Nad c372 på lan med 4xve 12 og 2 ve 15?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face Nad c372 på lan med 4xve 12 og 2 ve 15?

Hei, nå skal det rigget til med et lan med lyd, mye lyd.. Jeg har en nad c372 og en behringer epx 4000 som er på rep Pga ledlysene er døde og nå har jeg bare min trofaste nad c372...
    På dette laber kommer følgene høytallere:
    To par ve 12 og ett par ve 15.ett par xls 28,Ett par xls 12 og ett par xls 215( 215 dras av en alto så den er i boks) hvor mange høytallere kan min 372 dra? Evt 215 uten å gjøre skader på høytallerne eller forsterkeren? Eller 2 par ve 12? Uten at den går varm... Det skal være en til nad ( 2x80 ) den klarer jo nesten ikke å fra ve 12 så den får xls28... Men hvor mange kan en c372 drive av de nevnte høytallerne inkl 215!!!! ( BTW en aktiv xls15 skal også være der)

Håper på raske å gode svar ! På forhånd takk !

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finn heller ut hvilket av høyttalerparene din nad kan drive best alene, og ta med deg de + subben. Ikke prøv å få alle ting koblet til nad'en din med en gang.

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV215
    Hei, nå skal det rigget til med et lan med lyd, mye lyd.. Jeg har en nad c372 og en behringer epx 4000 som er på rep Pga ledlysene er døde og nå har jeg bare min trofaste nad c372...
    På dette laber kommer følgene høytallere:
    To par ve 12 og ett par ve 15.ett par xls 28,Ett par xls 12 og ett par xls 215( 215 dras av en alto så den er i boks) hvor mange høytallere kan min 372 dra? Evt 215 uten å gjøre skader på høytallerne eller forsterkeren? Eller 2 par ve 12? Uten at den går varm... Det skal være en til nad ( 2x80 ) den klarer jo nesten ikke å fra ve 12 så den får xls28... Men hvor mange kan en c372 drive av de nevnte høytallerne inkl 215!!!! ( BTW en aktiv xls15 skal også være der)

Håper på raske å gode svar ! På forhånd takk !

nå ville ikke jeg ha koblet mer en 2 høyttalere på en Stereo forsterker da men.. hva er egentlig vits med så mange forskjellige høyttalere koblet pop sammen? ville heller ha kjørt 215 og heller flere Subber ved siden..
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Grunnen til at Det blir då mange "ulike" høytallere er Pga alle vil delta med anlegg.. Klarer naden og dra 215 uten at den eller cv blir ødelagt? Skal spilles høyt med i helst 8 timer inkl pauser Pga hørsel..

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV215
    Grunnen til at Det blir då mange "ulike" høytallere er Pga alle vil delta med anlegg.. Klarer naden og dra 215 uten at den eller cv blir ødelagt? Skal spilles høyt med i helst 8 timer inkl pauser Pga hørsel..

Kjør alto mac + naden på 215 også kobler du til subben ved siden av. Det er mitt tips til deg. Er bare tull å ta med masse forskjellige høyttalere og koble sammen, hvertfall om du ikke har forsterkere til det.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så nad vil ikke kunne drive 215 ? Uten at noe blir ødelagt?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med han over meg. Hadde aldri tatt å kjørt med flere høyttalere samtidlig på en stereoforsterker. Hvis NAD-en din sliter med kun VE-12, så kan den umulig være noe bedre på XLS-215. Krever endel muskler dersom man skal spille hardt med CV. Har selv erfart dette. Dersom du/dere har flere forsterkere/effektforsterkere, så går det an å splitte opp signalet, sånn at dere kan bruke flere effektforsterkere/forsterkere på din Nad, dersom den har pre-out. Ikke den mest optimale løsinga(?) men skal gå fint. Fordel å ha nok strøm i huset også hvis dere bruker mer forsterkere sammen Det jeg hadde valgt, var å bruke de minste CV-ne og en/to subber samtidlig.

Da jeg sier at det går an å splitte opp signalet, er ment for å ha et par y-ledd. Dette selges billig på Hifi-Klubben/soundgarden.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD 372 er max ment for 12" ifra CV! Over, da må du har råere kraft. Samt, en stereo amp er ment for 2 høyttalere! .

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •