Hvilken sub sammen med Klipsch RF-52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken sub sammen med Klipsch RF-52

Hei. Jeg kan ikke så mye om dette her, så hvis noen vil hjelpe meg litt hadde jeg blitt veldig glad. Jeg har et par Klipsch RF-52 gulvhøyttalere og en Onkyo TX-SR508 forsterker. Jeg er fornøyd med dette, men jeg har lyst og skaffe meg en sub sånn at jeg får litt mer bass. Jeg har dette oppsettet koblet til TVen min, og ser en del på film. I tillegg hører jeg en del på musikk. Jeg trenger ikke det dyreste utstyret, men er usikker på hva som passer med det jeg har fra før. Så jeg hadde blitt veldig glad for noen tips til hvilken sub jeg kan kjøpe. :-D

Mvh Susanne

Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du ett tall på ca hva budsjettet er?
    LG 70UH700. KenKreisel x5. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Rega Planar 3. PS4. HTPC. Sony BDP-S3700.

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av susannek
    Hei. Jeg kan ikke så mye om dette her, så hvis noen vil hjelpe meg litt hadde jeg blitt veldig glad. Jeg har et par Klipsch RF-52 gulvhøyttalere og en Onkyo TX-SR508 forsterker. Jeg er fornøyd med dette, men jeg har lyst og skaffe meg en sub sånn at jeg får litt mer bass. Jeg har dette oppsettet koblet til TVen min, og ser en del på film. I tillegg hører jeg en del på musikk. Jeg trenger ikke det dyreste utstyret, men er usikker på hva som passer med det jeg har fra før. Så jeg hadde blitt veldig glad for noen tips til hvilken sub jeg kan kjøpe. :-D

Mvh Susanne
    Se på XTZ subwooferene her: SUBWOOFERE | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Dette er subwoofere som gir mest for pengene fra 3000 til 6000 kr imo.
    Siden du har såpass stuevennlige høyttalere vil jeg anbefale W10.16, da denne ikke er så ruvende

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Budsjettet er så mye at jeg ikke trenger og bytte den ut med det første fordi jeg synes det blir for dårlig, hehe. Men altså, det jeg har fra før er vel i "billigklassen" i forhold til hva de fleste av dere her inne har da. Men hva får jeg for 2-3 tusen f.eks? Bare for og begynne med en sum liksom. :P

Takk for svar Chrisonfire. Skal se på denne. Den var jo ikke gal i pris da.

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er villig til å kjøpe brukt, og har pass til en litt stor sub. ville jeg sett etter en svs pb10nsd. Disse bør man kunne få til 2500-3000. Meget god sub.

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativt kan du kjøpe en Klipsch RSW-10D. Fantastisk sub til høytalerene. disse finner du brukt til rundt 5000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til 3.000kr ville jeg gått for XTZ w10.16: XTZ 99 W10.16 Sort Matt 10" | Surround.no - Høyttaler-spesialisten
    Fåes også i hvit. Dette er en ålreit sub med veldig mye for pengene Den vil kanskje vise sitt beste på musikk, og fungere bra til film. Har du plass og budjsett til 1.000kr mer vil en XTZ w12.16 gå enda dypere og gi mer filmglede. Når det er sagt vil den nok være hakket dårligere på musikk (etter min smak).

XTZ subbene er veldig populære av samme grunn som Klipsch er populært: Det gir mye moro pr krone.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde kjøpt en brukt SVS PB-10 hvis du kommer over en. Mer SUB for pengene skal du lete lenge etter.

Ser det er 2 stk på Finn nå

SVS PB-10 NSD - FINN Torget

SVS PB10 Subwoofer - FINN Torget

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar. Ettersom ingen av de på finn.no er nær meg, tror jeg at jeg kommer til og kjøpe XTZ 99 W10.16. Etter hva jeg har lest om den tror jeg at jeg blir fornøyd med denne.

Et tillegsspørsmål blir da hva som er den beste måten og koble denne til forsterkeren min. Her ligger bilde av tilkoblingene på denne. Onkyo | TX-SR508
    Subkabel og en Y-split?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar. Ettersom ingen av de på finn.no er nær meg, tror jeg at jeg kommer til og kjøpe XTZ 99 W10.16. Etter hva jeg har lest om den tror jeg at jeg blir fornøyd med denne.

Et tillegsspørsmål blir da hva som er den beste måten og koble denne til forsterkeren min. Her ligger bilde av tilkoblingene på denne. Onkyo | TX-SR508
    Subkabel og en Y-split?

Du trenger ikke Y-adapter på de subbene.

XTZ W12.16 sprenger budsjettet ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, så bare at det stod på sidene til surround.no at man trengte en y-splitt kabel for og koble den til. For og være helt ærlig så vet jeg ikke helt hva denne gjør heller. Men kun en subkabel da?

Sprenger kanskje ikke budsjettet, men virker som jeg kan klare meg med den billigste. Kan aldri spille så veldig høyt heller, da jeg bor i leilighet med andre på siden. :P Får heller kjøpe noe større hvis jeg får meg eget hus.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, så bare at det stod på sidene til surround.no at man trengte en y-splitt kabel for og koble den til. For og være helt ærlig så vet jeg ikke helt hva denne gjør heller. Men kun en subkabel da?

Sprenger kanskje ikke budsjettet, men virker som jeg kan klare meg med den billigste. Kan aldri spille så veldig høyt heller, da jeg bor i leilighet med andre på siden. :P Får heller kjøpe noe større hvis jeg får meg eget hus.

Med y-adapter så er det bare litt ekstra og få på nivået på suben. Det er det samme som og skru opp nivå kontrollen på subens forsterker litt ekstra.
    En stykk kabel er nok. Og husk og kjøp en som er for Lang... for lang er bedre en for kort.

Ja da hyrer nok W10.16 lenge når en må ta hensyn til de ***** naboene

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, takk for oppklaring.

Ja, regner med at det heller er naboene som blir problemet, og ikke subben. :P
    Skal kjøpe med en kabel som er lang nok til og rekke til flere mulige plasseringer. Takk for hjelpen! Dere er greie som gidder og hjelpe meg selv om jeg sikkert kommer med dumme spørsmål. 8) Gleder meg til og teste ut denne!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til prisene så er XTZ mye sub bygget av Svensker.

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, takk for oppklaring.

Ja, regner med at det heller er naboene som blir problemet, og ikke subben. :P
    Skal kjøpe med en kabel som er lang nok til og rekke til flere mulige plasseringer. Takk for hjelpen! Dere er greie som gidder og hjelpe meg selv om jeg sikkert kommer med dumme spørsmål. 8) Gleder meg til og teste ut denne!
    Ingen spørsmål er for dumme
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør om å få PB10 tilsendt på en måte. Koster ikke noe mer i frakt enn det en XTZ 10" gjør i frakt.
    Dette er en utrolig god sub til pengene. Til film vil denne gruse XTZ10".

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •