Dali Epicon 6 vs Dali Helicon 800mk2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Epicon 6 vs Dali Helicon 800mk2

Hei.. som tittel tilsier har jeg etter 2mnd research og lytting falt på 2 høyttalere!

Har en stue på ca 45m2 som sluker lyd! det meste låter veldig anstrengt her! hvem skal jeg velge?

Jeg klarer faktisk ikke bestemme meg! Og 2 mnd med gromsete lyd fra et mini anlegg på kjøkkenet holder jeg faktisk på å fly på veggen! så derfor tenkte jeg at jeg skulle høre hva dere mener!:-D

og hadde jeg hatt råd skulle jeg ha kjøpt begge! men den gang ei!

Takker på forhånd for svar!

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig er Epicon 6 en favoritt av disse. Men skal du spille veldig høyt, eller syntes mye pondus i bunn er viktig, kan Helicon 800 være mer fornuftig.

Jeg ville nok vurdert Epicon 6 sammen med 2 gode suber også, som et alternativ på sikt. Det blir dyrere, men det kan også splittes opp over flere kjøp. En god og temposterk sub sammen med Epicon 6 må være utrolig morsomt.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Personlig er Epicon 6 en favoritt av disse. Men skal du spille veldig høyt, eller syntes mye pondus i bunn er viktig, kan Helicon 800 være mer fornuftig.

Jeg ville nok vurdert Epicon 6 sammen med 2 gode suber også, som et alternativ på sikt. Det blir dyrere, men det kan også splittes opp over flere kjøp. En god og temposterk sub sammen med Epicon 6 må være utrolig morsomt.

Geir Arne
    takk for godt svar! har du et stalltips på 2 subwoofere som kan passe bra?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tilt
    takk for godt svar! har du et stalltips på 2 subwoofere som kan passe bra?
    Her må man bare lytte litt. Men jeg tror Velodyne sine lukkede konstruksjoner, samt JL Audio sin Fathom-serie kunne fungert bra. Men det er forholdsvis frisk pris på de nevnte.

Mer spesifikt: Dobbel Velodyne SPL1000Ultra er det konkrede fornuftige valget. Legger man bort hjernen(og lommeboken) et øyeblikk blir neppe dobbel JL F112/113 feil.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tilfeldigvis et par pent behandlet helicon 800 som jeg vurderer og selge, upåklagelig finish! Tar i mot bud. Har selfølgelig original emballasje om det må sendes.

Hilsen Lars

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her må man bare lytte litt. Men jeg tror Velodyne sine lukkede konstruksjoner, samt JL Audio sin Fathom-serie kunne fungert bra. Men det er forholdsvis frisk pris på de nevnte.

Mer spesifikt: Dobbel Velodyne SPL1000Ultra er det konkrede fornuftige valget. Legger man bort hjernen(og lommeboken) et øyeblikk blir neppe dobbel JL F112/113 feil.

Geir Arne
    Evt B&W Db1 sammen med epicon 6. Den kombinasjonen skal jeg kjøre selv, og subwooferen henger med på alt av musikk. Konkret tilbakemelding på kombinasjonen kan du få neste uke dersom du ønsker det (får høyttalerne i hus på mandag/tirsdag).

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Evt B&W Db1 sammen med epicon 6. Den kombinasjonen skal jeg kjøre selv, og subwooferen henger med på alt av musikk. Konkret tilbakemelding på kombinasjonen kan du få neste uke dersom du ønsker det (får høyttalerne i hus på mandag/tirsdag).
    Personlig syntes jeg ikke DB1 har så gode bass egenskaper at den kan hamle opp med Velodyne eller JL. Dyp bassen derimot er det ingenting å si på i DB1, her er den rå. Så det hele koker ned til hvor man skal dele syntes jeg. Skal man dele rundt 100hz ville jeg gått for JL eller Velo, men om man kun skal fylle på i dypet(<50hz) er nok DB1 et meget godt valg.

En rapport skal uansett bli spennende.

Geir Arne

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig syntes jeg ikke DB1 har så gode bass egenskaper at den kan hamle opp med Velodyne eller JL. Dyp bassen derimot er det ingenting å si på i DB1, her er den rå. Så det hele koker ned til hvor man skal dele syntes jeg. Skal man dele rundt 100hz ville jeg gått for JL eller Velo, men om man kun skal fylle på i dypet(<50hz) er nok DB1 et meget godt valg.

En rapport skal uansett bli spennende.

Geir Arne
    Jeg vil si meg uenig der. Førsteinntrykket mitt i butikk var det samme (Danmark), men når jeg fikk Db1 hjem var det noe helt annet. Etter et par plasseringsbytter og en god kalibrering holdt den godt følge oppover i registeret. Klarte også en sømløs overgang med 805DIA. Men Epicon er jo en helt annen høyttaler, så jeg tenker at 60HZ er en fin plass å begynne. Men som sagt, full rapport kommer i neste uke

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •