Noen med erfaring på høyttalere, Fence?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen med erfaring på høyttalere, Fence?

Må først si hei og si at dette forumet har inspirert meg til å bygge min aller første hjemmekino.

Jeg og samboeren har akkurat kjøpt oss hus. Der har vi en kjellerstue som jeg mener er perfekt for en liten hjemmekino.
    Denne skal ikke være noe high-end men en stue som vi kan kose oss og se en god film i. Rommet er ca 20m2

Har kommet over en brukt høyttalerpakke + forsterker.
    Hva mener dere om denne?

nfo om fronter, Fence NFD 65: Fence Audio NFD 65 WALNUT - Gulvstående | Høyttaler | Fnky

Info om bakhøytalere, Fence NFD 6: Fence Audio NFD 6 - GulvstÃ¥ende | Høyttaler | Fnky

Info om subwoofer, Fence FS-15mk2: Fence Audio FS-15mk2 AKTIV - Subwoofer | Høyttaler | Fnky

Info om forsterker, Pioneer VSX-818V: VSX-818V-K (Arkivert) - Pioneer Norge

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    søk litt på forumet så får du mer enn nok om fence sine produkter.
    hadde nok helder funnet noe annet på brukten.

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sainsbury
    Må først si hei og si at dette forumet har inspirert meg til å bygge min aller første hjemmekino.

Jeg og samboeren har akkurat kjøpt oss hus. Der har vi en kjellerstue som jeg mener er perfekt for en liten hjemmekino.
    Denne skal ikke være noe high-end men en stue som vi kan kose oss og se en god film i. Rommet er ca 20m2

Har kommet over en brukt høyttalerpakke + forsterker.
    Hva mener dere om denne?

nfo om fronter, Fence NFD 65: Fence Audio NFD 65 WALNUT - Gulvstående | Høyttaler | Fnky

Info om bakhøytalere, Fence NFD 6: Fence Audio NFD 6 - GulvstÃ¥ende | Høyttaler | Fnky

Info om subwoofer, Fence FS-15mk2: Fence Audio FS-15mk2 AKTIV - Subwoofer | Høyttaler | Fnky

Info om forsterker, Pioneer VSX-818V: VSX-818V-K (Arkivert) - Pioneer Norge

Hei. I den prisklassen så ville jeg heller tatt en titt på feks en 5.1 pakke med Dynavoice, Yamaha og XTZ.

5.1 m/Sub/Forsterker | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Lykke til uansett hva du ender opp med :-)
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for innspill.

Som nevnt så er den pakken brukt.

Får den til en nette pris av 5.500,-
    Så dersom dette er mer enn godkjent anlegg til en liten hjemmekino så går jeg for det.

Men lurer på kvaliteten på Fence? Og vil forsterkeren holde ved for eksempel oppgradering til litt større høyttalere på sikt?
    I først omgang så er det ett lite budsjettbygg. På sikt så skal det nok bygges litt mer avansert, men mtp at hele huset må pusses opp så står dessverre dette rommet nederst på prioriteringen.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Kvaliteten til Fence-Audio er litt som en ser det. Hadde selv 2 effektforsterkere fra de, og var lite imponert over de. De gikk varm utrolig fort, og hørtes ut som at de gikk tom for krefter etter litt stress med Cerwin AT-100. Det skal være vifte i forsterkerne, men hørte lite og virka ikke som de funka. Når det kommer til høyttalerne til Fence, så vil jeg helst be deg styre unna. Ta en titt på Dynavoice, Proson, XTZ osv... Du taper ingenting på å gå fra tanken på Fence og gå over til Dynavoice feks. Jeg har hatt komplette pakker fra Proson som jeg har vært veldig fornøyd med.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden