heavy metal sanger til demo? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 111
    Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Machine Head: Darkness within og Down: Stone the crow kan også anbefales til demo bruk:-D

Newcomer kablang sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne røsker godt:

Sepultura - Corrupted

Corrupted by Sepultura on Spotify

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen godbit:

Tony Iommi med Phil Anselmo

Tony Iommi (Featuring Philip Anselmo) - Time Is Mine - YouTube

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Joda, er klar over at han synger et operastykke. Poenget er at det ikke er så veldig opera over syngingen hans. Han synger Nessun dorma "litt" mere heavy metal enn Pavarotti, for å si det slik.
    For all del, Adams er absolutt en glimrende heavy metal-vokalist, men å si at hans "opera-synging" overgår Pavarotti er rimelig drøyt. Eller er det jeg som misset humoren i innlegget ditt? I så fall beklager jeg.
    Ikke for å forsøke å stille noen til veggs. Men må operasangere/-inner "treffe" med stemmen som kopier av fordums fryktede sirener, valkyrjer og andre guddommeligheter fra æsenes rekker?

Hva med Olga Marie Karlsen, Nina Hagen, m.fl...? Eller Jahn Teigen, for den del.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det nye albumet til Cryptopsy (self titled) har utrolig god lyd. Dette er teknisk death og kanskje litt for mye for de fleste her inne (ettersom jeg ser metal begrenser seg til gammelrock i denne tråden ) men jeg foreslår likevel denne låta Shag Harbour’s Visitors by Cryptopsy on Spotify burde sette et hvert anlegg på prøve

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Shining - Exit Sun. Pt. 1 (Audio track only) - YouTube helt sinnsykt rå lyd på trommene og det er det egentlig på alle låtene på albumet og er virkelig et album som får testet dynamikken i et anlegg, også gjør det jo ikke noe at det er en av de beste albumene som har blitt laget
    Stereo/hjemmekino : Yamaha rxv1800, Monitor Audio GS10, Xtz 99 w10.16.
    Headfi : Hifiman he-400, Shure srh940, Shure se425, Avid mbox mini.

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christiansk
    Det nye albumet til Cryptopsy (self titled) har utrolig god lyd. Dette er teknisk death og kanskje litt for mye for de fleste her inne (ettersom jeg ser metal begrenser seg til gammelrock i denne tråden ) men jeg foreslår likevel denne låta Shag Harbour’s Visitors by Cryptopsy on Spotify burde sette et hvert anlegg på prøve
    Gammelrock meg midt i ryggen, det er vel ingen som har påstått at Chuck Berry og Jerry Lee Levis er metal, er det vel? ;P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Litt usikker på om Rammstein faller inn under denne katagorien. (Industri-metall egen sjanger?) Iallefall er Rammstein de eneste jeg vet om med god lyd på sine CD utgivelser.

Ellers er dette er sjanger med utøvere som setter sin ære i å spille inn musikk med dårligst mulig lyd - og minst mulig bass under 100 Hz.
    Jess, gratulerer med knallgod, konstruktiv tilbakemelding :wink:

Det er da masse metal med bra lyd. Hør på Pantera - vulgar display of power, Symphony X - paradise lost f. eks. Synes du virkelig at det er så dårlig lyd på det?

En annen ting, og kanskje grunnen til at det ofte kan være litt flatt er fordi det går noe jævlig unna. Man kan ikke ha trykket til AC/DC, Rammstein osv. når man spiller litt fortere. 16 basstrommeslag i sekundet begrenser hvor mye bass det kan være i det.

Mange metal-album er akkurat der de bør ligge for at ikke lydbilde skal falle totalt fra hverandre, mens noen kunne nok absolutt ha godt av litt mer trøkk. Men når du sier de setter sin ære i å spille inn med dårligst mulig lyd mistenker jeg du ikke har hørt spesielt mange metalalbum.
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Ikke for å forsøke å stille noen til veggs. Men må operasangere/-inner "treffe" med stemmen som kopier av fordums fryktede sirener, valkyrjer og andre guddommeligheter fra æsenes rekker?

Hva med Olga Marie Karlsen, Nina Hagen, m.fl...? Eller Jahn Teigen, for den del.
    Er veldig usikker på hva du mener her og jeg er på ingen måte en operaekspert. Det er vel heller ikke opera denne tråden handler om, men opera krever en spesiell teknikk.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christiansk
    Gleder mitt hjerte å se et death metal innspill Selv har jeg brukt Whitechapel med Posession i demo sammenheng, j...... bra låt som ligger høyt på listen over favoritt sanger Var den sangen som fikk meg til å smile og le over trykket i klipsch rf 82 \m/ Skal sjekke ut Cryptopsy:wink: Ellers er Septic Flesh: sumerian Daemon og Deicide: stench of redemption også på toppen over favoritt album med god lyd innen sjangren

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [O]pera krever en spesiell teknikk.
    Joda, ut fra det kravet der. Hvilket igjen fører til at mennesker uten de rette frutsetninger ikke kan bedømme opera.

Vi er like langt.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Joda, ut fra det kravet der. Hvilket igjen fører til at mennesker uten de rette frutsetninger ikke kan bedømme opera.

Vi er like langt.
    Jeg har visst en dårlig dag, for jeg skjønner fremdeles ikke hva du vil frem til.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arch Enemy - Blood on Your Hands
    https://www.youtube.com/watch?v=33U3...tailpage#t=81s

Hopp til 1:20, eller brukt ekstern lenke. Klarte ikke å få embeding og start fra 80 sekunder...

[YOUTUBE]33U3bGZOcX8#t=82s[/YOUTUBE]

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slipknot: Snuff til en litt mer rolig lyttesession:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iced Earth : The Reckoning (don't Tread On Me)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har visst en dårlig dag, for jeg skjønner fremdeles ikke hva du vil frem til.
    Det er bare den evige, uttærende diskusjonen om 'hvem-er-det-som-har-bestemt-at-det-skal-være-sånn?'

Joda, jeg vet at opera følger regler for rytme, tema, tempo og hva ikke. Men det har ikke blitt min lodd å lære koden. Derfor kan hunden min (som jeg ikke har) sin lengselsfulle, ordløse tilbedelse til måneosten som best den kan, i mine ører godt kalles opera.

Dette må Eric Adams også ha skjønt.

Og jeg hører gladelig Nina Hagen, Olga Marie Karlsen og Jahn Teigen synge opera - bare underholdende, det.
    Sånn, nå har jeg i hvert fall gått runden!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Stephan forte er viktig å få med.
    Låta Duat er fantastisk bra.

Stéphan Forté - Duat - YouTube

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel nesten slenge inn min favoritt når det kommer til metall til demo bruk. Et band som generelt ikke har spesielt god lyd på platene sine, men med ett unnak, En Live innspilling fra Rockefeller Kamelot - One cold winters night. særlig the edge of paradise, forever og karma er mine favoritter. Og som en liten kommentar til diskusjon litt tidligere i tråden om dyktige vokalister er min subjektive mening at Roy er ett hakk eller to vassere. ja til og med enn Fabio.
    Uansett sjekk ut "One cold winters night" skiva den er sweet

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •