SVS PC12-NSD DSP on it's way!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer joaksle sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SVS PC12-NSD DSP on it's way!!

Hei og hå!!
    Etter mye om og men, så fikk jeg endelig ett øyeblikk her hvor jeg turte å klikke "bekreft" på bestillingen!

SVS PC12-NSD DSP samt BetterCables subwoofer kabel og BetterCables Toslink ble lagt i kurven hos lsound og bestilt.

Klarer ikke å vente for å få satt denne opp, få den kalibrert (her trenger jeg muligens litt hjelp, da jeg aldri har gjort dette før- men ser det er mange gode guider å finne) og deretter endelig få testet den med en god film.

Fikk også nylig nytt TV i stuen. Fjorårets toppmodell fra Philips, 46PFL9706. Er utrolig fornøyd med dette, og 3D briller er på vei.
    Transformers 3 i 3D er også på vei i posten, for å teste ut både sub og 3D funksjon. I bunn og grunn ikke noe 3D fan, men merkbart bedre 3D hjemme med aktive briller skal sies!

Oppdaterer når jeg har fått mottatt varene! Håper dere følger med
    Og det er selvfølgelig bare til å slenge ut det dere måtte ønske, tar gjerne imot tips og triks!
    Slenger med noen bilder av oppsettet slik det ser ut nå.

Front fra side
    Frontside uten høyttaler frontdeksel
    Frontside med høyttaler frontdeksel

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer8) Har 2stk SVS PC12-NSD DSP selv og er meget fornøyd med dem:-D
    Tror nok du blir fornøyd med den.
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Gratulerer8) Har 2stk SVS PC12-NSD DSP selv og er meget fornøyd med dem:-D
    Tror nok du blir fornøyd med den.
    Ja, får håpe det etter alt skrytet jeg har lest om de! To stk. dundrer vell ganske greit ja!

Newcomer Aerik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med SVS PC12-NSD DSP som er på vei, vet ikke om du har fått de ennå, men du gleder deg sikkert som en unge på julaften. 8)

Jeg går også å vurderer denne SVS PC12-NSD DSP, men er litt usikker på om den også sender bølger nedover i etg. enn evt. andre type suber.

Jeg bor i 2 etg. og er litt usikker på sub generelt da jeg har lyst til å beholde det gode naboskapet, Er det noen som har erfaring med dette og hvordan en SVS PC12-NSD DSP vil innvirke på å sende frekvensene nedover i eiendomen? Håper jeg fikk forklart meg riktig her nå

Uannsett gratulere så mye med nytt bestilt utstyr joaksle 8)

Mvh
    Arild

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har både hatt nedover vent sub og vanlig fremover vent sub,har inntrykk
    av at lyden forplanter like mye uansett hvilke sub du har.Bor selv i blokk,
    og naboene som bodde under meg før,en 85år gammel dame var ikke så
    alt for begeistret når jeg så film med litt bass:wink:
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aerik
    Gratulerer med SVS PC12-NSD DSP som er på vei, vet ikke om du har fått de ennå, men du gleder deg sikkert som en unge på julaften. 8)

Jeg går også å vurderer denne SVS PC12-NSD DSP, men er litt usikker på om den også sender bølger nedover i etg. enn evt. andre type suber.

Jeg bor i 2 etg. og er litt usikker på sub generelt da jeg har lyst til å beholde det gode naboskapet, Er det noen som har erfaring med dette og hvordan en SVS PC12-NSD DSP vil innvirke på å sende frekvensene nedover i eiendomen? Håper jeg fikk forklart meg riktig her nå

Uannsett gratulere så mye med nytt bestilt utstyr joaksle 8)

Mvh
    Arild
    Hei Arild! Ja, jeg har mottatt de nå, men det ble ikke til at jeg oppdaterte på denne tråden Er superfornøyd nå, og filmopplevelsen har blitt en helt annen dimensjon!
    MEN, ang. forplantning... jeg bor fortsatt hjemme hos mor og far, og har "egen" stue i 1 etg. Kan bare si det sånn at det rister rimelig greit oppe i 2 etg. om jeg guffer den litt opp.
    Nå har vi ikke noe spesiell lydisolasjon av noe form, men jeg tror ikke det blir lett å få vekk disse "bølgene".
    Håper du finner noe ut og etterhvert kjøper deg en du også! Du vil ikke bli skuffet

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine PC12NSD-er står på Auralex Gramma-matter og det hjalp nokså greit mtp lydforplantning til andre etasjer. Finnes vel noe ok DIY-løsninger og som funker.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NSD subbene er et kupp.. hadde PC12-nsd før (med 400watteren), det spilte så det greit, oppgraderte til PC13 ultra... må ærlig innrømme at det ikke var verdt penga iforhold til NSD subbene.

Grattis med en kanon sub .

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    NSD subbene er et kupp.
    Helt enig

Sitat Opprinnelig postet av skorob
    PC12-nsd før, oppgraderte til PC13 ultra... må ærlig innrømme at det ikke var verdt penga iforhold til NSD subbene.
    Her er jeg uenig. Synes Ultraen er en annen helt annen liga. Men ja, den koster betraktelig mer.

Er som jeg har sagt flere ganger før. PB10'en er den SVS'en som har overbevist meg mest. Liten 10" som spiller helt rått. At de kan plukkes opp på bruktmarkedet for 2500.- er helt sinnsykt. Her snakker vi enormt mye for pengene....................

Newcomer Aerik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det vel bestilt SVS PC12-NSD DSP her også, så får jeg ta bråket med omgivelsene som de kommer. Skrur bare annlegget opp en del, så hører vi ikke en dritt hva den andre sier Takk for svarene alle sammen

Mvh
    Arild

Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aerik
    Da blir det vel bestilt SVS PC12-NSD DSP her også, så får jeg ta bråket med omgivelsene som de kommer. Skrur bare annlegget opp en del, så hører vi ikke en dritt hva den andre sier Takk for svarene alle sammen

Mvh
    Arild
    Hehe, lykke til!! Du kommer nok som sagt ikke til å bli skuffet. Og somt nevnt lengre oppe, så skal jo de gramma mattene hjelpe noe + forbedre lydkvaliteten. Uansett, lykke til Send gjerne en PM når du har motatt og testet!

Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Mine PC12NSD-er står på Auralex Gramma-matter og det hjalp nokså greit mtp lydforplantning til andre etasjer. Finnes vel noe ok DIY-løsninger og som funker.
    Ja, jeg har sett litt på disse, og vurdert å kjøpe de. Hvordan synes du lykvaliteten ble etter disse? Stor forskjell?
    Uansett så vurderer jeg disse pga. forplantningen til 2. etg.
    Bor som sagt hjemme, og forstår godt at mor og far ikke vil ha ett jordskjelv hver kveld jeg ser film, slik som det er nå :twisted:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •