Bytte IKON 7 MK1 med IKON 6 MK2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte IKON 7 MK1 med IKON 6 MK2

Heisann.

Jeg bare lurte på hvilke meninger dere har om å bytte et par IKON 7 MK1 inn i IKON 6 MK2? Jeg føler kanskje at stuen min er for små til å klare å gi IKON 7 nok luft og lurer derfor på hvordan disse IKON 6 MK2 vil fungere sammen med min IKON Vokal 2. Jeg bruker forsåvidt en Denonforsterker 2311 el.no ettersom jeg foretrekker klarheten denne gir i diskanten i forhold til NAD med IKON MK1.

Hva vil jeg kunne forvente å få for et par IKON 7 MK1 og hvor mye burde jeg forvente å kjøpe et par IKON 6 MK2 for?

Mvh. Cato

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde ikke gjort det! Rommessig så trenger Ikon 6 og 7 ca samme størrelse. Så dersom du føler/mener du har mangler i lydbildet så vil det være andre ting enn å bytte høyttaler
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du vil si at IKON 7 er en bedre høyttaler enn IKON 6 MK2?
    Sjekka litt nærmere, forsterkeren er kun en Denon-1612, så kan være det som påvirker lydbildet mye, men det er relativt dyrt å bytte forsterker.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chariot
    Så du vil si at IKON 7 er en bedre høyttaler enn IKON 6 MK2?
    Sjekka litt nærmere, forsterkeren er kun en Denon-1612, så kan være det som påvirker lydbildet mye, men det er relativt dyrt å bytte forsterker.
    ja, forskjellene i mine øyne på mk1 og mk2 er ikke så store. Er mest for å selge mer Dalier MK2 er kommet.

Dersom du bare har en så liten forsterker på de høyttalerne, så burde du tenke på en større en. Har selv Dali ikon 6, mk1, og det er himmel og hav i forskjell med effektforsterker kontra å ikke ha det. Har 2808 reciver, så den er litt kraftigere enn din, men er alikevel ikke kraftig nok for Ikonene.

Du burde deponert på en effektforsterker for å høre forskjellen. Men da må du sikkert ha ny reciver,da din ikke har pre-out for effektforsterker. 8)

Mitt råd er: mer krefter!
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •