Hei,
jeg har nettopp gått til innkjøp av HK SB16 lydplanke, men opplever at minstelyden (altså lyd ekk hakk opp fra ingen lyd) er altfor høy. Lyden er i mine ører alt for høy, såppass at man ikke kan ha en vanlig samtale i stua selv på laveste lyd. Kan jeg endre dette, eller er det noe jeg må leve med?

Oppsett:

HK lydplanke koblet til TV med optisk kabel. Høyttalere deaktivert på TV. Kilde: PS3 koblet med HDMI til TV. Jeg finner ingen innstilling på TV som har med lyd-ut lydnivå å gjøre...

Jeg håper jeg har postet i riktig forum, da jeg ikke er godt kjent her i gården!

EDIT: Jeg fant ut at PS3 volumet var satt på +3, men selv om jeg satt denne til 0, er lyden for høy synes jeg. Jeg har nå satt lyden fra PS3 til -4 (det minste), og da føler jeg lyden absolutt er lav nok. Posten er fremdeles gjeldende, da jeg har samme problem når jeg kjører lyd fra TVen og antenneinngangen; lyden er nå for høy på laveste volum... Det virker som lyden ut fra TVen (optisk ut) er for høy. Forslag til hvordan jeg kan fikse problemet mitt?

Mvh,
André