Subwoofer B&W vs...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Subwoofer B&W vs...

Hei

Har tidligere fått veldig god hjelp her da jeg vurderte å anskaffe meg effektforsterker og har nå valgt å legge effektforsterkeren til side da jeg ble tipset om biamping for å få mer effekt i front. Forskjellen var enorm og jeg takker de som har bidratt

Nå er det subwoofer som står i høysetet. Jeg har sett på ASW 610 ASW 610 xp og liker tanken på å holde meg inne for B&W hvor resten av høytalersettet mitt er. Men er dette et smart valg?

Og dersom jeg går for B&W hva slags unskyldninger trenger jeg for å gå for den dyrere xp versjonen av subwooferen?

Vet jo at B&W ikke nødvendigvis er et billigmerke. Og vil jeg få mye mer ut av å gå for et annet merke?

Budsjettet mitt er jeg litt usikker på, men er ikke interessert i å bruke noe mer enn jeg må. Er musikk som er det viktigste, men må jo inrømme at suben er sentral for at jeg skal få litt mer trøkk i film Så på akkurat denne komponenten vil jeg har en god alround sub.

Håper noen kan hjelpe meg

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit å like at alt er av samme merke men når det kommer til sub har det ingenting å si for annet enn evt eiergleden din.
    Jeg har B&W og to 12" XTZ og syns det fungerer strålende, både på til film og musikk.
    Vil helt klart råde deg til å heller kjøpe to brukte av anerkjent kvalitet enn en ny med "riktig" logo på.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Vil helt klart råde deg til å heller kjøpe to brukte av anerkjent kvalitet enn en ny med "riktig" logo på.
    Det er absolutt det som er dilemmaet, men det blir uansett ikke 2 subwoofere, for det har jeg verken plass eller behov for tror jeg. Dessuten er jeg usikker på om receieveren min (LX-53) har mulighet til å ha et slikt oppsett..

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ASW610 er en god subwoofer, også til prisen. Det finnes råere saker til film, men på musikk er den ganske herlig.

ASW610XP blir litt for dyr i forhold til hva man får vil jeg si. Helt klart en bedre sub, men ikke dobbelt så god som prisen(nesten) tilsvarer.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    ASW610 er en god subwoofer, også til prisen. Det finnes råere saker til film, men på musikk er den ganske herlig.

ASW610XP blir litt for dyr i forhold til hva man får vil jeg si. Helt klart en bedre sub, men ikke dobbelt så god som prisen(nesten) tilsvarer.

Geir Arne
    Høres ut i fra den beskrivelsen ut som et godt alternativ for meg. Hvis jeg skal ha xp ville jeg kjøp den brukt for omtrent den samme prisen som vanlig 610 koster ny... Hvis ikke synes jeg det blir litt i dyreste laget...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErikEge
    Det er absolutt det som er dilemmaet, men det blir uansett ikke 2 subwoofere, for det har jeg verken plass eller behov for tror jeg. Dessuten er jeg usikker på om receieveren min (LX-53) har mulighet til å ha et slikt oppsett..

Åjoda, to subber er mer enn dobbelt så bra som en.

Har man ikke loads av forsterker ender man ofte med litt høy deling på subben for å hjelpe frontene og når jeg hadde bare en hørte jeg da veldig godt hvor den sto, og det var ikke nå særlig..
    Med to derimot er det overskudd av membranareal og forsterker på subbene så plassering i rommet blir ikke så viktig og de kan plasseres sammen med frontene.

Er bare å bruke en rca-split på signal ut fra forsterkeren hvis du ikke har flere subutganger.
    Har du ikke plass så har du ikke plass, men jeg mener at å gå fra en til to var en større oppgradering enn fra 0 til 1, hos meg iallefall..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Har du ikke plass så har du ikke plass, men jeg mener at å gå fra en til to var en større oppgradering enn fra 0 til 1, hos meg iallefall..
    Er litt mer under filosofien om at hvis jeg kjøper en bra nå, kan jeg kjøpe en bra til senere, men hvis jeg kjøper to dårlige nå blir det vanskeligere å oppgradere..

Men hvis jeg skulle kjøpt 2, har du noen forslag?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jeg ikke helt på bærtur nå, så skal man i teorien ikke kunne høre hvor subben står ved så lave frekvenser. Men støyen fra elementet og evt porten gjør at dette høres.
    Jeg er for all del enig i at 2 er vesentlig bedre enn 1. Jeg hadde likevel valgt 1 god trykkammer sub foran 2 dårlige til musikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velger du å ta selvimport så anbefaler jeg virkelig en slik.

Rythmik Audio servo subwoofer 12" F12SE Signature Edition

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Er jeg ikke helt på bærtur nå, så skal man i teorien ikke kunne høre hvor subben står ved så lave frekvenser. Men støyen fra elementet og evt porten gjør at dette høres.
    Jeg er for all del enig i at 2 er vesentlig bedre enn 1. Jeg hadde likevel valgt 1 god trykkammer sub foran 2 dårlige til musikk.

Til musikk, trykkammer jada, så klart. Men skal du ha en til å spille bra trenger den automatisk myye forsterker og stiger dertil i pris.
    Men man trenger jo ikke å velge to dårlige ventilerte selv om man ikke kjøper det dyreste som fins..
    De fleste av oss bæsjer ikke penger og da dreier det seg om kompromisser og valg blandt kommersielle produkter, og utvalget blir på en måte litt snevert etterhvert som man leser seg opp på de.

Så ja/nei til at du er på bærtur. Jo grommere fronten er jo lavere kan man dele subben på musikk, og jo mindre blir sannsynligheten for at man hører hvor den står.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErikEge
    Er litt mer under filosofien om at hvis jeg kjøper en bra nå, kan jeg kjøpe en bra til senere, men hvis jeg kjøper to dårlige nå blir det vanskeligere å oppgradere..

Men hvis jeg skulle kjøpt 2, har du noen forslag?

Er som regel forsiktig med å anbefale høytalere, også subber. Rådet må bli å bestemme deg for ca hvor mange kr du skal bruke og så se hva som finnes i prisklassen.
    Finnes i grunn alt for mange parametre til å si noe bastant uten å vite hva du savner, er det anslag fra den dypeste strengen på et flygel eller er det å få juling når du spiller rage aganist the machine..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Velger du å ta selvimport så anbefaler jeg virkelig en slik.

Rythmik Audio servo subwoofer 12" F12SE Signature Edition
    Har helst lyst til å handle på det norske markedet. Evt brukt. Litt skeptisk til import.

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle tro definitive technology supercube 6000 eller 8000 skulle funke meeeget bra til din bruk! Stor forsterker og lite kabinett! Bare hørt god ord om de subbene. Lsound selger de her i Norge!
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder