Ødelagt diskant på Klipsch RF-82II - reklamasjon eller hva? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Skrudde ut driver og målte.. ingen respons fra ohm meteret. Så da går jeg ut ifra at dette ikke er min feil overhodet og at det, i motsetning det han på Audiocompaniet sa, er en ren produksjonsfeil/materialsvikt? Jeg nekter å punge ut tusingen til en ny driver hvis jeg ikke har gjort meg fortjent til det.

Da var det å finne ut hvem som er nye importøren av Klipsch da. Hmm..
    Boomcar er din forhandler så hold deg til dem, bare opplevd rot med ac. Selvfølgelig så skal du ha en ny diskant og det ordner vel boomcar ganske raskt vil jeg tro

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Driver ? Mener du diskant element ? Hvis du måler over element skal du måle kanskje 8 ohm - måler du uendelig med ohm er det brudd i kabel eller sprengt/brent spole. Mao skal du få utslag på ohm meter uansett....
    Vent, hva? Trodde jeg bare skulle få null respons når det var snakk om kabelbrudd jeg. Jeg målte rett på driverens terminaler.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    brudd gir uendelig motstand (løpende eller ingen verdier)
    kortslutning gir ingen motstand (og piping fra meteret på laveste ohm-stilling)
    viss det er kortsluttet vil du sansynligvis få en lyd av et slag ved å putte et 9V batteri på terminalene.

man kan få brudd og under spilling..men det er mindre sansynlig enn kortslutning, og enda mindre sansynlig slik du beskriver hvordan du har brukt de. (da må spolen vær så svidd at koblingen ryker)

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Høres ut som ekstremt dårlig sercive fra audiocompaniet. Og det er ikke første gang jeg leser om det. Kanskje greit at noen andre blir importør nå da ?

Har du hørt med der du kjøpte dem ifra da om de er litt mer imøtekommende ?
    Da AudioCompaniet ikke lengre er importør for Klipsch ser jeg ikke helt hvorfor de skulle gjøre noe i denne saken. Det må selvfølgelig tas opp med den nye importøren eller butikken de er solgt fra. Det er de som sitter med garantiansvar.
    Litt usikker, men jeg tror den nye importøren for norden sitter i Danmark, og ikke har noen representant i Norge
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke helt hva dere mener med denne målingen så jeg poster et bilde av hvordan det ser ut:

Noe sier meg at jeg gjør et eller annet helt feil.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Boomcar er din forhandler så hold deg til dem, bare opplevd rot med ac. Selvfølgelig så skal du ha en ny diskant og det ordner vel boomcar ganske raskt vil jeg tro
    Boomcar ordner opp, ingen problem! Bare ringe å prate med dem så løser det seg!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Jeg vet ikke helt hva dere mener med denne målingen så jeg poster et bilde av hvordan det ser ut:

Noe sier meg at jeg gjør et eller annet helt feil.
    Det står ikke 0 men OL - over load - uendelig motstand, mao brudd i spolen - sprengt/defekt 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står ikke 0 men OL - over load - uendelig motstand, mao brudd i spolen - sprengt/defekt 8)
    Han elektrikeren jeg lånte meteret av sa at OL/0L bare stod for at den ikke målte noe som helst. Vet ikke jeg :P

Viste bildet til Boomcar og de sa jeg bare kunne sende inn elementet og at nye fra USA var på vei. Bra service!

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok! Dette er sikkert allerede nevnt, men jeg tviler hardt på at du greide å sprenge diskanten din.

Jeg hadde RF 62mkii i ett år før jeg solgte de for ett par uker siden, og jeg hadde ikke i nærheten av powerplant'en du har til å drive de. Ikke en ulyd.. Aldri! Niks!

Så garanti er nok vegen å gå.
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OL = Open Loop, dvs. åpen sløyfe, ingen gjennomgang av elektrisk strøm. Eller sagt på godt norsk ; Brudd.

Elementet er ødelagt og må byttes, på garanti slik jeg ser det.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er slik å forstå ja! Var nok litt rask når jeg fikk første forklaringen, men nå skjønner jeg. Fint å ha dere gutta på forumet her altså

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    OL = Open Loop, dvs. åpen sløyfe, ingen gjennomgang av elektrisk strøm. Eller sagt på godt norsk ; Brudd.

Elementet er ødelagt og må byttes, på garanti slik jeg ser det.
    Riktig, eller Over Limit avhengig av hva man måler. Over Load var nok litt upresist men betegner vel hva som skjer....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2