Noen med Audio Pro ACE-BASS 2?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen med Audio Pro ACE-BASS 2?

Har bare sett tester på denne (overveiende positive) men ikke hørt/sett den i virkeligheten. Noen som har den? Fornøyd?

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært kult og hørt den!
    Den ser rå ut :twisted:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neby hadde denne pent stilt opp på messa i helgen, men den var ikke tilkoblet og null lyd selvfølgelig.....

Forferdelig!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var skuffende. Særlig når det var den det var bilde av i messeguiden...

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En uttalelse fra "stand-haver": Til musikk bør man velge ACE-bass2, til film er AP Bravo hakket vassere, og trøkker mer.
    :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk høre at han hadde hørt at den var en typisk hi-fi sub. Men han hadde ikke fått prøvd den selv enda...

Newcomer Araya sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han jeg pratet med, sa det var den beste suben han hadde hørt på musikk. Har selv hørt den såvidt på film, og den virket lovende. Har tenkt å ta den med hjem på "besøk", da jeg vurderer å kjøpe denne. Den ser jo ikke dum ut, heller.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en i en uke, men solgte den. Ble veldig skuffet over ytelsen. Den spillte nesten ikke under 40hz. Testet med sweep og fant ut at den begynner å falle ved ca 39hz, og ved ca32 ble det rimelig stille. Prøvde den samme testen med mine Blue Diamonds, de kom ned til 25hz før det ble tyst. Men den er dynamisk, og leverer en masse smekk i film. Den kan også levere store mengder bass uten å vrenge.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Jeg hadde en i en uke, men solgte den. Ble veldig skuffet over ytelsen. Den spillte nesten ikke under 40hz. Testet med sweep og fant ut at den begynner å falle ved ca 39hz, og ved ca32 ble det rimelig stille. Prøvde den samme testen med mine Blue Diamonds, de kom ned til 25hz før det ble tyst. Men den er dynamisk, og leverer en masse smekk i film. Den kan også levere store mengder bass uten å vrenge.
    Dette hørtes ikke bra ut. Har fått forståelsen av at denne suben skulle omtrent være "revolusjonerende bra" til både musikk og film.

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt den hjemme til utprøving.

Det er som det er blitt sagt tidligere slik at den er kjapp, og derfor passer godt til musikk. Den har også krefter nok til å smelle fra seg til film også. Den går ganske riktig ikke helt ned i kjelleren på bassen, men merk også at dette er svært plassavhengig!

Jeg tok en test av min Bravo FX-10, de er spesifisert til å gå helt ned i 18 Hz!! Jeg kjørte test cd med høyttalerne nært bakveggen. Da fikk jeg måling på 20 Hz som faktisk var fullt på høyde lydtrykksmessig som resten av frekvensområdet. (mener det var -6 dB jeg....) Men når jeg trakk høyttalerne ut fra veggen, så fikk jeg ikke utslag før på 40 Hz...

En god og billig sub, som ikke tar så mye plass, er min konklusjon iallfall. I og med at jeg har innebygde sub'er i fronthøyttalerne, så fant jeg ut at jeg ikke hadde behov for en sub. Så derfor har jeg ikke kjøpt den. Dessuten vil jeg nok gå for Sub Bravo for å matche design og lyd best mulig til mitt øvrige oppsett.. men det får komme når jeg får meg hus og eget hjemmekinorom!!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subben er god, ingen tvil om det. Den eneste subben jeg har eid ved siden av AceBass 2 og kan sammenligne med er en Cerwin Vega LX12, det var heller ikke et lykkelig bekjentskap.

Jeg har etter det hatt et par Blue Diamond, og et par Avantek Nine. Blue Diamond leverte mengder av bass, Avantek Nine leverte pen bass i litt mindre mengder. Men så mente fruen at vi skulle ha noen høytalere i lyst tre, så Avantek settet ble byttet ut med Dali Evidence 470.

Valget av sub var for meg enkelt, bestillt fra Sverige koster Ace Bass 2 next to nothing. Siden den skulle bestilles lot jeg være med å utnytte lokale butikker til lytting, og den ble derfor kjøpt uprøvd. Hadde jeg lyttet først ville jeg nok ikke kjøpt den.

Jeg forsøkte mange forskjellige plasseringer, inklusive en hvor den stod i et hjørne ved siden av sofaen innelukket på 3 sider, det var i denne posisjonen at jeg fikk det dypeste resultatet. Nå har jeg ingen db måler, sa det var kun mine egne ører som ble brukt. Det finnes jo da selvfølgelig en mulighet for at det er noe i veien med ørene mine.

Til film gjorde det ikke så meget at den ikke spillte så dybt da det meste av lfe sporet ikke ligger der nede uansett. Men i stereo var det plagsomt da den ikke spillte særlig dypere enn Evidence 470, og jeg dermed bare fikk mere av den samme bassen i stedet for dypere bass.

Audio Pro har alltid strukket strikken litt med oppgivelsene om hvor dypt deres høytalere kan spille (de som jeg har eid), men denne gangen synes jeg at de har strukket den litt for langt

Jeg vil ikke si at man skal la være og kjøpe den, for den leverer pen bass og mye dynamikk. Men også i testen her:

http://www.nebyhifi.no/documents/ace_bass_2.PDF

er de inne på at den ikke spiller særlig dypt.

Jeg har nå bestillt en Infinity Kappa sub, så i løpet av de neste dagene finner jeg nok ut av om det er ørene mine, eller AceBass2 det er noe i veien med.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kappa er en bedre sub. Men det ser ut til at det kan være noe i veien med ørene mine, jeg kan ikke høre den under 25hz. Men jeg kan føle den hele veien ned til 20hz hvor testsignalet stopper.

Kappaen integrerer seg fullstendig smertefritt i stereo, legger kun til den ekstra bunnen som jeg behøver. Ingen romling eller overdrevne basstoner.

Når det gjelder film er den kun bedre enn AB2 i en enkel øvelse, og det er dype frekvenser og dermed dypvannsbomber (U-571, In Enemy Hands). Har sett disse to filmene om natten med volumet svært lavt for å ikke vekke min kjære, men selv da gjengis de lave frekvensene med autoritet. Også Finding Nemo og scenene med ubåten fikk en ny dimensjon når de kunne føles like mye som høres.

Jeg forsøkte å se ubåtscenene fra Finding Nemo på et litt høyere volum enn ellers, jeg måtte gi meg da det begynte å gjøre vondt i mitt venstre øre. Venste er tilfeldigvis den siden av sofaen subben står ved.

På papiret har AB2 både en større forsterker, og skal spille dypere. Men i praksis hjelper ikke det så mye. Ikke det at AB2 er en dårlig sub, Kappa er bare bedre.

Jeg har fremdeles ikke hatt tid til å justere Kappaen inn vha RABOS, så kanskje kan den bli ennå bedre.

Ulempen med Kappa er størrelsen, den er stor. Men den er ikke noe vanskeligere å plassere da den ikke behøver så mye plass høyre og venstre siden som AB2 gjør pga av sidemonterte elementene.

Det skal vel også nevnes at Kappa koster en del mere enn AB2, så denne sammenligningen er ikke helt rettferdig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •