XTZ 99.26 MKII i forhold til Jamo D870

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ 99.26 MKII i forhold til Jamo D870

Skal oppgradere høyttalere i stua, men er usikker på om jeg bør gå for stativhøyttalere mtp. at rommet er mindre ideelt for høyttalerplassering. Rommet er 6x4 meter og høyttalerne vil plasseres langs langveggen. Hva vil dere anbefale av Jamo D870 og stativhøyttalere som XTZ 99.26 MKII i en slik situasjon? Planlagt utlegg er ca. 10000 til sammen, brukt eller nytt.

Forsterker er en TacT (Lyngdorf) SDAI 2175 på 2 x 200W i 8 ohm.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aknuds1
    Skal oppgradere høyttalere i stua, men er usikker på om jeg bør gå for stativhøyttalere mtp. at rommet er mindre ideelt for høyttalerplassering. Rommet er 6x4 meter og høyttalerne vil plasseres langs langveggen. Hva vil dere anbefale av Jamo D870 og stativhøyttalere som XTZ 99.26 MKII i en slik situasjon? Planlagt utlegg er ca. 10000 til sammen, brukt eller nytt.

Forsterker er en TacT (Lyngdorf) SDAI 2175 på 2 x 200W i 8 ohm.
    Jeg har selv D830 og 99.26. Sjefen hjemme skulle absolutt ha hvite høyttalere, så da ble det rimeligst med XTZ viss man skulle ha god kvalitet.
    Savner D830, så det blir nok foliering av disse i nærmeste fremtid.
    D830 spiller vesentlig bedre enn XTZ.
    En kompis av meg har D870 i samme størelse rom som deg, kanskje litt mindre.
    Der testet vi både med 830 og 870, begge spillte sykt bra, men 870 har litt mere fylde. Veldig enkelt å få denne til å spille bra i alle typer rom.

Mitt valg hadde vært enkelt, D870 :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, takker for svar. Var det førsteutgaven av 99.26 du hadde? Har forstått at D870 kan ha litt problemer med å utfolde seg med for lite plass i bakkant, skal visst helst ha en meter, hos meg blir det toppen halvmeteren tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer, jeg har første utgaven av 99.26, men har modifisert den en del til det bedre i det siste.

D870 har bassporten foran, så en halvmeter til bakveggen burde ikke by på problemer. den vil heller ikke stå i et hjørne hos deg som jeg forstår? tror du vil bli veldig fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skal ha bra med luft fra sidene ja, kun i bakkant at det er blir litt tett. Så det er stor forskjell på lydkvaliteten altså selv om 99.26 er oppgradert?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har desverre ikke sammenlignet de i det siste, men det står for tur så snart jeg har fått D830 i Høyglans Hvit.
    Jeg hører på begge høyttaleren daglig, men ikke i samme rom med samme oppsett. D830 spiller som en større høyttaler enn det XTZ gjør samt at den kan spille høyere uten at diskanten komprimerer.
    D830 veier 5kg mer, er 4ohm og har høyere følsomhet.

Har du D870 nå og vil bytte til noe mindre eller skal du kjøpe høyttalere og er usikker på hva du skal velge?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Onkyo
    Har du D870 nå og vil bytte til noe mindre eller skal du kjøpe høyttalere og er usikker på hva du skal velge?
    Vurderer å kjøpe D870, men er usikker på om det er riktig valg i forhold til rommet de skal stå i.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Allt avhenger jo av pris og slik som her hjemme, design og farge :neutral:
    Lydmessig tror jeg D870 vil være en klar vinner, men ingenting slår XTZ på pris/ytelse.
    Du kommer ikke til å bli missfornøyd med 99.26 II, men de krever en del av forsterkeren for å yte sitt beste

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    D870 er jo heller rimelig brukt, så prisen er ikke noe problem ser det ut for. Er det noen andre alternativer jeg bør kikke på mtp. rommets størrelse/mindre ideelle plasseringsforhold?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aknuds1
    D870 er jo heller rimelig brukt, så prisen er ikke noe problem ser det ut for. Er det noen andre alternativer jeg bør kikke på mtp. rommets størrelse/mindre ideelle plasseringsforhold?
    Finner du noen D830/Concert 8, så er det en sikker vinner.
    Jeg kommer aldri til å selge mine. Kjøpte de uten å ha hørt de i 1996, men de hadde nettop fått EISA prisen, så jeg regnet med at de var bra.
    De er like fine den dag idag etter 16 år og lyden imponerer stort fortsatt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •