Kabler cm9?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: Kabler cm9?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabler cm9?

Hei, er det forskjell på dyre og billige kabler? hører mange som sier at det er oppskrøyt, men så er det noen som sier at det er svært viktig. jeg trenger tips til kabler til b&w cm9, bruker nad m25 som effekt! skal bi-ampe!

VAN DEN HUL The MAGNUM HYBRID kabel | Hi-Fi Klubben

VAN DEN HUL The CS-122 HYBRID kabel | Hi-Fi Klubben

er det forskjell? er det verdt det?

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martinvg
    Hei, er det forskjell på dyre og billige kabler? hører mange som sier at det er oppskrøyt, men så er det noen som sier at det er svært viktig. jeg trenger tips til kabler til b&w cm9, bruker nad m25 som effekt!

VAN DEN HUL The MAGNUM HYBRID kabel | Hi-Fi Klubben

VAN DEN HUL The CS-122 HYBRID kabel | Hi-Fi Klubben

er det forskjell? er det verdt det?

Jeg mener ustyret du har er såpass godt at du bør ha skikkelig kabling, la meg slå fast det aller først.

MEN, forskjellen mellom disse to kabelmodellene er ikke store og etter min mening knapt hørbare. Så mitt svar i dette konkrete spørsmålet er at nei, det er ikke verd det. CS 122 hybrid er en såpass god kabel, at du må et godt stykke høyere i pris og modell enn Magnum for å få virkelig hørbar forskjell. Har tilfeldigvis den samme kabelen selv i mitt oppsett med B&W CM7, og har bare lovord å si om den. Utrolig smooth, oppløst krystallklar lyd uten en slitsom topp.

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I din situasjon ville jeg lagt meg på middelveien - D352 - og kjøpt doble lengder slik at du kan bi-ampe. Alternativt så har du den modellen som heter Teatrack som er CS-122 med doble ledere.

(CS-122 blir uhorvelig fort skitten og stygg i den grad dette er noe du tenker på. Jeg mente å høre at D-352 låt renere enn CS-122, men målemafiaen kommer sikkert kjapt og avkrefter at kabler har noe å si. Jeg hørte klar og tydelig forskjell i mitt anlegg og det er gjelde sannhet for meg. Uansett er det ingen vits å gå helt bananas på kabelsiden. D-352 er solid og fornuftig konstruert.)

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig hvordan slike tråder trigger temaet bil i hodet mitt, samt en Clas-ett-eller-annet.

Det første spørsmålet ditt "Hei, er det forskjell på dyre og billige kabler?" trigger mye debatt (i form av drittslenging mye bla bla bla popcorn), men en myte kan jeg legge død. Nei, det har ikke nødvendigvis noe med pris å gjøre. Så forskjeller er der, marginale, men dyrere er ikke nødvendigvis lik bedre i det hele tatt. Som med så mye annet, men i kabelverden vil jeg tørre å påstå at det er mer riktig enn i andre kategorier.

Har ikke hatt voldsomt hell med Van den Hul sine på mine Audiovector, ei heller på seniors B&W, men QED derimot funket for han.

QED Silver Aniiversary XT er vel velkjent for å gi mye for pengene. Finnes også i bi-wire/bi-amp-utgave som dobler tverrsnittet, uten å doble meterprisen

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ikke det er så viktig å bruke masse penger på kabler og slikt. Er så små forskjeller. Selv bruker jeg Supra høyttaler kabler, koster lite og er fine å jobbe med.

SUPRA høyttalerkabel 2.5 isblå 10 meter i blister pakke - Netshop
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    I din situasjon ville jeg lagt meg på middelveien - D352 - og kjøpt doble lengder slik at du kan bi-ampe. Alternativt så har du den modellen som heter Teatrack som er CS-122 med doble ledere.

(CS-122 blir uhorvelig fort skitten og stygg i den grad dette er noe du tenker på. Jeg mente å høre at D-352 låt renere enn CS-122, men målemafiaen kommer sikkert kjapt og avkrefter at kabler har noe å si. Jeg hørte klar og tydelig forskjell i mitt anlegg og det er gjelde sannhet for meg. Uansett er det ingen vits å gå helt bananas på kabelsiden. D-352 er solid og fornuftig konstruert.)

En fornuftig mellomløsning dette Torev, som jeg kan stille meg bak. VDH kablene gir iallfall et nydelig lydbilde på B&W og CM serien generelt, slik sett er TS etter min mening helt klart på riktig vei

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for gode råd, jeg har tatt i bruk clas ohlson kabler til bak høytalere

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører kabler fra Monster på mine CM9 og det låter veldig bra! Betalte vel rundt 90 kr meteren på lefdal.
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å huske at det var CS-122 kabelen CM9 bruker innvendig, så jeg ville vel brukt denne utvendig også :wink:

Selv har jeg D-352 og er superfornøyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kan du lese diverse tester av kabler. Noen av disse er å få kjøpt hos HFK.

Speaker cables | whathifi.com

Edit: CS122 er kommentert slik: "The multiple Award-winning CS-122 has been around for some time now, but it's fallen off our radar somewhat in recent times due to some stiff competition.

That said, even today its refinement, detail resolution and rich bass still impress.

When it comes to delivering subtleties there are few better in this test, but time and fresh rivals have revealed slight weaknesses in terms of punch and power."

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •