Klipsch RF83 Demo i Stavanger !!!!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer JL`Audio sin avatar
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch RF83 Demo i Stavanger !!!!!!

Er på tanken om å kjøpe meg noen nye høytalere snart. Så har jeg lenge vurdert Klipsch RF 83 / 63. Men har aldri fått hørt disse. Så hvis det er noen i Stavanger området som kunne tenke seg å vise frem stoltheten sin, med en liten demo så hadde jeg satt veldig pris på det.

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du liker Klipsch blir du garantert fornøyd Brodern har et slikt par og jeg har RF-7 I. De spiller relativt likt trykkmessig. RF-83 er litt mer detaljert i diskantområdet. RF-7 spiller litt mer som om man skulle vært på en livekonsert. RF-83 er litt roligere der.

Er en rå høytaler om man mater de med litt power

Om du har plass til RF-83 hadde jeg ikke vurdert RF-63

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med det fete oppsettet ditt må du jo gå for Palladium :-)

Medlem siden
    May 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MB-S124 / Sven1978

Jeg liker den lydsignaturen som er i klipsch så jeg kommer nokk garantert til å like RF83.Men jeg har kun erfaring med Palladium. Da jeg har en kompis som hadde de største P-39F. Jeg og han har samme type smak da det kommer til lyd, og han har prøvd RF83 selv og sier at det er det jeg bør gå for i forhold til hva du får for prisen. Men det hadde alikevel vært kjekt å prøvd de først hvis dt var mulig.

Kunne jo tenkt meg Palladium, men da P-37F kanskje. Noen som har hørt forksjellene på den og RF83?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JL`Audio
    Jeg liker den lydsignaturen som er i klipsch så jeg kommer nokk garantert til å like RF83.Men jeg har kun erfaring med Palladium. Da jeg har en kompis som hadde de største P-39F. Jeg og han har samme type smak da det kommer til lyd, og han har prøvd RF83 selv og sier at det er det jeg bør gå for i forhold til hva du får for prisen. Men det hadde alikevel vært kjekt å prøvd de først hvis dt var mulig.

Kunne jo tenkt meg Palladium, men da P-37F kanskje. Noen som har hørt forksjellene på den og RF83?
    Palladium er nok en del "bedre" enn RF serien. Prisen tilsier at det er rimelig stor forskjell! Men hvorfor sjekker du ikke ut klipsch RF7-II??

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Palladium er helt rå men det er prisen også. Skal du gå for rf så er rf 7mkll etter min mening den beste etterfulgt av rf 63 som igjen er langt bedre enn rf 83...Men ikke glemm cornwall lll, det er en temmelig rå høytaler

Medlem siden
    May 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Palladium er nok en del "bedre" enn RF serien. Prisen tilsier at det er rimelig stor forskjell! Men hvorfor sjekker du ikke ut klipsch RF7-II??
    Er ikke i tvil om at palladium er en langt bedre høytaler på mangen måter. Men i hvor stor grad i forhold til prisen. RF7 kunne også vært et alternativ, helt klart. Kunne likt å fått en skikkelig demo på de og hvis dt var mulig.

De som selger klipsch i stavanger området har jo aldri inne noen ting. RF 83 er jo godt ut, så den kan jeg ikke regne med.

Så tenker jeg og på hvor langt jeg kan gå i forhold til den effekten jeg har. Nå kommer jeg jo langt med 2x350 watt Mcintosh ? Bør vel gå nokså greit på RF83/RF7ll/P-37F palladium??

Håper bare jeg får litt napp på demo fronten her =)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mac'en din vil dra Klipsch veldig bra. Bruker selv Parasound A21 på RF63 (før 83), og den har ingen problemer med disse.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke MÅ ha Klipsch og ikke skal spille sinnsykt høyt, så synes jeg hvertfall Monitor Audio er morsomme høyttalere. Hatt litt Klipsch selv og dette blir jo noe helt annet. Men det var KSP 300 og KSP 400.
    Har bare hørt RF83 en gang og skulle gjerne tenkt meg å høre et skikkelig Klipsch oppsett med dagens modeller.

GX300 | Gold GX | Monitor Audio

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen butikker som har 83 inne enda?..

Medlem siden
    May 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mac'en din vil dra Klipsch veldig bra. Bruker selv Parasound A21 på RF63 (før 83), og den har ingen problemer med disse.
    Hva er grunnen til at du gikk fra 83 til 63?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JL`Audio
    Hva er grunnen til at du gikk fra 83 til 63?
    Hadde bare 83 på test. De spilte litt tøffere i bassen, men jeg fikk av en eller anna grunn "blåselyder" ifra bassportene ved høyt nivå... det fikk jeg ikke på RF63 (som jeg fikk veldig bra pris på også ). Husk at RF63 kosta "bare" 16000kr vs 24000kr for rf83 (en prisforskjell jeg syns ikke hører hjemme noen sted).

RF63 er også endel enklere å få plass til . Samt jeg er ingen SPL "hore" .

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rf 63 er rett og slett bedre enn storebror. Rf7 mkll er bare helt rå og en oppgraderinh fra tidligere modeller. Cornwallene spiller bare helt spinnvilt, en super morsom høytaler med utrolig trykk i bassen. Når det gjelder de nye rf7 så husk at disse også er mer lettdrevne enn rf7/rf63/rf84

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde bare 83 på test. De spilte litt tøffere i bassen, men jeg fikk av en eller anna grunn "blåselyder" ifra bassportene ved høyt nivå... det fikk jeg ikke på RF63 (som jeg fikk veldig bra pris på også ). Husk at RF63 kosta "bare" 16000kr vs 24000kr for rf83 (en prisforskjell jeg syns ikke hører hjemme noen sted).

RF63 er også endel enklere å få plass til . Samt jeg er ingen SPL "hore" .
    Rf63 spiller vel "renere" i bassen, mindre kasselyd samt bedre i topp/mellomtone, bedre integrering mellom elementene

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Rf 63 er rett og slett bedre enn storebror. Rf7 mkll er bare helt rå og en oppgraderinh fra tidligere modeller. Cornwallene spiller bare helt spinnvilt, en super morsom høytaler med utrolig trykk i bassen. Når det gjelder de nye rf7 så husk at disse også er mer lettdrevne enn rf7/rf63/rf84
    Merkelig påstand. Har nå hatt RF-7II en stund og disse virker å være tyngre last for forsterker enn hva RF-83 er. Jeg bruker mer watt nå på RF-7II enn på RF-83 for å oppnå likt volum (SPL)

RF-7II er dog enklere å plassere mest pga mindre dybde på høytaler!
    Men at rf63 er en bedre høytaler kan diskuteres, det forbli en smakssak og jeg liker storebror!

Diskant på RF-7II er roligere og mer oppløst, mens RF83 rett og slett gir mer i bass /mellomtone område. De virker litt slemmere, mens RF-7II er mer oppløst og balansert.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Merkelig påstand. Har nå hatt RF-7II en stund og disse virker å være tyngre last for forsterker enn hva RF-83 er. Jeg bruker mer watt nå på RF-7II enn på RF-83 for å oppnå likt volum (SPL)

Men at rf63 er en bedre høytaler kan diskuteres, det forbli en smakssak og jeg liker storebror!

Diskant på RF-7II er roligere og mer oppløst, mens RF83 rett og slett gir mer i bass /mellomtone område. De virker litt slemmere, mens RF-7II er mer oppløst og balansert.
    Hmmm rognlien nevner vel også dette i testen av rf7mkll. Selv så synrs jeg mkll var lettere og drive enn rf7 og rf 63!!! Er vel igså veldig mange som synes rf63 er bedre enn rf83 måen selvfølgelig en smaksak. Når det gjelder mellomtonen så synes jeg den er overlegen på den nye serien

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v

Nen liker mora og andre dattera
    Har hørt begge, og har eid 63 og må si at den oppleves mer korrekt enn 83, litt mere av alt i 83! "Korrekt" er etterhvert, igjen, blitt et feil begrep i mine øyne! Det skal være gøy, så jeg hadde nok valgt 83 om jeg hadde plass og skulle hatt igjen.

Nye Rf7mkII hadde jeg tatt anyday hadde jeg hatt plass! SPINNVILLT trykk

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm rognlien nevner vel også dette i testen av rf7mkll. Selv så synrs jeg mkll var lettere og drive enn rf7 og rf 63!!! Er vel igså veldig mange som synes rf63 er bedre enn rf83 måen selvfølgelig en smaksak. Når det gjelder mellomtonen så synes jeg den er overlegen på den nye serien
    Prøvde du disse på samme forsterkeri?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Nen liker mora og andre dattera
    Har hørt begge, og har eid 63 og må si at den oppleves mer korrekt enn 83, litt mere av alt i 83! "Korrekt" er etterhvert, igjen, blitt et feil begrep i mine øyne! Det skal være gøy, så jeg hadde nok valgt 83 om jeg hadde plass og skulle hatt igjen.

Nye Rf7mkII hadde jeg tatt anyday hadde jeg hatt plass! SPINNVILLT trykk
    Har hatt 2 par rf83 i over 3-4 år, har nå RF-7II, og det er like mye om ikke mer trykk i rf83!

Ikke store forskjeller men enig i mye du sier, rf83 har mer av alt og det liker jeg bedre enn den noe mer lineære/korrekte rf63.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MkII virker lettere enn Rf83 i begynnelsen, trolig pga oppløsning i diskant så virker det noe mer uanstrengt. Men når det spilles litt basstung musikk så plutselig sluker de strøm (men det gjør jo også rf83) dog så går forsterker da fortere tom på RF-7II

Men rf7 mkI derimot er jeg veldig enig..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •