Valg av fronthøytalere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mab299
    ble litt nyskjerrig på Swans Diva 6.2f og lurer da på hva folket mener om disse
    Jeg mener godt om de, har ingen ting å utsette på de Swans høyttalerne jeg har hørt og så er de pene og litt ukjente blant folk flest. Alt er for min del positivt.

Modellene "Diva 6.2" og "F2.2F" slår meg som mye for pengene altså.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6.2f er litt basstunge,

Ellers tilbakelent og myk spillestil som ikke går av veien for og levere varene når filmen kjøres.

Det er mulig og tette bassport på disse med litt redusert SPL og en litt dypere bass.

Mine 6.2f faller av like under 25hz og presser ut bass i lavere frekvenser som en skulle tro det var subwoofer inne i bildet.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye Studioserien til JBL låter ganske rått. Men du får også veldig mye snacks på brukten.

Dali Ikon6 eller brukte Mentor 6 er ganske gode alroundere. Både til film og musikk. Er kanskje litt inhabil siden jeg har Ikon6 selv. Men er fantastiske høyttalere jeg hadde valgt igjen. :-D

Hvilken musikk hører du på?`Og hvordan vil du anslå forholdet musikk/film er?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ble litt nyskjerrig på Swans Diva 6.2f og lurer da på hva folket mener om disse
    men nå er det vel ikke folket som skal ha høyttaler ???

er heller ikke de du skal tilfredstille!

Kom deg ut til hifi pusherne og hør deg gjennom div alternativer i prisklassen du er ute etter!

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    TS spurte ikke om B&W gjorde han/hun?

Hva med Dali, Mirage, Polk, Midgard Audio Gaia, Elektrokompaniet, DefTech, SVS, XTZ, Mission, Wellex, Dantax, Proson, Clas Ohlson, Denver, JWS, Pioneer, CV, Willsons Witt, Sunfire, JM Lab, Swans, Emotiva, QLN, Fence, Proson, Triangle og alle de andre produsentene?
    Hvis du hadde giddet å lese andre innlegget til TS så hadde du sikkert fått med deg at han er åpen for andre forslag!!
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Newcomer mab299 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tilt
    men nå er det vel ikke folket som skal ha høyttaler ???

er heller ikke de du skal tilfredstille!

Kom deg ut til hifi pusherne og hør deg gjennom div alternativer i prisklassen du er ute etter!
    Nei er jeg som skal ha de men er et flertall som sitter med erfaringer og meninger om de forskjellige . Er ikke lysten på å reise rundt for å høre på 30 forskjellige alternativer .

Newcomer Hades sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du skal fortsette med Pioneer receiveren, så er ikke den kjent for å være den beste komboen med Klipsch.

Ellers vil det alltid være litt gamble å kjøpe en høyttaler u-hørt, da ingen her vet hvordan dine ører "hører".

Lykke til med valget

Newcomer mab299 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneeren kommer jeg nok til å ha en stund men er mye å velge i av eff forsterkere. Jeg syntes bare det er greit å forhøre seg om andres meninger for å ikke famle helt i blinde for jeg bestemmer meg for hva jeg velger å dra og høre på.

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneeren kommer jeg nok til å ha en stund men er mye å velge i av eff forsterkere. Jeg syntes bare det er greit å forhøre seg om andres meninger for å ikke famle helt i blinde for jeg bestemmer meg for hva jeg velger å dra og høre på.
    Jeg vil anbefale deg å ta en tur innom oslo hificenter. Spør om å få høre på MK movie 5.1 mener det fortsatt er på tilbud. Det leverer varene på en utrolig måte på film og fungerer overraskende bra til musikk. forsterkeren din er mer enn kraftig nok og du kommer ikke til å trenge effektforsterker.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL LS80 som er nevnt tidligere er skikkelig morsom. Hadde jeg hatt et stort nok rom hadde de absolutt fått en plass i kinoen.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bruk øra

Hei er litt blank når det gjelder dette og lurer på hva som er det beste valget av dali lektor 8 og klipsch RF82 II som fronter ?

Det er du som skal ha høytaler, bruk god tid, reis rundt å hør på forskjellige høytalere, at du er litt blank som du sier selv er bare en fordel, det kan også bety upåvirket. Lese seg opp her inne på forumet er vel og greit, men mange ser seg blinde på "eksperters" råd og meninger og glemmer å bruke sine egne ører.
    Bare ta høyde for at du eventuelt bør ha effektforsterker for å få ut potensialet.

Lykke til

Mvh JAMES HOWLET

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •