Nye høyttalere ser dette greit ut?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer tobkas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye høyttalere ser dette greit ut?

vurderer å gå til innkjøp av nye høyttalere i mitt hjemmekino.
    Reciveren jeg har er yamaha rx-v673
    Så dette bra ut? er det noe jeg bør bytte på? Er kanskje litt over mitt budsjett noe jeg kan gjøre for å få det billigere?

Rommet er litt under 3 meter langt og litt under 3,5 meter bredt. Sofaen står helt inntil den brede veggen. Tven er panasonic 55" vt50

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Hva slags musikk skal spilles ? Hvor mye av tiden går med til surround bruk ?

Førsteinntrykket mitt sier, bra høyttalerpakke, men receiveren din er dessverre ikke bra nok.

Jeg hadde heller oppgradert receiver, 6-10 lapper, og heller kuttet ned til en sub, samt billigere bakhøyttalere. (dette dersom du skal ha b&w pakken som du lister opp).
    MEN...
    Det er et fluss av høyttaler produsenter der ute, og du får meeeget bra surround oppsett til 25 000,- inkl. en god receiver.

Vanskelig å foreslå noe spesifike produkter før vi vet mer om preferanser og bruksområde.

EDIT, tror heller ikke du trenger 7.1 (2) på et såpass kompakt rom, da sparer du inn masse på bakhøyttalere

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Heisann

Hva slags musikk skal spilles ? Hvor mye av tiden går med til surround bruk ?

Førsteinntrykket mitt sier, bra høyttalerpakke, men receiveren din er dessverre ikke bra nok.

Jeg hadde heller oppgradert receiver, 6-10 lapper, og heller kuttet ned til en sub, samt billigere bakhøyttalere. (dette dersom du skal ha b&w pakken som du lister opp).
    MEN...
    Det er et fluss av høyttaler produsenter der ute, og du får meeeget bra surround oppsett til 25 000,- inkl. en god receiver.

Vanskelig å foreslå noe spesifike produkter før vi vet mer om preferanser og bruksområde

EDIT, tror heller ikke du trenger 7.1 (2) på et såpass kompakt rom, da sparer du inn masse på bakhøyttalere
    Ser like mye film som jeg hører på musikk. Musikk går det mye i jazz klassisk gitar og pop. Kan du gi et eksempel på et annet billigere anlegg?
    Går det ikke ann å bruke en effektforsterker til frontene f. eks. nad c275BEE evt. hvilken vil du anbefale?

EDIT: jo selfølgelig er det mye å spare på et mindre opsett så feil priser! klarer jeg meg med en bass?

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også tror det blir litt i overkant med 7.2 på det lille rommet. Og spesielt når sofaen står inntil bakveggen. Så hadde jeg vært deg ville jeg nok gått for et 5.2 system isteden.

Du kan spare veldig mye penger ved å kjøpe brukt, isteden for nytt. Du kan sikkert halvere prisen samtidig som du får like god lyd
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    Jeg også tror det blir litt i overkant med 7.2 på det lille rommet. Og spesielt når sofaen står inntil bakveggen. Så hadde jeg vært deg ville jeg nok gått for et 5.2 system isteden.

Du kan spare veldig mye penger ved å kjøpe brukt, isteden for nytt. Du kan sikkert halvere prisen samtidig som du får like god lyd
    5.2 system 7000 spart. Takk!

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo få høyttalere til ekstremt lave priser brukt!
    Tusen takk for tipset!:-D

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To subwoofere er absolutt et poeng med så små fronter.

Men, jeg skal være ærlig å si at jeg foretrekker CM8 eller CM1 fremfor CM5 som krever mye forsterker for å oppleves kjapp.

Det du "sparer" på å skippe et ekstra par DS3 er vel omtrent mellomlegget opp til CM8. Vel verdt det!

Jeg ville også vurdert CMC2 i stedet for CMC. Om du har plass til CMC2 ville jeg heller spart en ekstra måned og oppgradert senter. God senter = God surround!

(Spesielt med flerkanalsopplevelser med musikk.)

Newcomer Collargol sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Dali Ikon-serien i 5.1 ?

Dali Ikon mk2 5.1 høyttalerpakke | Lyd & Bilde

Passer fint til musikken du beskrev og skulle dermed dekke det meste av dine behov. Bytt ut Dali sin subwoofer med en fra SVS eller XTZ.
    SVS PC-12 hadde vært ubehagelig heftig sammens med Ikongjengen.

Sleng på med en "varm" receiver fra f.eks Yamaha, så kommer man ganske langt vil jeg tro.

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    To subwoofere er absolutt et poeng med så små fronter.

Men, jeg skal være ærlig å si at jeg foretrekker CM8 eller CM1 fremfor CM5 som krever mye forsterker for å oppleves kjapp.

Det du "sparer" på å skippe et ekstra par DS3 er vel omtrent mellomlegget opp til CM8. Vel verdt det!

Jeg ville også vurdert CMC2 i stedet for CMC. Om du har plass til CMC2 ville jeg heller spart en ekstra måned og oppgradert senter. God senter = God surround!

(Spesielt med flerkanalsopplevelser med musikk.)
    Kjenner en som skal bytte ut sine b&w cmc Viss jeg får dem det faktisk 5k på cmc og cmc2 er det verdt det?

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tobkas
    Kjenner en som skal bytte ut sine b&w cmc Viss jeg får dem det faktisk 5k på cmc og cmc2 er det verdt det?
    Du kan se om du får CMC2 brukt?

I mine ører passer CMC til CM1 - altså en veldig kompakt hjemmekino hvor jazz og musikk er viktigere enn film. Dess mer film - dess viktigere blir senterhøyttaleren.

Stikk innom en HFK-sjappe og be om å få begge to demonstrert. Tipper det blir overbevisende nok.

(Så kan du høre på Ikon-serien også. Jeg slår et slag for Ikon 7 - undervurdert i serien.)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med såpass gode høyttalere har du nok mye å gå på ift. forsterker. Dersom du ikke spiller film svært høyt, vil den nok duge. På stereo trur jeg nok du ville proffitert veldig på å kjøpe en mellomklasse stereoforsterker med HT-inngang. Altså at du bruker den som effekt i hjemmekinoen, og den alene når du hører musikk.

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tralletodd
    Med såpass gode høyttalere har du nok mye å gå på ift. forsterker. Dersom du ikke spiller film svært høyt, vil den nok duge. På stereo trur jeg nok du ville proffitert veldig på å kjøpe en mellomklasse stereoforsterker med HT-inngang. Altså at du bruker den som effekt i hjemmekinoen, og den alene når du hører musikk.
    Har du en spesiell stereoforsterker du vil anbefale? Hvordan kobler du forforsterkeren til reciveren?

EDIT: vil LYNGDORF SDA 2175 være en god stereoforsterker til dette formålet?

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke pre-out på min forsterker hva gjør jeg da? :-?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke pre-out på min forsterker hva gjør jeg da? :-?
    kjøper en med .
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om budsjettet ligger rundt 30-35K så kan dette være et alternativ :

Yamaha RXA 3010 til 10K, meget bra receiver !

Front :Monitor Audio RX8 : 10K

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/91953/cat/12

Senter : Monitor Audio RX Centre, 4K

Bakhøyttalere : Monito Audio RXFX, 6K

Alle disse i sort piano pga frontene. Om du vil kjøpe nytt, så kan du jo ta finnishen du har lyst på .
    HiFi Huset som fører disse kan som regel gi deg en meget god pakkepris!

Sub : SVS PC12-NSD DSP, 6,5K (dette for å gi bunnen du vil ha til film)

SVS PC12-NSD DSP

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Om budsjettet ligger rundt 30-35K så kan dette være et alternativ :

Yamaha RXA 3010 til 10K, meget bra receiver !

Front :Monitor Audio RX8 : 10K

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/91953/cat/12

Senter : Monitor Audio RX Centre, 4K

Bakhøyttalere : Monito Audio RXFX, 6K

Alle disse i sort piano pga frontene. Om du vil kjøpe nytt, så kan du jo ta finnishen du har lyst på .
    HiFi Huset som fører disse kan som regel gi deg en meget god pakkepris!

Sub : SVS PC12-NSD DSP, 6,5K (dette for å gi bunnen du vil ha til film)

SVS PC12-NSD DSP
    +1
    Støtter dette forslaget - en meget potent pakke,som vil spille med STOR underholdningsfaktor:-D
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for onkyo 3009 for 10 000,- på komplett.no, par serier opp og en del kilo tyngre fra 3010 til yamaha. Om du sjekker lyd og bilde er det en test med yamaha 2010 vs onkyo 809 der

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tatt en revurdering av budsjettet mitt og det er nok langt lavere enn tidligere antatt pga akkustikken på rommet... Får tak i b&w cmc og b&w ds3 samlet for 6000. Da har jeg bare bass og fronter igjen noe dere vil anbefale ved bruk av reciver jeg allerede har?

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tatt en revurdering av budsjettet mitt og det er nok langt lavere enn tidligere antatt pga akkustikken på rommet... Får tak i b&w cmc og b&w ds3 samlet for 6000. Da har jeg bare bass og fronter igjen noe dere vil anbefale ved bruk av reciver jeg allerede har?
    Som de over her sier kan du kjøre noen lettdrevne fronter, eller stativhøyttalere. Ser du ønsker deg B&W som generelt er tungdrevne, så sjekk finn.no og brukten her og på hifisentralen etter f.eks B&W cm1. Så komplementerer du den med en sub.Xtz f.eks har rimelig og bra subber. De fåes på surround.no

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste