri hørt om. Jeg får desverre ikke sjekket lydkvaliteten på mitt lille PC-oppsett. Loomis digger jeg, men har aldri hørt musikken på et skikkelig anlegg, kun på PC-en.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Metal som kan være spiselig for de som ikke er glad i metal, men som kan funke i demosammenheng.

[YOUTUBE]IsiNSovDvMI[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]8GD7KsEup9I[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]Ses9bV-_BZ4[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]qK3r9do126o[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]ylW0Yjwi3DI[/YOUTUBE]

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jøss, han her har jeg aldri hørt om. Jeg får desverre ikke sjekket lydkvaliteten på mitt lille PC-oppsett. Loomis digger jeg, men har aldri hørt musikken på et skikkelig anlegg, kun på PC-en.
    Loomis har vel vært med på et par låter på den plata om jeg ikke tar feil. Bra kombo

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [YOUTUBE]IrJAwCBbnuc[/YOUTUBE]

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser Deathstars høyere oppe og min personlige favoritt er cyanide fra Termination Bliss. Takk for innspill den skal med ved neste demo, herlig å bli minnet på de glemte gullkorn som ligger og samler støv:wink:

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nevermore med Temptation. Fet intro og lekker guitar riff til demo testing

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse er jo verdt et forsøk for de som har vasset i vannet før. Metal som ikke spiselig for de som ikke er glad i metal, men som kan funke i demosammenheng.

[YOUTUBE]9YkSki1qbLA[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]jAQNhcWwR7c[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]8t0GRH3yoiI[/YOUTUBE]

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ad AndreWerdenskrieg, post 85: Takk, der ble jeg litt klokere igjen. Men nå lurer jeg på hva jeg skal forkaste av fordommer og oppfatninger. Skummelt dette med meninger, rene hazarden. Man bytter mening, antar en ny en og får rett. Eller man beholder en gammel, utvikler den og går rett til bunns.

Hmm.. Tror jeg skal mene mindre og undres mer.

Newcomer Gemini68 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Veit ikke om det helt hva trådstarter jakter på.

Men prøver meg med en kar jeg har respekt for:
    Ayreon - Into the Electric Castle (Part 1) - YouTube
    Litt info om hvem som er med:Ayreon – Into the Electric Castle : ArjenLucassen.com

Jeg foretrekker den under her. Den er ikke i samme sjanger, men utrolig bra!
    Ayreon - The Dream Sequencer (full album) - YouTube
    Info om hvem som er med:Ayreon – The Dream Sequencer : ArjenLucassen.com

Ha en fin opplevelse for ørene.
    Musikk og film skal være moro!

Yamaha RX-V1067 - JBL ES80, ES 25C, Proson HFC1266, XTZ 99 W8.16- Samsung LE46C535 - PS 3 slim.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oh yes

Litt usikker på hvor trådstarter setter grensa, men kan trygt anbefale denne. Begynner flott og sympfonisk for så å utfordre høytallerene dine godt på hva den klarer å henge med på. Moonspell har tru det eller ei ganske gode innspillinger på albumene sine. Kan absolutt anbefale de som ikke har hørt dette før, men som liker Dimmu +++ å sjekke ut dette
    [YOUTUBE]35qETIGeMjw[/YOUTUBE]

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marq_
    Litt usikker på hvor trådstarter setter grensa, men kan trygt anbefale denne. Begynner flott og sympfonisk for så å utfordre høytallerene dine godt på hva den klarer å henge med på.
    Mangler det en video her? Jeg setter grensa ved det som ikke gir meg noen større musikalsk glede/ opplevelse. Innen heavy metal er jeg personlig mest til death og black metal + heltene fra ungdomstiden på 90 tallet som Pantera, Machine Head, Sepultura tom Roots skiva og Fear Factory. Jeg liker å oppdage ny musikk og kan bruke denne tråden til det:-D Så lenge det er en bra låt som gir meg en god opplevelse spiller sjangren ingen rolle. Jeg er ikke opptatt av diskusjoner om det ene eller annet er "ekte" innen metal eller å gå i sorte klær. Det som betyr noe er følelsene musikken får frem i meg og om jeg liker det jeg hører. Håper det var et noenlunde svar på hvor grensa går:-D

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har redigert Youtube linken, slik at kun det etter V= er med, da kommer den frem som den skal.

Sitat Opprinnelig postet av Marq_
    Litt usikker på hvor trådstarter setter grensa, men kan trygt anbefale denne. Begynner flott og sympfonisk for så å utfordre høytallerene dine godt på hva den klarer å henge med på. Moonspell har tru det eller ei ganske gode innspillinger på albumene sine. Kan absolutt anbefale de som ikke har hørt dette før, men som liker Dimmu +++ å sjekke ut dette
    [YOUTUBE]35qETIGeMjw[/YOUTUBE]

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg har redigert Youtube linken, slik at kun det etter V= er med, da kommer den frem som den skal.
    Takker. Virker som den nooben her nå men dette fikke jeg faktisk ikke til..hmmm
    Men over til TS, da er vi egentlig på samme side, sålenge musikken fenger meg er jeg egentlig ikke så interisert i om det tilhører den eller den undersjangeren av metal altså 8)
    Edit: jeg fikk det til nå, så da slenger jeg med noen av mine danske favoritter
    [YOUTUBE]PnjeWhQaJL0[/YOUTUBE]

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for link til Mercenary det er bra musikk. Starten på låta minner om et annet dansk metal band Compos Mentis med skiva Fragments of a whithered dream. Danmark har da mer enn Kim Larsen og billig øl og sprit å by på:-D Var selv vild med Konkhra, Dominus og Illdisposed på 90 tallet. De kommer fremdeles en tur ut av coveret men bare en sjelden gang imellom dog ikke så ofte som Mercenary:-D

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •