Canton vs. Klipsch

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canton vs. Klipsch

Hei. Ser at elkjøp har et tilbud på en Canton høyttaler denne uken.
    Jeg har fra før av et sett klipsch RF82 MK1 og har litt lyst til å prøve noe nytt snart. Bevares, jeg liker lyden fra klipsch veldig godt, det er bare oppgraderingsspøkelset som puster meg i nakken.

Er det noen som har hørt de nevnte modellene og kan gi meg noen pros & cons?

Takk

edit: glemte linken: Canton Canton GLE 490.2 gulvhøyttaler (1 stk/sort) - Elkjøp

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canton GLE 490.2 - SUPERSALG - TILBUD
    "Det er dumt å betale for mye"

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Øivind-J
    Hei. Ser at elkjøp har et tilbud på en Canton høyttaler denne uken.
    Jeg har fra før av et sett klipsch RF82 MK1 og har litt lyst til å prøve noe nytt snart. Bevares, jeg liker lyden fra klipsch veldig godt, det er bare oppgraderingsspøkelset som puster meg i nakken.

Er det noen som har hørt de nevnte modellene og kan gi meg noen pros & cons?

Takk

edit: glemte linken: Canton Canton GLE 490.2 gulvhøyttaler (1 stk/sort) - Elkjøp
    Den prisen är per styck, tänk på det när du beställer. Se till att få prismatch på 2 högtalare.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jeg har akkurat kjøpt Canton Chrono 595,2 og har hatt mye Klipsch tidligere. Har også fullt surroundsett men Crono onwall bak og 2 SUB 12 i front. Dette spiller fantastisk bra på film.

Canton er litt mer frempå en de fleste andre ht jeg har hatt bortsett fra Klipsch. Canton har en nydelig mellomtone og diskant. Mykere er vel det rettere ordet. Bassen er utrolig kjapp og kontant og leverer nesten uansett hvilken musikk du hører på. Det eneste jeg ikke får de til å funke skikkelig på enda er metall, da blir det litt spist men dette er ikke noe stort problem for meg. GLE Serien har jeg ikke hørt men tror den har samme signatur men har du muligheten hør på begge.

Og ja som sagt tidligere Canton prises pr stk .

Jeg parrer mitt sett med Rotel Klasse D noe som er rimelig og veeeldig god match.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pluss at det er veldig mye metal som rett og slett er ***** spisst.
    Irriterende at det er så mye dårlig lyd på metal, siden det er nesten det eneste jeg hører på, hehe.

Har man høyttalere som spiller metal (utenom de bra utgivelsene selvsagt) "mykt" så låter det innestengt og bassete på mye annen musikk synes jeg. Har vært innom sånne høyttalere og, uten at jeg falt helt for det.

Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Hei jeg har akkurat kjøpt Canton Chrono 595,2 og har hatt mye Klipsch tidligere. Har også fullt surroundsett men Crono onwall bak og 2 SUB 12 i front. Dette spiller fantastisk bra på film.

Canton er litt mer frempå en de fleste andre ht jeg har hatt bortsett fra Klipsch. Canton har en nydelig mellomtone og diskant. Mykere er vel det rettere ordet. Bassen er utrolig kjapp og kontant og leverer nesten uansett hvilken musikk du hører på. Det eneste jeg ikke får de til å funke skikkelig på enda er metall, da blir det litt spist men dette er ikke noe stort problem for meg. GLE Serien har jeg ikke hørt men tror den har samme signatur men har du muligheten hør på begge.

Og ja som sagt tidligere Canton prises pr stk .

Jeg parrer mitt sett med Rotel Klasse D noe som er rimelig og veeeldig god match.
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Jeg solgte mine Gle490.2 til fordel for Klipsch RF-82.

Mitt inntrykk er at RF82 rett og slett høres 'større' ut. Om du liker den typiske klipsch-lyden hadde jeg ikke orket å legge penger i canton. Sier meg forøvrig enig i at canton har en noe mykere lydsignatur, men jeg syns i samme farta at klipsch gir mer spenst enn det canton klarte hjemme hos meg.
    ( la det være sagt at jeg bedre elektronikk-match til klipsch enn jeg hadde til canton )

Så min konklusjon; Spar pengene til du heller kan kjøpe deg høyttalere i et høyere prissjikt, som kanskje gir større forskjell og mer glede for pengene?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bevee
    Heisann!

Jeg solgte mine Gle490.2 til fordel for Klipsch RF-82.

Mitt inntrykk er at RF82 rett og slett høres 'større' ut. Om du liker den typiske klipsch-lyden hadde jeg ikke orket å legge penger i canton. Sier meg forøvrig enig i at canton har en noe mykere lydsignatur, men jeg syns i samme farta at klipsch gir mer spenst enn det canton klarte hjemme hos meg.
    ( la det være sagt at jeg bedre elektronikk-match til klipsch enn jeg hadde til canton )

Så min konklusjon; Spar pengene til du heller kan kjøpe deg høyttalere i et høyere prissjikt, som kanskje gir større forskjell og mer glede for pengene?
    Dette er ikke en sannhet hos meg. Hvis jeg samenligner med feks Klipsch RF7 eller RF 63 som jeg også har hatt er nok Canton en høytaler hvor mellomtonen henger veldig mye bedre med i resten av frekvensspekteret. At RF 7 Rocker mer med heftigere bass ( eller RF82 som jo er mer liniær) er vel ikke så veldig rart. Men med Canton tar jeg meg i å høre mye mer på selve musikken. Det er ikke slik at høytaleren står å skriker her er jeg.

Klipsch er knallbra ikke det men Canton er en mye mer seriøs musikkformidler. Jeg understreker at jeg ikke har hørt GLE serien. Bare Chrono og Vento.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal alt sammenlignes med Klipsch eller

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Så lenge trådstarter HAR Klipsch så er vel det rimelig naturlig?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åjj, her var det mange som hadde svart mens jeg var på jobb

@ hektor: Takk for tipset, men jeg jobber i elkjøp konsernet så prisen er et ikke-tema i denne sammenheng

@ mackanzocz: samme. Takk for at du også ville skaffe meg en bedre pris

@ Hornman: At du sier litt mykere lyd er noe som trekker meg litt i riktig retning. At RF7 og RF82trykker godt er jeg inneforstått med, men jeg har en liten sub som skal få hjelpe meg der. Er litt lenger opp i frekvens jeg ønsker meg noe mer detaljer og luft (tror jeg, er jo derfor jeg vil prøve noe nytt). Elektronikken skal være i orden i utgangspunktet, men må jo testes mer enn 15minutter i et butikklokale føler jeg. Sist gang jeg hørte på metall husker jeg at prodigy slapp låta smack my bitch up, så ingen fare her heller

@ bevee: Jeg kan godt tenke meg at RF82 kan virke litt større uten at jeg har satt de opp mot hverandre ennå, men hvilke høyttalere er det du egentlig kunne nevnt for meg i en høyere prisklasse som du mener er en bedre erstatning?

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakk om å bæsje på leggen! :twisted:
    Tror den "Avforum = Klipsch-forum"-tråden har gått litt "til hodet" på mange her nå. Synd. Ta noen dager fri fra avforum er mitt tips. Og det gjelder ikke bare deg. Et titall andres også.

Har hørt Canton Chrono 595,2. Beskrivelsen til Hornman passer meget bra med min opplevelse. Meget bra høyttallere som er mindre sære på elektronikken enn Klipsch. Hadde det ikke vært for at jeg allerede har ett helt oppsett bestående av Klipsch hadde disse vært meget aktuelle! Men med mindre du går opp til denne klassen her, ville jeg beholdt RF 82, selv om det alltid er gøy å prøve noe nytt!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Snakk om å bæsje på leggen! :twisted:
    Tror den "Avforum = Klipsch-forum"-tråden har gått litt "til hodet" på mange her nå. Synd. Ta noen dager fri fra avforum er mitt tips. Og det gjelder ikke bare deg. Et titall andres også.

Har hørt Canton Chrono 595,2. Beskrivelsen til Hornman passer meget bra med min opplevelse. Meget bra høyttallere som er mindre sære på elektronikken enn Klipsch. Hadde det ikke vært for at jeg allerede har ett helt oppsett bestående av Klipsch hadde disse vært meget aktuelle! Men med mindre du går opp til denne klassen her, ville jeg beholdt RF 82, selv om det alltid er gøy å prøve noe nytt!
    Det kan la seg gjøre å gå ett hakk til oppover på skalaen til Canton, ikke noe problem det. Får vel dra meg nedover østfold til søsterbutikken vår og trygle varehussjefen om å låne de med meg hjem et par dager da.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å nevne at de er ekstremt gode på detaljer, tar meg i å høre nye ting på musikk jeg har spilt i mange år. Hos meg funker det best å ikke vinkle de noe særlig, får da utrolig perspektiv og bra diskant

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •