Nye høyttalere til film, finnes noe bedre enn Klipsch?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye høyttalere til film, finnes noe bedre enn Klipsch?

Etter å ha lest side opp og ned på forumet her har jeg kommet fram til at Klipsch er høyttalere, som omtrent enstemmig, egner seg veldig bra til filmtitting, som er prioritet her. Musikk hører jeg på i stereo-oppsett.

Jeg har hatt demo på Klipsch RF82 + RC62, dette hørtes ganske så bra ut til frontrekka, så er det bare å følge på med noe passende fra Klipsch til surround, sub dekker jeg med en XTZ 12". Skal kjøre 5.1 oppsett med eventuelt noen små front presence, blir muligens 5.2 etterhvert.

Jeg har en Yamaha A3010 og ettersom jeg har skjønt krever ikke Klipsch allverden av effekt for å spille bra, slik at denne kan gjøre nytten mens jeg sparer til effektforsterkere? Noen som har prøvd denne kombinasjonen?

Jeg lurer egentlig bare på om det er andre anbefalinger før jeg går til innkjøp, i samme prisklasse, enten brukt eller nytt. Som egner seg minst like bra til film og ikke er tungdrevent.

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville lyttet til noen oppsett fra Miller & Kreisel. De leverer veldig bra på film. Veldig dynamisk og engasjerende lyd.

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rawnd
    Etter å ha lest side opp og ned på forumet her har jeg kommet fram til at Klipsch er høyttalere, som omtrent enstemmig, egner seg veldig bra til filmtitting, som er prioritet her. Musikk hører jeg på i stereo-oppsett.

Jeg har hatt demo på Klipsch RF82 + RC62, dette hørtes ganske så bra ut til frontrekka, så er det bare å følge på med noe passende fra Klipsch til surround, sub dekker jeg med en XTZ 12". Skal kjøre 5.1 oppsett med eventuelt noen små front presence, blir muligens 5.2 etterhvert.

Jeg har en Yamaha A3010 og ettersom jeg har skjønt krever ikke Klipsch allverden av effekt for å spille bra, slik at denne kan gjøre nytten mens jeg sparer til effektforsterkere? Noen som har prøvd denne kombinasjonen?

Jeg lurer egentlig bare på om det er andre anbefalinger før jeg går til innkjøp, i samme prisklasse, enten brukt eller nytt. Som egner seg minst like bra til film og ikke er tungdrevent.
    Nå er ikke jeg personen til å gi anbefaling om noe annet. Men RC-64 er vertfall fantastisk til film, litt dyrere også selvsagt.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Klipsch
    Ville lyttet til noen oppsett fra Miller & Kreisel. De leverer veldig bra på film. Veldig dynamisk og engasjerende lyd.
    Er det noen høyttalere som ikke er bra til film?

Det er musikk som er krevende for en høyttaler.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Nå er ikke jeg personen til å gi anbefaling om noe annet. Men RC-64 er vertfall fantastisk til film, litt dyrere også selvsagt.
    Regner med at RC64 er rimelig drøy, ja... spørsmålet er om det blir overkill på et 16kvm rom? Den er aktuell om jeg får til en bra brukt-deal, men som sagt, RC-62 virker å være mer enn nok for rommet jeg har til rådighet. Forresten, du føler ikke at RF-62 er for små i forhold til sentern din?

Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Jeg er hvertfall uenig i at musikk er MER krevende enn film, jeg ville heller sagt motsatt, pga. filmens langt større dynamikk. Moderne musikk har jo omtrent ikke lenger dynamikk pga. loudness krigen - for hardhendt bruk av kompresjon. Det er enkelt når du hører musikk å bare dra volum opp til du hører det begynner å gi seg, skru litt ned, for så å bare la volum stå der sangen, eller albumet ut. Noe helt annet på film hvor du ikke har peiling på hvor de høyeste partiene er, og når du har på bra med volum og de partiene først kommer, så stiller det store krav til alt utstyr.

Newcomer Ken Anders sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Fauske
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv nesten samme oppsettet i en stue på ca 20kvm og må si meg strålende fornøyd. Har prøvd en del andre merker i prisleiet til Klipsch men ingen har vært i nærheten av disse. Morsomt og se film med disse Tror ikke du kommer til og angre hvis du kjøper Klipsch!

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Er det noen høyttalere som ikke er bra til film?

Vil nå påstå at det er store forskjeller på høytalere når det kommer til film. Veldig mye forskjellig lyder som skal gjengis på en troverdig måte.
    Til info så fungerer MK veldig bra på musikk også.

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jamo har jo D500 og D600 settene som er beregnet for film.. Begge disse har fått veldig bra kritikker.

Dersom du går for 5.0 f. eks Jamo D500 så havner du på 12k (nypris) og da har du jo kanskje noe til overs for SVS (SVS gruser XTZ på film)..

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at RC64 er rimelig drøy, ja... spørsmålet er om det blir overkill på et 16kvm rom? Den er aktuell om jeg får til en bra brukt-deal, men som sagt, RC-62 virker å være mer enn nok for rommet jeg har til rådighet. Forresten, du føler ikke at RF-62 er for små i forhold til sentern din?

Jeg er hvertfall uenig i at musikk er MER krevende enn film, jeg ville heller sagt motsatt, pga. filmens langt større dynamikk. Moderne musikk har jo omtrent ikke lenger dynamikk pga. loudness krigen - for hardhendt bruk av kompresjon. Det er enkelt når du hører musikk å bare dra volum opp til du hører det begynner å gi seg, skru litt ned, for så å bare la volum stå der sangen, eller albumet ut. Noe helt annet på film hvor du ikke har peiling på hvor de høyeste partiene er, og når du har på bra med volum og de partiene først kommer, så stiller det store krav til alt utstyr.

Moderne musikk, eller gammel musikk, jeg ser ikke helt problemet med å gjengi filmlyd for noen høyttalere. De dypeste frekvensene har de fleste uansett subwoofer til. Poenget er at det stilles ikke samme krav til musikalske egenskaper for film, som med musikk. Å kunne spille så og så høyt bøter ikke på dårlige musikalske egenskaper.

Har ikke vært borti noen høyttalere som egner seg dårlig for filmbruk i hjemmekinoen, så dette synes jeg ikke er et godt argument for råd ved kjøp av høyttalere - som i noen tilfeller skal benyttes til musikk. Men det er sikkert delte meninger om dette, og. Er bruken 95% film og man skal spille på øredøvende nivåer, så er det selvsagt en annen diskusjon.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei ikke i det hele tatt, tok oppgradering fra RC-62 forran RF-62, når jeg fikk Emotiva inn ble det futt i både senter og fronter på både på musikk og film.

Kommer nok til å oppgradere 62 også men er veldig fornøyd med de, har hatt de nå i ca 3 år.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Avsporing

Som traadstarer lurer paa, saa finnes det mange gode alternativer baade fra B&W, Canton, PSB, Elac og ikke minst Tannoy.
    Man maa bare ta seg litt tid til en god lytte runde, for lyd er relativt subjektivt. Aa det finnes utallige lydsignaturer som noen synes er perfekt kan for andre hores rart. Men gode raad Boor ikke tas helt av dage men det finnes fortsatt masse bra der ute, som kan hamle opp med klipsch til en tilsvarende pris

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W er definitivt ikke så lettdrevent som Klipsch, som var et av kravene jeg stilte når jeg spurte etter like-gode alternativer. Faktisk er B&W rett og slett tungdrevent, og kjent for det. De andre merkene du nevner har jeg ikke greie på.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W er definitivt ikke så lettdrevent som Klipsch, som var et av kravene jeg stilte når jeg spurte etter like-gode alternativer. Faktisk er B&W rett og slett tungdrevent, og kjent for det. De andre merkene du nevner har jeg ikke greie på.
    Men skal du ikke spare til effekttrinn? Da er det jo opp til deg om du liker lyden i en HT, som du etterhvert skal oppgradere.
    Kjenner ikke saann super godt til canton, men det jeg har hort har vaert meget lovende.
    elac har blitt sveriges mest selgende ht i budsjettklasse, hvis ikke jeg har hort helt feil, elac fs 257 fks, (15995,-) litt over pris sjikt men spiller fantastisk bra, canton er i utgangspunktet litt paa lik linje med b&w naar vi snakker lettdrevenhet, mens de laater fantastisk bra etter min mening opploste og detaljrike, og kontante og stramme i bassen.
    PSB imagine serien er dynamiske og gode kino HT.
    Tannoy revelution DC6T SE lever ogsaa veldig godt med duel ConCentric element, men pass paa og hore SE versjonen med nytt delefilter, for den forrige versjonen er en del tammere i bassen. Og med en Spl paa 90 db vil du lett kunne drive den med reciveren din
    Der har du hvertfall noen eksempler paa ett par ht jeg kan anbefalle deg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •