Noen som har hørt på B&W PV1D/DB1 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har hørt på B&W PV1D/DB1 ?

Trenger en subwoofer til mine B&W 805D og lurer da litt på PV1D. Noen som har hørt denne i aksjon?

Lurer på om den vil gi et skikkelig trykk i film og være samtidig presis nok til musikk...

Neste på lista mi er DB1, en vesentlig dyrere subwoofer.

Jeg pleier ikke å spille sykt høyt men på et behagelig nivå men det hadde vært moro med trykk i filmer som en både hører og ikke hører.

Blir kanskje dumt å sette disse opp mot hverandre og jeg har tenkt å få bestilt en demo av disse men ville bare sjekke her om det er noen som har noe erfaring med disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har denne på hjemlån nå, veldig musikalsk og fin i lyden. Og flytter bra med luft ift. størrelsen. Og er helt super til f eks akustisk musikk og trommer. Men ble litt skuffet da den båndet ut ved bare -20dB på volumkontrollen da jeg testet noen blu-rays (begynte å clippe + ulyd). Da sto PV1D volumkontrollen på default 0dB både på sub, og på receiver innstillinger. Hadde jeg skrudd ned volumet på sub hadde den nok forsvunnet i lyden fra frontene. Kjørte vanlig audyssey korreksjon før jeg matet blu-rays.

Newcomer WALL-E sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Trenger en subwoofer til mine B&W 805D og lurer da litt på PV1D. Noen som har hørt denne i aksjon?

Lurer på om den vil gi et skikkelig trykk i film og være samtidig presis nok til musikk...

Neste på lista mi er DB1, en vesentlig dyrere subwoofer.

Jeg pleier ikke å spille sykt høyt men på et behagelig nivå men det hadde vært moro med trykk i filmer som en både hører og ikke hører.

Blir kanskje dumt å sette disse opp mot hverandre og jeg har tenkt å få bestilt en demo av disse men ville bare sjekke her om det er noen som har noe erfaring med disse.
    Jag har god erfaring med DB1. Haft den i kombo med 804 Diamond och 805 Diamond. Riktigt bra sub som jag har två av nu. Med 805 Diamond och två DB1 subar får man en otraditionell men tøff combo,hade 805 på 80Hz deling via Denon 4311 både til musik och film. Numera har jag gått over til 803 Diamond och då behøvs inga suber til musikk utan jag har de uteslutande på film. De slutter aldri att imponere mig! Kan varmt anbefales!
    Min HiFi:
    .....finner Du på "MinHiFi"

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fobster
    Jeg har denne på hjemlån nå, veldig musikalsk og fin i lyden. Og flytter bra med luft ift. størrelsen. Og er helt super til f eks akustisk musikk og trommer. Men ble litt skuffet da den båndet ut ved bare -20dB på volumkontrollen da jeg testet noen blu-rays (begynte å clippe + ulyd). Da sto PV1D volumkontrollen på default 0dB både på sub, og på receiver innstillinger. Hadde jeg skrudd ned volumet på sub hadde den nok forsvunnet i lyden fra frontene. Kjørte vanlig audyssey korreksjon før jeg matet blu-rays.
    Prøv å sett sensitivity til -6 (på subben) og kjør audyssey på nytt - og se om det hjelper!

Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en DB1 sammen med 803Diamond og det spiller utrolig bra sammen. DB1 leverer like godt både på film og musikk og etter min mening er det veldig vanskelig å gå feil med denne sub'en.

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toppe
    Jeg har en DB1 sammen med 803Diamond og det spiller utrolig bra sammen. DB1 leverer like godt både på film og musikk og etter min mening er det veldig vanskelig å gå feil med denne sub'en.
    Hade inte Du problem med ett ødelagt element på din sub? Kanske din slettede "sweeptestvideo" av DB1 som Du hade på YouTube och Min Hjemmekino blev for mye for den...;-)
    Min HiFi:

Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, nei Det skal nok langt mer til for å ta livet av den sub'en

Jeg har hatt en ulyd i et element fra dag en, men ikke mer enn at jeg ikke har stresset med å fikse det. B&W reparerer den selvsagt når jeg kommer så langt at jeg får sendt den inn.

Og btw... Videoen jeg hadde på minhjemmekino er slettet sammen med en mengde andre dårlige opptak. Nye opptak tatt med SLR kommer fremover når jeg får tid. (Kvalitetssaker fortjener å bli filmet med noe annet enn en iPhone)

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toppe
    Hehe, nei Det skal nok langt mer til for å ta livet av den sub'en

Jeg har hatt en ulyd i et element fra dag en, men ikke mer enn at jeg ikke har stresset med å fikse det. B&W reparerer den selvsagt når jeg kommer så langt at jeg får sendt den inn.

Og btw... Videoen jeg hadde på minhjemmekino er slettet sammen med en mengde andre dårlige opptak. Nye opptak tatt med SLR kommer fremover når jeg får tid. (Kvalitetssaker fortjener å bli filmet med noe annet enn en iPhone)
    Tyckte om den videon jag!:wink:
    Hoppas det ordnar sig med suben. Mycket nöjd med min! Roterade elementet så att det pekar framåt nu,vilket gjorde en stor skillnad!:-D
    Min HiFi:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •