Burde man alltid bi-ampe?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Burde man alltid bi-ampe?

Et enkelt spørsmål, burde man alltid bi-ampe om man har muligheten til det og hvilke høyttalere burde man bi-ampe?

Jeg sitter i dag med IKON 7, Vokal 2 og Concept bakhøyttalere med Denon 1911 hvor jeg har bi-ampet IKON 7'ene. Jeg er på tur til å bytte ut 1911'n med Pioneer SC-LX71 og vet denne er ganske mye krafigere og lurer på om det fremdeles er lurt å bi-ampe IKON 7'ene? Er det slik at det alltid er lurt å bi-ampe? Isåfall er det mulig å både bi-ampe IKON 7'ene og Vokal 2'en?

Et ekstra spørsmål jeg lurer litt på. Siden SC-LX71 er såpass kraftig den er, vil den være for sterk for de Concept 1 bak-høyttalerene mine og evt ødelegge de?

Mvh. Cato

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chariot
    Et enkelt spørsmål, burde man alltid bi-ampe om man har muligheten til det og hvilke høyttalere burde man bi-ampe?

Jeg sitter i dag med IKON 7, Vokal 2 og Concept bakhøyttalere med Denon 1911 hvor jeg har bi-ampet IKON 7'ene. Jeg er på tur til å bytte ut 1911'n med Pioneer SC-LX71 og vet denne er ganske mye krafigere og lurer på om det fremdeles er lurt å bi-ampe IKON 7'ene? Er det slik at det alltid er lurt å bi-ampe? Isåfall er det mulig å både bi-ampe IKON 7'ene og Vokal 2'en?

Et ekstra spørsmål jeg lurer litt på. Siden SC-LX71 er såpass kraftig den er, vil den være for sterk for de Concept 1 bak-høyttalerene mine og evt ødelegge de?

Mvh. Cato
    Den vil ikke ødelegge bakhøyttalerne dine hvis du bruker sunn fornuft,og hvertfall ikke større sjangs med en kraftigere forsterker enn med en svak en !
    Du kan ikke biampe senteren - det er det kun LX 85 som kan!

Ville forstsatt med å biampe frontene med Pioneeren ja - har gode erfaringer med Pio når det gjelder bi-amp!

Ikke for at du trenger det for å spille høyere,men det gir som regel litt bedre lyd rett og slett
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter med lx85 og concept 6 fronter og concept 1 bakhøytalere, er bare og guffe på.

(sparer til ikon 6\7 nå (lite rom så må høre litt grundig først) , men først må andre ting må betales )

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ulempen med Bi-amping er at recieveren blir litt varmere. Dette er som regel ikke noe reelt problem hvis du har fornuftig lufting.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare god erfaring med bi-amping og gjør faktisk det i dag med XPA 5 effekten min så receiver bare drar bakhøyttalere. Frontene får 2 kanaler hver seg og den siste til senter. Om det har så veldig mye for seg når det blir såpass med effekt vet je gikke men det låter ihvertfall ikke dårligere og bakhøyttalerne hørte jeg ikke forskjell på om de var tilkoblet XPA 5 eller bare receiver.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Ulempen med Bi-amping er at recieveren blir litt varmere. Dette er som regel ikke noe reelt problem hvis du har fornuftig lufting.
    Har aldri merket noe til dette!

Pio LX 71 har ice-power forsterkere,så dette burde ikke vere noe problem uansett!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •