JBL ES80 Høyttalerpakke

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JBL ES80 Høyttalerpakke

Er det noen som har erfaring fra slike høytalerpakke?

JBL ES80 Høyttalerpakke - Sort

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte den pakka til kinorommet og er meget fornøyd. De gir deg alt du kan forvente pluss litt til den prisen. Fikk med 12" istedetfor 10" siden det var det han hadde inne. Pen bonus. Men du trenger litt kraftig forsterkeri, etter hva jeg har skjønt så er jbl kanskje litt strømkrevende. Var ett hav avforskjell fra en lånt yamaha til å begynne med til onkyo som jeg har nå. Løfta lydbildet ti hakk:-) pluss at de er meget pene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Takk for svaret..
    Du har ikke tilfeldigvis linken til onkyo receiveren du har?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett.no - Onkyo TX-NR3009B hjemmekinoreceiver

Løp og kjøp. Dette er billig. Har aldrig sett de til under 15000 så nå kan du gjøre ett knallkjøp.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God høyttalerpakke det. Ble godt imponert over den da jeg hørte den. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg ikke valgt Onkyo til den pakka. Har hørt at Onkyo er dårlig på JBL. Har hatt JBL selv. Yamaha og Denon synes jeg er en veldig god match til ES-80-pakka. Er ikke kjent med hannes onkyo-receiver, men jeg hadde uansett styrt unna.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    God høyttalerpakke det. Ble godt imponert over den da jeg hørte den. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg ikke valgt Onkyo til den pakka. Har hørt at Onkyo er dårlig på JBL. Har hatt JBL selv. Yamaha og Denon synes jeg er en veldig god match til ES-80-pakka. Er ikke kjent med hannes onkyo-receiver, men jeg hadde uansett styrt unna.

og da antar jeg du har hørt yamaha og denon på DENNE pakka da eller siden du mener onkyo er dårlig til denne pakka?

tipper det er mye synsing ute å går

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man skulle skrevet alle svar her inne med bakgrunn i at man har testet produkt a og b sammen før man kunne uttale seg hadde det vært rimelig få innlegg her. Har man testet a og b hver for seg har man en relativt god grunn til å ha en "kvalifisert mening" mener jeg. At man likevel tar feil noen ganger er ikke til å unngå. Men jeg vil si at i de fleste tilfeller er det mer fornuftig enn å ikke få svar.

Det er i allefall min mening om temaet.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b.wilkins
    og da antar jeg du har hørt yamaha og denon på DENNE pakka da eller siden du mener onkyo er dårlig til denne pakka?

tipper det er mye synsing ute å går

Ja, har hørt Yamaha og Denon på DENNE pakka, ja. Yamaha RX-V667 og AVR-2312. Ja, over halve AVforum er basert på synspunkt. Hørte Onkyo 308 på JBL ES-20? engang, og det synes jeg ikke var noe å skryte av. Min mening.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo er bra, men den må matches. På B&W syns jeg Onkyo og Pioneer er helt kanon, mens Yamaha f.eks er "best" på klipsch og Dali (de med bånddiskant).

Tror ikke at Onkyo er rett match på JBL med tanke på lydsignaturer i produktene, ville heller sett på Yamaha der. Eventuelt de litt glemte Harman Kardon da, om man vil at det låter uberfett og rocknroll .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valget ble vanskeligere enn eg trodde.. Heller ikke reiciveren... Kunne ha tenkt meg noen på litt mildere prisklasse enn 10 tusen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir jo uansett litt rart når man anbefaller en å ikke kjøpe en onkuo forsterker til jbl hølytalere fordi man har hørt noen har sagt det er en dårlig kombinasjon.
    Det er jo ikke sikkert trådstarter har samme ønsker i henhold til lydsignatur som han som sa det var dårlig kombinasjon. Og regner med at de ikke har samme rom som de spiller i.
    Skriv hvertfall hvorfor du mener det er en dårlig kombo.

Hvis jeg ikke husker feil så forhandler vel soundgarden Onkyo? Og pioneer. Prøv å få til en prøvelytting. Hvis ikke så ring og spør hva de mener.

Eneste råd jeg vil gi er at du legger så mye penger du har råd til i reciveren.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis har den høyttaler pakken på Onkyo og jeg har ingenting å utsette på lyden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har hørt Yamaha og Denon på DENNE pakka, ja. Yamaha RX-V667 og AVR-2312. Ja, over halve AVforum er basert på synspunkt. Hørte Onkyo 308 på JBL ES-20? engang, og det synes jeg ikke var noe å skryte av. Min mening.

Kan vel hende det er noen forskjeller i lydbilde til onkyo og når enn tenker 308 kontra 3009? Er vel noen tusenlaper i forskjell og dobbelt så kraftig så bør vel gjelde påvirkning av lyd? Eller? Nå gjetter jeg altså....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste råd jeg vil gi er at du legger så mye penger du har råd til i reciveren.[/QUOTE]

Var det jeg og tenkte, da har man forsterker med krutt og løsninger så lenge som mulig samt at 10990,-er meget billig foe den receiveren idag ny.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av isak80

Sikkert bra den pakka der men det må være lov og si at du får mye mer for pengene med onkyo og jbl pakka. Den kommer på 20.000 kontra noe over 18000 som hifiklubben skal ha. Ta og regn høytallerene sammen i løst fra soundgarden kontra hifiklubben så ser du hva jeg mener. Og sammenlign receiverene med tanke på styrke og muligheter.

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer Ruffe sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører Onkyo på ES100, og er veldig fornøyd. Hadde pioneer tidligere men det var ikke en særlig god kombinasjon.(etter min mening)

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt pakka det er snakk om her på soundgarden i "demo rom" med HK avr 460 og kan ikke si annet enn at det låt fett. Så noen scener fra bad boys 2 og the incredible hulk. Jbl leverte de altså. Dette var vel og merke med 12" jbl subben. husker ikke betegnelsen, men 12" utgaven av den det er snakk om her. ble litt eric clapton også. Det var god dynamikk, trykk i bassen og klart og fint oppover i registeret.
    Alt i alt mye lyd for pengene. 8)

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte Onkyo 308 på JBL ES-20? engang, og det synes jeg ikke var noe å skryte av. Min mening.
    308 er aller minste modell ment for satelitthøyttalere, selv om den også kan brukes på større lettdrevne saker. JBL ES20 er jo også en bokhyllehøyttaler som bla.a. har fått dårlig omtale av What-hifi som stereooppsett, samt at de har lav følsomhet som bokhyllehøyttalere normalt sett har.

3009 blir noe helt annet, nest øverste modell, og er rimelig i pris nå pga 3010 er på vei inn.

H/K på JBL er også en fin kombinasjon.

Sitat Opprinnelig postet av isak80
    Valget ble vanskeligere enn eg trodde.. Heller ikke reiciveren... Kunne ha tenkt meg noen på litt mildere prisklasse enn 10 tusen.
    Onkyo 1009 eller 809 klarer også å drive denne pakken godt. Har også hørt den på mindre receivere, men klart at du får utnyttet mer av potensialet jo bedre receiver du bruker. Er ofte mye fint å finne brukt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •