Høytalere til HK 675 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Selvsagt men poenget må jo være å teste med musikk man faktisk kjenner. Jeg får litt inntrykk av at hifibransjen har festet seg til enkelte stilarter, og kommer du trekkende med fusion, renessansemusikk eller black metal er plutselig ikke innspillingene gode nok. :? En demoskive passer da fint til innledende lytteinntrykk, men skal man teste mer inngående, sammenligne med sitt eget anlegg, må man da spille den samme musikken. Jeg kan umulig tro at noen virkelig musikkinteresserte bare har dårlige innspillinger. Og skulle det vise seg at høyttalerne bare låter bra på referanseskiver ville jeg vurdert noe annet.

(Og nå skal det sies at jeg hører forferdelig mye på jazz, men det hifibutikkene vanligvis serverer (Krall, Nergaard) er langt nærmere pop enn jazz. Når jeg sier pinglete mener jeg ikke mangel på basstrykk, men mangel på musikalsk kompleksitet (ja, jeg vet at det er irrelevant når man tester).)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg er helt enig med deg i det Pogwaq. Man kan få et visst inntrykk med gode innspillinger, men man må helt klart kjenne musikken for at man skal kunne gjøre seg opp en egen mening. Det er jo tross alt en selv som skal like lyden om man evt. skal ha høyttaleren.
    Og ja, jeg ville helt klart også vurdert noe annet om høyttalerene kun låter bra på en viss type referansemusikk. Da er de jo ubrukelige for en selv.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp heller Cayin 252b enn H/K-675.Jeg har selv hatt H/K-670 og Cayin 252b.H/K kan ikke måle seg med Cayin på noen områder.For å si det rett ut,så er H/K møkk i forhold til Cayin.Når det gjelder høyttalere,så tror jeg de nye Dali Concept 10 vil passe Cayin bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syncron
    Kjøp heller Cayin 252b enn H/K-675.Jeg har selv hatt H/K-670 og Cayin 252b.H/K kan ikke måle seg med Cayin på noen områder.For å si det rett ut,så er H/K møkk i forhold til Cayin.Når det gjelder høyttalere,så tror jeg de nye Dali Concept 10 vil passe Cayin bra.
    Etter endel lytting så har valget falt på en Marantz PM 7200 forsterker og SA 1150 høytalere

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syncron
    nei jeg vet ikke helt....ifølge hifiklubben så må prisen økes med 1000% prosent før lyden blir 10% bedre. :lol:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •