klipsch rf-82 vs jbl ls80

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

klipsch rf-82 vs jbl ls80

Hei

Lurte på om noen der ute har peiling på hvilken av disse to høyttalerne jeg burde velge uavhengig av pris forskjell:P

Setter pris på god hjelp

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av benjarn
    Hei

Lurte på om noen der ute har peiling på hvilken av disse to høyttalerne jeg burde velge uavhengig av pris forskjell:P

Setter pris på god hjelp

LS80. DERSOM du har plass, og god nok forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Setter pris på god hjelp
    hmm... jeg har hatt både rf82 mk1 og mk2 og har nå jbl ls80

vanskelig å si hva du burde velge for dem spiller ganske ulikt egentlig. du har klipsch 2 veis og jbl som er 3,5 veis.

jeg synes vertfall jbl'ene er hakket vasserer og råere på film. det er en mørk klang i dem med fyldig bass. laidback i forhold til klipsch som er litt mer frempå. vanskelig å forklare

det er sinnsykt lang innspillingstid på jbl. 400-500 timer. men jeg merker at dem blir bedre og bedre å lytte til for hver gang. det samme gjaldt vel også klipsch såvidt jeg husker.

begge høyttalerne er forsåvidt kresne på elektronikken pga horna. men klipsch trenger ikke så mye effekt for å spille grisehøyt pga den høye følsomheten. men en ting jeg merker som er veldig forskjellig på dem er at når det begynner å bli grisehøyt så er klipsch mere skrikete og slitsomt å høre på i forhold til jbl. i tillegg så føler jeg jeg jbl'ene har en del mere å gi.

MEN, jeg må nevne at hadde det ikke vert for at jbl ls80 ble solgt for 10990,- på tilbud så hadde jeg ikke bytta ut klipsch rf82 mk2 for jeg var superfornøyd med dem!

uansett hva du velger så blir du nok fornøyd, men ikke kast bort potensialet i dem på en kjip receiver! skal dem komme til sin rett så bla opp til en skikkelig god effektforsterker også.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for gode svar
    Jeg har 2stk parasound 2250 effektforsterkere som vil drive dem for det de er god for, om lydsignaturen passer vet jeg ikke men antageligvis siden det er horn diskant?
    Jeg har nå klipsch rf-82 mk1 men vurderer nå et bytte til ls80, men dynamikken og bassen er også like god?:P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger de mye plass fra vegg ? jeg vil helst ikke ha noe som trenger mere en 50-60cm..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med parasound forsterkerene du har så trenger du ikke bekymre deg for å ha for lite krefter vertfall og lydsignaturen vil passe perfekt.

jeg har selv bare 20cm til bakvegg og det er ikke optimalt men det funker og spiller som bare det.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Setter pris på god hjelp
    LS80 burde sammenlignes med RF83/RF7 II.
    Og disse et jo en dyrere høytaler enn RF82.

Ser noen nedenfor mener Klipsch rf82 er 2,5 veis? ( de er vel 2 veis konstruksjon?)

Personlig synes jeg de større klipschene med bedre diskant f eks de overnevnte og RF63, er bedre enn LS80, men på de mindre, slik som RF82 er ikke diskant like oppløst og behagelig og hadde da vurdert Ls80.

LS er mer laidback, så spørs på smaken egentlig..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal høre på de før jeg kjøper , men håper de overrasker meg positivt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for gode svar
    Jeg har 2stk parasound 2250 effektforsterkere som vil drive dem for det de er god for, om lydsignaturen passer vet jeg ikke men antageligvis siden det er horn diskant?
    Jeg har nå klipsch rf-82 mk1 men vurderer nå et bytte til ls80, men dynamikken og bassen er også like god?:P

dynamikken er bedre mener jeg. også bassen. ifølge specsa så ruller dem av allerede ved 46hz, men jeg synes dem spiller både dypere og mer fyldig bass enn klipsch rf82. dette med samme forsterker og plassering. mine står ikke i hjørne heller så får ikke ekstra hjelp derfra.

Newcomer Gargamel_Grusom sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha hatt rf82 i lang tid var ikke jeg i tvil når jeg gikk over til ls80. Er en langt bedre høyttaler.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, det er jo så mange gode høyttalere - uten horn
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Huff, det er jo så mange gode høyttalere - uten horn
    Ikke alle som er enig i det

Newcomer Thoros sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer nok at JBL er noe mindte frampå enn Klipsh. Jeg har selv JBL array, hadde aldrig hatt horn før, og regnet med de var skarpe i toppen(frempå) men de var de absolutt ikke, mere behagelig og naturlig lyd skal du lete lenge etter. Og jeg har prøvd en del forskjellig oppgennom. Etter at jeg kjøpte Array hadde jeg innom en kar som hadde Rf 63 og han mente JBl var en del roligere i toppen , og han likte meget godt JBL, men som sagt de er mere tungdrevne enn klipsh og trenger en god forsterker. Nå skal det påpekes att Array er ern del dyrere en LS , men JBL har en gjennom gående lydsignatur etter hva jeg hr forstått.

Newcomer Gargamel_Grusom sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Ikke alle som er enig i det
    +1

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om RF-82 er en 2 veis eller 2,5 veis vet jeg ikke. Men RC-64 er 2,5. Og mener og at RF-x3 er 2,5.

Om det har noen praktisk betydning vet jeg ikke, kan være en ren skrytefaktor for å skille billige og dyre modeller.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Om RF-82 er en 2 veis eller 2,5 veis vet jeg ikke. Men RC-64 er 2,5. Og mener og at RF-x3 er 2,5.

Om det har noen praktisk betydning vet jeg ikke, kan være en ren skrytefaktor for å skille billige og dyre modeller.
    Rc64 stemmer, men på RF er det alle bassene som spiller det samme, altså 2 veis mener jeg. Rc64 kan stemme er 2,5 veis:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,978
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror faktisk x3 serien er en 2.5 veis.. Øverste basselementet spiller helt ned, men går høyere opp mot hornets delefrekv.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Jeg tror faktisk x3 serien er en 2.5 veis.. Øverste basselementet spiller helt ned, men går høyere opp mot hornets delefrekv.
    Dette stemmer på RC-64.
    Men ifølge manual som medfølger RF-83 så er disse: 2 way speaker.
    Bare å søke litt så finner man sikkert manual/info på High End Audio - High End Headphones - Speakers | Klipsch

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •