HJELP! Surroundhøyttalervalg?...RS-42/52/62

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer Captain Kirk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HJELP! Surroundhøyttalervalg?...RS-42/52/62

Hei:-D
    Nærmer seg byggestart garasjeloftskino.
    Har kjøpt onkyo 3009, RF-82 ,RC-62 og 2stk TC-2000 12" til diy sono.
    Er nå veldig i stuss på hvilke klipsch RS bak/side og evt. høyde høyttalere jeg skal velge og hvor de bør henge!?... Bør jeg gå for 7.2 eller 9.2 oppsett. Lurer på hva som er best?..Har lest en masse her på nettet men trenger litt råd og hjelp
    Rommet mitt blir 4.10m bredt,ca.7.0m langt med 1.10m knevegger og takhøyde på 2.10/2.20

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hva med å gå for 42 om du skal ha 9.2 eller at du går for 52 om du skal kjøre 7.2. du får ikke mye glede igjen i forhold til summe du bruker dersom du går for 62 og 9.2 oppsett...... det er 3 par a 9000kr. å du hadde nok knapt hørt forskjell i forhold til 42 i en vanlig film med mindre du ser filmene på +5db her gang du bruker annlegget.

etter egen erfaring hører jeg ikke noe særlig forskjell på 7.2 og 9.2 oppsett med mindre rommet er veldig langt og stort.

jeg hadde nok godt får 52 som surround høytalere om jeg hadde hatt et klipch oppsett og jeg har et rom på ca 3,4x5,7 å siden 52 ikke er så galne i pris hadde nok valgt 9.2 oppsett om jeg hadde pengene til det

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •