Finnes det høytalere som kan matche B&W 804 Diamond? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 49
    Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Superlink
    Jeg var å hørte på B&W 804 Diamond for en stund siden og likte veldig godt lyden på de. B&W 804 Diamond har 1 diskant,1 mellomtone 2x bass. Det jeg lurer på; finnes de andre høytalere som låter like bra og ser like bra ut men som er billigere? (Med omtrent samme element bestykkning)
    Bygg selv.

da kan du få noe som overgår med lydkvalitet og koster myye mindre.
    Kan ingenting, gjør alt!

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Forøvrig oppsiktsvekkende at det ikke eksisterer noen tester av B&W 804 Diamond tilgjengelig på nett. På skandinavisk eller engelsk.

Hvor tester ingen norske magasin denne høyttaleren?
    Budsjettmodeller, derimot, florerer det flust med tester av.

Har den virkelig aldri blitt testet av f.eks stereophile, hometheater, hometheatereview eller fidelity? det har i hverfall testet 800/802/805.. mange av de iallefall.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Påstand: Det virker som om folk mener at dersom jeg kjøper en god stereoforsterker til 805Diamond så vil lyden bli mye bedre.
    Hvordan vet jeg hva som er en bra forsterker?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var å hørte på B&W 804 Diamond for en stund siden og likte veldig godt lyden på de. B&W 804 Diamond har 1 diskant,1 mellomtone 2x bass. Det jeg lurer på; finnes de andre høytalere som låter like bra og ser like bra ut men som er billigere? (Med omtrent samme element bestykkning)
    Usher mini dancer one dmd spiller med bedre dynamikk og en minst like bra topp.også mer mellomtone og et utseende som er høy waf

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Oi. Dip i presensområdet på 804 Diamond også. Og ikke spesielt pen den peaken ved 10khz.
    Hva gjør en dip i presensområdet egentlig?
    Vet du om noen høyttalere som måler bedre, høres og ser like elegante ut?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja prøvde det nettopp. Virket som om detaljer kom mere frem og ble mere tight Låtene låt annerledes, mere behagelig og roligere.
    Ja, det var slik jeg oppfattet deg også:-D
    Prøv å snurr film, da skjer det ting :twisted:

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjør en dip i presensområdet egentlig?
    Vet du om noen høyttalere som måler bedre, høres og ser like elegante ut?
    Det gir en mykere fremføring, men man mister også noen detaljer. Passer kanskje bra for stuer med dårlig akustiske forhold.

Ja, det er mange som måler mye bedre. B&W har IMO ikke gjort noe særlig nytt siden de kom med Matrix serien. Den var et gjennombrudd på noen områder. Siden da har det handlet kun om litt bedre elementer og delefilter, men med de samme grunnsvakhetene i designet og marginale forbedringer. Mange gamle høyttalere som banker de dyreste B&Wene på de fleste områder. Verden går ikke alltid fremover.

Høyttalere på det kommersielle markedet er i dag i stor grad preget av utseendet og WAF og lydkvaliteten lider. Det er vanskelig, om ikke umulig, å finne høyttalere som både ser slanke og pene ut og holder lydmessig høy kvalitet. Trolig må du velge et kompromiss. Når det er sagt, så er f.eks de dyreste PSB høyttalerne målemessig bedre enn B&W høyttalere på de viktgste områdene. Revel er enda bedre, men de koster jo mye. De virkelig dyre JBLene er også veldig bra på mye, men igjen i en prisklasse få har råd til.

Skal man ha enda bedre høyttalere til betalbar pris, så må man trolig over på høyttalere som neppe har den store WAFen. Waveguide, horn og den slags, men ikke vanlige kommersielle høyttalere. CBTene mine eller UOB sine er jo riktig nok ikke direkte stygge, men det blir kanskje et litt for komplekst og dyrt system for mange. Krever aktiv deling, flere effektforsterkere og separate suber.
    Men det er når man beveger seg over til slikt, det virkelig begynner å bli spennende IMO. Vanlige kassehøyttalere har store svakheter.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1 til Revel!
    Revel Ultima Salon2 var en ære å ha inne til service, etter snart 20 år med service på allt fra SF, AP, Burmester etc. så har jeg aldri hørt maken til dynamikk og oppløsning.
    Vinner jeg i Lotto imorgen, så blir det tur til Sandefjord på Mandag for hente ett par :-D

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan nok hende, men ikke hos høyttalere med skrikende, vulgære horn.

Ettersom utgangspunktet ditt er så godt, så vil jeg heller anbefale en musikalsk subwoofer. B&W PV1D vil gi dine 805D et fundament alle gulvstående fronter bare kan drømme om.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode horn låter ikke skrikende.

Vulgært? Ja, det kan det bli. :lol:

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig! det skriker ikke enslig pga. et horn, da er sansynligvis driver og/eller hornet ikke allverden. dessuten, om frekvensene oppover er hornladet må frekvensene nedover holde følge med noen lunde samme følsomhet, ikke lett når kunder helst vil ha smale snertne kasser drevet av en forsterkerkanal.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Det kan nok hende, men ikke hos høyttalere med skrikende, vulgære horn.

Ettersom utgangspunktet ditt er så godt, så vil jeg heller anbefale en musikalsk subwoofer. B&W PV1D vil gi dine 805D et fundament alle gulvstående fronter bare kan drømme om.
    Er det noe spesielt med B&W PV1D i forhold til subbene (xtz W10.16) jeg har nå?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Onkyo
    +1 til Revel!
    Revel Ultima Salon2 var en ære å ha inne til service, etter snart 20 år med service på allt fra SF, AP, Burmester etc. så har jeg aldri hørt maken til dynamikk og oppløsning.
    Vinner jeg i Lotto imorgen, så blir det tur til Sandefjord på Mandag for hente ett par :-D

Koster ikke de $16 000 ???

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig synd at selv mange entusiaster er blitt så opphengt i de vanlige kommersielle merkene og er ikke villig til å se litt ut av boksen. Man kan fint få høyttalere til under 40k som er bedre enn Revel Ultima Salon2 på det meste.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig synd at selv mange entusiaster er blitt så opphengt i de vanlige kommersielle merkene og er ikke villig til å se litt ut av boksen. Man kan fint få høyttalere til under 40k som er bedre enn Revel Ultima Salon2 på det meste.

Som blant annet... ?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Som blant annet... ?
    F.eks tildigere nevnte CBT36. Eller en høyttaler med TAD horn og en eller to 12" i bunn (bassrefleks eller Jubile folded horn).

Er en fordel å bevege seg over på litt DIY, men det er jo uproblematisk å få noen til å bygge og designe for seg. Mulighetene er i grunnen mange og man kan også gjøre det ganske rimelig. Det som koster mest er snekkerarbeidet.

Du vil også finne noen høyttalere som selges ferdige med meget høy kvalitet til ok pris. F.eks Geddes høyttalere og Audiokinesis. Eller måler faktisk Behringer sine største Truth monitorer utrolig bra på mange områder........

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F.eks tildigere nevnte CBT36. Eller en høyttaler med TAD horn og en eller to 12" i bunn (bassrefleks eller Jubile folded horn).

Er en fordel å bevege seg over på litt DIY, men det er jo uproblematisk å få noen til å bygge og designe for seg. Mulighetene er i grunnen mange og man kan også gjøre det ganske rimelig. Det som koster mest er snekkerarbeidet.

Du vil også finne noen høyttalere som selges ferdige med meget høy kvalitet til ok pris. F.eks Geddes høyttalere og Audiokinesis. Eller måler faktisk Behringer sine største Truth monitorer utrolig bra på mange områder........

Aldri vært keen på sånne ht jeg...

Er en audiofil jeg kjenner som elsker seg på sånt noe.. Litt sånn "hipster" attitude siden han hater alt som er av B&W, Klipsch, osv fordi har er for "cool" for de.. kjøper alltid sånne ukjente merker som koster 1/10 av prisen men låter dobbelt så bra

Raal speakers tror jeg han postet om sist:

RAAL - ADVANCED LOUDSPEAKERS

Kanskje ikke det mest eksotiske men han finner alltid mange ht fra ukjente produsenter som skal visst være så mye bedre enn de "vanlig" merkene

Også verdt å merke er at han er glad i SEAS, Seas thor tror jeg han eier. Kanskje ikke så eksotisk for oss nordmenn, men kan tenke meg at for en amerikaner er Seas som er laget i et land hvor isbjørner bor i hvert nabolag --- ganske eksotiske 8)

Han mener i hvertfall Seas thor er mye bedre enn B&W til flere ganger prisen..

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en variasjon av linkwitz orion ($14.750)
    Gainphile: S19 4-Way Dipole Radiator
    diskanten er en billig variant, men den kan evt. byttes ut.
    garantert ekstremt bra til en latterlig lav byggepris, med noen kvaliteter en kassehøyttaler aldri får.
    tegninger og delefilter er ikke lagt ut ennå men..

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode horn låter ikke skrikende.

Vulgært? Ja, det kan det bli. :lol:

Hahaha, ingen av de karene der har dame, tipper jeg...

Men det er artig å se på dem som tar den helt ut
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe spesielt med B&W PV1D i forhold til subbene (xtz W10.16) jeg har nå?

Vel, hvis de er musikalske og spiller stramt nok for musikk, så er det ikke sikkert.

Men det er det ikke mange subwoofere som gjør. PV1D er utviklet spesielt for å spille godt på musikk.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •