Vurdere nye høyttalere eller beholde? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 56 av 56
    Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tenkte jeg skulle tipse deg om dette tilbudet:
    Komplett.no - PSB Image T6 Gulvhøyttaler
    14 dagers angrefrist kan jo brukes.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Ankepunktet mitt er ser ut som plastic fantastic pga den sorte fronten. Har alltid vært min mening og kunne ikke tenkt meg de i stua. Men jeg vet jo de har god lyd etter å ha fulgt med på flere tester.
    Plastic fantastic? Har du egentlig sett disse live? Prøv å donk litt i kabinettene på disse, så får du nokk kjenne att det oser av kvalitet.

RF serien til Klipsch ser ut som billig kinavare i forhold til disse, har selv mitt andre par å jeg kan ærlig innrømme att di ikke er pene. Men, utseendet har ingenting å si for min del så lenge lyden er himmelsk i mine ører.

Men uans, hvorfor diskuterer man slikt? Vi skal jo prøve å hjelpe trådstarter, og ikke forvirre han med slik svada som det her :P
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til trådstarter.

Før du bestemmer deg om noe som helst, så vil jeg sterkt annbefale deg å prøve med mere krefter. Har selv prøvd å kjøre ett par RF-63 på en reciever med svært dårlig resultat.

Uans hvilken vei du skulle gå, så mener iaf jeg att en høyttaler trenger rikelig med krefter. Skulle du kjøpe nye ht's, så må du vell opgradere senere likevel?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Til trådstarter.

Før du bestemmer deg om noe som helst, så vil jeg sterkt annbefale deg å prøve med mere krefter. Har selv prøvd å kjøre ett par RF-63 på en reciever med svært dårlig resultat.

Uans hvilken vei du skulle gå, så mener iaf jeg att en høyttaler trenger rikelig med krefter. Skulle du kjøpe nye ht's, så må du vell opgradere senere likevel?
    Forvirret blir jeg uansett. Jeg skal teste effektforsterker før jeg går til innkjøp av nye høyttalere. Jeg har i tanken om å prøve Emotiva xpa 3 eller Parasound 2250.

Noen som har det oppsette (Klipsch rf82, rc62 og Emotiva eller Parasound) del meg dine gode tips om hva dere syntes.

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Can90
    Forvirret blir jeg uansett. Jeg skal teste effektforsterker før jeg går til innkjøp av nye høyttalere. Jeg har i tanken om å prøve Emotiva xpa 3 eller Parasound 2250.

Noen som har det oppsette (Klipsch rf82, rc62 og Emotiva eller Parasound) del meg dine gode tips om hva dere syntes.
    Har hatt Parasound NC 2250 på RF-82, sammen med parasound NC 2100 og det låt utrolig bra, spillte med autoritet, dynamikken var enorm. Ikke spiss i toppen, flott snert i diskant/mellomtone. "skarptromma ble fysisk" Jeg har aldri hørt RF-82 låte bedre og mer "riktig". Har ikke hørt emotiva effekt på klipsch, men pre med vincent effekt og det var ikke noe å satse på.

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også hatt veldig god erfaring med Rotel RB1080 og RC1070. Kjempe kombo til klipsch det også. Enda litt roligere i toppen. Flott lydbilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NC2250 er en helt rå forsterker. Rå til prisen. Dempa i toppen med et heftig fundament i bassen. NC2100 som nevnt over kan kanskje være en god match. Personlig synes jeg NC2100 blir for vill og frempå i spillestilen.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mange gode høyttalere til rundt 15 lapper hvis man tar med brukt.

Jeg kunne godt tenkt meg å prøve disse:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/91867

som flere er inne på, klipsch og CM9 er nærmest ytterpunkter, du kan risikere at CM9 blir for sivilisert igjen for din smak. Kommer også litt an på hva slags musikk man hører på. Er selv godt fornøyd med mine CM9 og synes de fungerer til det meste, mens andre kanskje synes de blir litt laidback

Så det anbefales å sjekke litt rundt og høre på litt forskjellig før kjøp.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle også til å linke til de JBLene som ivara allerede har gjort.
    Ikke sikkert du får ut hele potensialet med receiveren din, men det går an å handle mer effekt senere.

Hadde en runde for en stund tilbake, hørte CM9, RF83 og LS80, og hos meg ble det helt klart LS80 som gikk av med "seieren". Selvfølgelig var rom og forsterkeri forskjellig, men enkelte ting er ikke avhengig av rom.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde nok også vurdert de JBL LS80 som ligger ute på torget.

Oppgraderte til disse selv for ca1 år siden, og har vært veldig fornøyd

Så også på klipsh, men valgte JBL'ene pga finishen på disse passer bedre
    i stua hos meg. Bruker disse sammen med HK990 stereo forsterker (2x150w).

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL er vel de høytalerne som gir den beste "livefølelsen" og passer perfekt for rock, er også litt detaljert vel?

Jeg lånte noen gamle JBL engang med doble basser og horn, Nirvana og tungere rock lød helt fantastisk. Brukte en gammel Yamaha stereoforsterker.

Nydelig lyd.

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Can90

Kjører Parasound A21 på RF 62 II med meget godt resultat, bruker rx-v 1067 fra yamaha som pre. har også Parasound NC 5125, men har ikke fått testet den på frontene, men kan ta en sjekk med den også, så skal du få tilbakemelding

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen.

Skal prøve med effektforsterker før jeg vurderer og butte ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til en som vurderer innkjøp av høyttalerne du vil kvitte deg med, kan du si noe om hvorfor du er lei? Har det å gjøre med at du bare er keen på oppgradering, prøve noe nytt, få en annen sound, eller er det direkte mangler ved høyttaleren?

Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!

Jeg har ofte fått anbefalt de to Rotel du ser her, til Klipsch.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rawnd
    Til en som vurderer innkjøp av høyttalerne du vil kvitte deg med, kan du si noe om hvorfor du er lei? Har det å gjøre med at du bare er keen på oppgradering, prøve noe nytt, få en annen sound, eller er det direkte mangler ved høyttaleren?

Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!

Jeg har ofte fått anbefalt de to Rotel du ser her, til Klipsch.
    Få en annen sound og oppdatering.
    Effektforsterker skal prøves før bytte av HT.

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres for meg ut som en god ide å prøve en større effektforsterker før du evt. bytter ut høytalerene dine. Har selv sett/hørt høytalere komme til nytt liv med å sette på en effektforsterker.

En kamerat satte en Hegel H300 på sine PSB Imagine høytalere, han hadde fra før en Marantz surround reciever og det var også helt natt og dag.

Har selv hatt RF-82, matet de med oversize forsterkere(Midgard Oberon), men for meg ble høytalerene rett og slett for små. Spilte altfor ofte på grensa av hva de tålte og det luktet svidd tilslutt :P
    Oppgraderte så til RF-7 som fyller mine behov bedre med tanke på lydtrykk. Jeg er virkelig glad i Klipschlyden, men kunne tenkt meg å prøvd LS80 fra JBL.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •