Dali Mentor LCR eller Mentor 1?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Mentor LCR eller Mentor 1?

Overveier en oppgradering av frontene og det står mellom disse, kanskje Mentor 2. LCR er ikke like dyp som 1`eren men har det noe å si. I mangel av bedre uttrykk vil jeg da få en "flatere" lyd med LCR:? Er det noen som har disse eller lyttet til dem og kan komme med noen innspill på hva jeg bør velge og hvorfor?

Mvh
    Renè

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jimbeam
    Overveier en oppgradering av frontene og det står mellom disse, kanskje Mentor 2. LCR er ikke like dyp som 1`eren men har det noe å si. I mangel av bedre uttrykk vil jeg da få en "flatere" lyd med LCR:? Er det noen som har disse eller lyttet til dem og kan komme med noen innspill på hva jeg bør velge og hvorfor?

Mvh
    Renè
    De bør være relativt like om man ser bort ifra deres konstruksjonsforskjeller. M1 skal brukes på stativ e.l. og LCR skal henges på vegg.

Selv om LCR ikke er like dyp på M1 har den mye høyerer kasse som jeg tror "tar det igjen".

Personlig ville jeg nok holdt en finger på M1. Dette er fordi jeg til nå ikke hørt hørt en skikkelig god vegghengt eller in-wall høyttaler(eller vegghengt stativhøyttaler for den sakt skyld).

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for et godt svar:-D Var ganske imponert over det jeg hørte av Mentor LCR men jeg tror også det blir Mentor1 da jeg har flate høyttalere i front nå som jeg hiver om på bakveggen. Jeg har lyst på "riktige" høyttalere denne gangen:-D Hvis jeg strekker budsjettet og går for Mentor2 i front kan den da bli for dominerende ift. en Mentor LCR som senter?

Renè

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jimbeam
    Takk for et godt svar:-D Var ganske imponert over det jeg hørte av Mentor LCR men jeg tror også det blir Mentor1 da jeg har flate høyttalere i front nå som jeg hiver om på bakveggen. Jeg har lyst på "riktige" høyttalere denne gangen:-D Hvis jeg strekker budsjettet og går for Mentor2 i front kan den da bli for dominerende ift. en Mentor LCR som senter?

Renè
    Nei, dominerende blir de aldri. Dette bare justerer man inn. Og så kan man jo vurderer oppgradering til Vokal senere. Det er en ganske god center syntes jeg.

Men det ene drar jo med seg det andre i "jakten på" svakeste ledd.

Poenget er uansett at Mentor 2 vil være en fornuftig oppgradering. Og en mye bedre løsning når/om du spiller musikk. På en annen side får man nesten en sub til for mellomlegget. Noe å tenke på.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Poenget er uansett at Mentor 2 vil være en fornuftig oppgradering. Og en mye bedre løsning når/om du spiller musikk. På en annen side får man nesten en sub til for mellomlegget. Noe å tenke på.
    Ja det er litt der jeg er. M2 er drømmehøyttaleren og jeg hører også mye musikk. Tar jeg M1 kan jeg kjøpe meg ny sub samtidig for den skal også oppgraderes. MEN jeg bør nok gå for M2 med en gang og 1. la drømmen gå i oppfyllelse 2. gå litt på kompromis og vente med sub 3. unngå det uungåelige oppgraderings ønske etter M2. Ja det sier seg selv jeg må ha M2 med en gang

Renè

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som en plan.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ikke sant:-D Takk for hjelpen med å få meg til å tenke mere klart og spore meg inn på valget haha

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •