Hjemmekinopakke, stort eller smått?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Damnation sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemmekinopakke, stort eller smått?

Ser mitt snitt til å kjøpe utgående Yamaha RX-A2010 om dagen, og lurer på hvilken høyttalerpakke jeg skal kjøpe. Hadde _egentlig_ bestemt meg for Audio Pro Blue Diamond pakke til 13 tusen men ønsker meg egentlig bakhøyttalere å henge på vegg, gjerne dipolare. Har derfor snust på diverse mindre htt men er usikker på hvor mye/lite lyd jeg får for pengene, til under 15 tusen. Da jeg har hatt rent stereoanlegg i flere år ønsker jeg meg noe som er mest til film, men som takler konserter og musikk i surround.

Da jeg har en eldre Sub jeg ikke bruker kan en 5.0 pakke også fungere, har derfor tittet litt på Paradigm MilleniaOne (5.0 12.500), MK Sound Movie (5.1 15.000), men innbiller meg at jeg får mer for pengene hvis jeg kjøper et sett med gulvstående fronter og større senter/bak.

Generelle oppfordringer om å lete på bruktmarkedet er fint, men ledsag gjerne til konkrete produkter. Til menigheten vil jeg tilføye at; ja jeg har vurdert Klipsch men plastfineren, føttene og den generellt amerikanske finishen er ikke noe jeg ønsker å ha i stua.

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte MK movie 5.1 for noen uker siden selv. Skulle ha noen små høytalere som låt stort og ble ikke skuffa. Låter knallbra samme hva en måtte høre på. Spiller tøft, luftig med detaljer så det jomer etter. Dette settet kan anbefales på det varmeste

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Klipsch
    Kjøpte MK movie 5.1 for noen uker siden selv. Skulle ha noen små høytalere som låt stort og ble ikke skuffa. Låter knallbra samme hva en måtte høre på. Spiller tøft, luftig med detaljer så det jomer etter. Dette settet kan anbefales på det varmeste
    Hvor stort rom bruker du dem i? Har stue på oppunder 30 kvm. og er redd for å kjøpe for smått.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er disse de samme som er i pakka du snakka om:http://avforum.no/avtorget/showprodu...=92185&cat=all

har ikke kjennskap til de bare så de på avtorget når jeg kikka der for noen timer siden.

det med gulvstående kontra stativ er smak og behag, men om ikke musikk i to kanaler uten sub er et must så er ikke behovet for gulvstående så stort spørr du meg da. du vil nok føle at behovet for en effekt på gulvstående om du har reciever

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Damnation
    Hvor stort rom bruker du dem i? Har stue på oppunder 30 kvm. og er redd for å kjøpe for smått.
    Bruker anlegget i stue på 50kvm de er bare små å se på/plassere. Lyden er enorm.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Klipsch
    Bruker anlegget i stue på 50kvm de er bare små å se på/plassere. Lyden er enorm.
    Skal gi dem et forsøk, vet du om de er å få tak i andre steder enn Oslo Hifi Center? Min erfaring med stedet er at de ikke evner å la folk lytte i fred, samt at de forsøker å prakke på deg komponenter som kommer på tilbud uka etter.

Hva slags forsterker bruker du forresten?

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jeg kjøpte mitt sett på busk lyd og bilde i Porsgrunn, utrolig god service bruker en harman kardon avr 460. Så avengers tidligere idag og M&K leverer over all forventning.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •