B & W cm1 eller Canton chrono sl 530.2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B & W cm1 eller Canton chrono sl 530.2

Hei
    Da var kino oppsettet på plass og så kom trangen til et stereo oppsett ved siden av. Jeg har et gammelt technics anlegg stående som har fulgt meg i tykt og tynt siden sommeren `96. I første omgang tenker jeg å kjøpe meg en av nevnte høyttalere i titlen og koble til dette.
    Jeg lytter mest til rock og metal og tenker selv at Canton trykker litt mer med sitt større element og dermed er et bedre valg. Er det noen som har erfaring med høyttalerne og kan si litt om hva jeg får/ ikke får og hvilken forsterker og cd spiller som vil passe til. Budsjettet er +/- 15000kr og anlegget skal stå i en kjeller på 24 kvm

Mvh
    Renè

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er meget fornøyd med CM1, men tror de funker best i mindre rom.
    Jeg byttet høyttalere non-stop helt til jeg kjøpte CM1.
    Funker bra til rock som er min sjanger.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg ser dette så kommer det ann på hvilke kvaliteter du setter høyest ved en høyttaler. Trykket i Canton jmf større element som du selv påpeker, eller oppløsning og mer "raffinert" lyd i CM1?

Etter min mening er det forøvrig en stor utbredt myte at lydsignaturen i CM serien til B&W ikke egner seg til metal/prog og rock som sjangere. Slik sett støtter jeg Fordfiesta, forstår godt at han er fornøyd med CM1.

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok jeg må få testet begge men kan nok lett bli cm1. Regner med at elektronikken blir Cambridge. Er helt vild med lyden i receiveren jeg har så hvorfor ikke fortsette med CA:wink:

Newcomer lifoidua sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan lett anbefale CM1 i stereo oppsett! Hårreisende hver gang jeg skrur opp god musikken 8)

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jimbeam
    Ok jeg må få testet begge men kan nok lett bli cm1. Regner med at elektronikken blir Cambridge. Er helt vild med lyden i receiveren jeg har så hvorfor ikke fortsette med CA:wink:

Ikke akkuratt noe drawback at Cambridge elektronikk går som hånd i hanske på CM serien heller

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville virkelig vurdert Canton av disse to.

Større, sprekere og kraftigere vil nok fungere bedre til rock. Tror ikke de står tilbake for B&W når det kommer til detaljering og oppløsning heller.

Derimot har høyttalerne en ganske forskjellig sound. CM1 er veldig "snill", noe jeg personlig mener ikke passer så godt til hard rock. 5" basselement syntes jeg også er litt lite i et så stort rom. Ikke problematisk om man ikke trenger mer kapasitet nedover, men verdt å tenke på.

Om du går for B&W ville jeg vurdert 685 eller CM5 isteden. Syntes disse er mer komplette.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm du sier noe og der er jeg helt enig. En høyttaler til rock må ikke være for snill da blir det etter min mening kjedelig Da må jeg nok se på Canton eller kanskje PSB som jeg også har hatt et godt øye til. Burde vel bevege meg litt ut av hfk territoriet

Takker for innspill......kom gjerne med fler:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •