Xtz 99 w12.16 eller annen sub til 5k? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    DU velger den største, mest membranareale og mest mulig kassevolum. Går du for noe mindre så ingår du kompromi, både når det kommer til kvalitet og trykk.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hæ! :roll:
    Personlig vil jeg ikke si at mindre en 12" er noe kompromiss når det gjelder musikk. Tørr og stram bass er ikke dumt til musikk..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke hva "Tørr og stram" betyr, det er termologier som ikke har en klar definisjon og kan derfor være villedende og missvisende.

Større sub vil gi mer headroom, mer headroom er bedre en mindre headroom.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Nå vet jeg ikke hva "Tørr og stram" betyr, det er termologier som ikke har en klar definisjon og kan derfor være villedende og missvisende.

Større sub vil gi mer headroom, mer headroom er bedre en mindre headroom.

Eller som jeg liker... Flere suber mere headroom

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan også ha noe med hva slags musikk en hører på og hvordan en vil at det skal høres ut. Selv liker jeg bassen hos meg, de fleste hører ikke at jeg har sub før jeg skrur den av.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @HoJ: Brukernavnet til TS er "bass,bass,bass". Tror du h*n hører på rolig musikk ved et moderat lyttenivå?

Jeg kan si noe om forvrengning, det er om å anbefale et produkt som forvrenger så lite som mulig innenfor det estimerte bruksområdet. Hvis brukeren skal høre på Trentemøller ved 115db så vil en 8" REL UTELUKKET forvrenge. På det volumet så vil en Fence 15" faktisk ha bedre lydkvalitet.

Hvis vi nå snur forholdet rundt. Hører du på noe mer rolig musikk på et moderat volum så vil nok den 8" REL subwooferen spille mye penere en Fence 15", muligens bedre en XTZ sine alternativ og.

Men det at TS kaller seg for "bass,bass,bass" så leder det meg til å tro at TS er glad i mye og god bass, å da vil jeg anbefale et så artikulert produkt som mulig som fremdeles holder med SPL-messig. For hvis du overstiger SPL egenskapene så sitter du bare igjen med ulyder og mulighet for skade.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger ikke være så høyt, bare det er fyldig nok... :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp XTZ hvis det er trangt om penger. De har et helt uslåelig pris/kvalitetsforhold. Sjekket ut Velodyne EQ-MAX 12 hos Soundgarden, til 6000 kroner. Simpelt skrot i forhold til XTZ 12.16. Udugelig på musikk, tynt kabinett som synger lystig med, og dårlig finish. Sjelden jeg har lyst til å henge ut enkeltprodukt, men denne sammenligningen viser hvor overlegne XTZ er når det gjelder valuta for pengene. Har 2 stykk 12.16 selv. De er veldig bra. Et lite minus kan være at det på enkelte eksemplar kan forekomme mekanisk støy ved HØYE lydtrykk. De er tross alt skrudd sammen i Kina... Har hatt 4 stykk innom, og på en av de var det litt mer støy enn på de andre. Men uansett er 12.16 det absolutt beste valget for 4000 kroner. Går nok selv for 12.18 etterhvert, men har vært meget fornøyd med 12.16.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt xtz, da 10" - ingen tvil, kjempelyd for pengene. Hvis jeg skulle brukt den til først og fremst film eller "bass-musikk" så hadde jeg beholdt min. Men til det systemet jeg nå har, og til musikken jeg spiller så gjør min REL det bare så mye bedre - synes jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @HoJ: Brukernavnet til TS er "bass,bass,bass". Tror du h*n hører på rolig musikk ved et moderat lyttenivå?

Jeg kan si noe om forvrengning, det er om å anbefale et produkt som forvrenger så lite som mulig innenfor det estimerte bruksområdet. Hvis brukeren skal høre på Trentemøller ved 115db så vil en 8" REL UTELUKKET forvrenge. På det volumet så vil en Fence 15" faktisk ha bedre lydkvalitet.

Hvis vi nå snur forholdet rundt. Hører du på noe mer rolig musikk på et moderat volum så vil nok den 8" REL subwooferen spille mye penere en Fence 15", muligens bedre en XTZ sine alternativ og.

Men det at TS kaller seg for "bass,bass,bass" så leder det meg til å tro at TS er glad i mye og god bass, å da vil jeg anbefale et så artikulert produkt som mulig som fremdeles holder med SPL-messig. For hvis du overstiger SPL egenskapene så sitter du bare igjen med ulyder og mulighet for skade.
    Jeg hører veldig mye på r&b og Flo rida o.s.v

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.finn.no/finn/bap/pal/obje...nkode=36907689

Denne ser sprek ut, har ikke hørt denne modellen fra sunfire før, men har hørt highend utgaven med 10" den var meget bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det bestilt x2 xtz 99 w12.16 og det trur eg blir bra.
    Men eg har enda den gamle subben som eg vill selge vess nån vil kjøpe. E en Klipsch sub 8 som er ganske bra kvalitet på bass fyldig og fin

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bass,bass,bass
    Da er det bestilt x2 xtz 99 w12.16 og det trur eg blir bra.
    Men eg har enda den gamle subben som eg vill selge vess nån vil kjøpe. E en Klipsch sub 8 som er ganske bra kvalitet på bass fyldig og fin
    Hvorfor ikke bruke den i tilleg=)

Sett en XTZ i hvert hjørne framme, eller ved hver høyttaler, så setter du klipschn mellom dem og SPL-matcher dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke bruke den i tilleg=)

Sett en XTZ i hvert hjørne framme, eller ved hver høyttaler, så setter du klipschn mellom dem og SPL-matcher dem.
    Dn blir litt liten da. X2 12 tommera mot en 8 tommer som e i moinstelaget for rommet alt....

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bass,bass,bass
    Dn blir litt liten da. X2 12 tommera mot en 8 tommer som e i moinstelaget for rommet alt....
    Du fremstiller det som om de skal konkurere, ikke samarbeide:P

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du fremstiller det som om de skal konkurere, ikke samarbeide:P
    Joda, men så er det det at hvist jeg får solgt denne skal jeg legge pengene i nye høyttalere. jamo s 606 hcs3

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •