Tips om høyttalere til nytt 10kvm filmrom

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips om høyttalere til nytt 10kvm filmrom

Jeg spurte i byggetråden min, men dette er vel et mer passende sted:

Hva tror dere om;

Bakhøyttalere: Klipsch RS-41 II
    Fronthøyttalere: Klipsch RF-52 II
    Senter: Klipsch RC-52 II
    Sub: Infinity Alpha Sub (har denne allerede)

Klarer Denon AVR-1912'en min å dra det tro? Jeg vet det ikke er verdens kraftigste receiver, men jeg er litt på budsjett og har allerede kjøpt den rett før vi flyttet inn i nytt hus (med filmrom muligheter), så gjenbruker det som er mulig.

Og neste spørsmål er jo (her blir det vel mye smak og behag) - er det en ok sammensatt pakke for et rom på 10kvm, eller blir det for mye/lite? Budsjett er litt rundt 10-15-ish.

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenlg
    Jeg spurte i byggetråden min, men dette er vel et mer passende sted:

Hva tror dere om;

Bakhøyttalere: Klipsch RS-41 II
    Fronthøyttalere: Klipsch RF-52 II
    Senter: Klipsch RC-52 II
    Sub: Infinity Alpha Sub (har denne allerede)

Klarer Denon AVR-1912'en min å dra det tro? Jeg vet det ikke er verdens kraftigste receiver, men jeg er litt på budsjett og har allerede kjøpt den rett før vi flyttet inn i nytt hus (med filmrom muligheter), så gjenbruker det som er mulig.

Og neste spørsmål er jo (her blir det vel mye smak og behag) - er det en ok sammensatt pakke for et rom på 10kvm, eller blir det for mye/lite? Budsjett er litt rundt 10-15-ish.
    Dette er lett drevene høytalere, så du vil klare å sparke liv i de. Det vil jo bli mer moro med en større forsterker. RF-52 er i stand til å spille mye høyere og kraftigere enn en skulle tro. Jeg har rista hele huset med mine. Mer enn stor nok pakke på 10kvm. kunne fint ha kjørt den pakka på 20kvm uten problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre! Og det vil ikke bli noe voldsom mismatch med sub'en heller? Det får bli en større receiver etterhvert

Er det noe vesentlig forskjell på RC-52 II og RC-52? Finnes det i det hele tatt en RC-52? ;-) Jeg bare spør dumme spørsmål her..

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre! Og det vil ikke bli noe voldsom mismatch med sub'en heller? Det får bli en større receiver etterhvert

Er det noe vesentlig forskjell på RC-52 II og RC-52? Finnes det i det hele tatt en RC-52? ;-) Jeg bare spør dumme spørsmål her..
    Ingen spørsmål er for dumme!

Du finner mye info her:Reference-High End Home Theater Systems-Surround Sound Systems-Klipsch

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, jeg ble litt lurt av en annonse på Finn hvor selger hadde en RC-52 for salg, men etter mye om og men viser det seg at han mente RC-25, altså noe sånn ca. tilsvarende RC-62.

Anyways - jeg lurer på om jeg sikter meg inn på en komplett -52 pakke. Det burde vel være greit tilpasset hverandre.

Lurer bare på - hvor handler dere? Er det typisk greie priser i Norge, nettbutikker etc? Eller kan man spare mye på å handle i utlandet?

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte min hos Elutstyr.no | Nettbutikk for Hi-Fi og bilstereo, der leverer de god kundeservice, og peiling iallefall. Bassbrothers, og stereofil leverer også klipsch

Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser også at soundgarden har tilbud på ES100 pakken sin, og til prisen der er det ikke noe å si på de, så om du får plass til de så kansje det er noe å vurdere

Vet dog ikke hvordan de spiller på små rom.

Link: JBL ES100 5.0 Høyttalerpakke - Sort

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var jo veldig hyggelig prismessig. Spesielt mtp at jeg allerede har sub'en også. Har Soundgarden her i byen, skal avlegge dem et besøk Takk for tipset!

Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var jo veldig hyggelig prismessig. Spesielt mtp at jeg allerede har sub'en også. Har Soundgarden her i byen, skal avlegge dem et besøk Takk for tipset!
    Bare hyggelig

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •