Velodyne DD15 plus problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Velodyne DD15 plus problem

Har nettopp kjøpt denne brukt av bror min.
    Problemet er at når jeg slår den på så ryker sikringen (10A). Og etter å ha tvunget sikringen på igjen så spiller suben bare 5-10 min, så kobler den seg ut, men sikringen ryker ikke...
    Kan dette være pga det dårlige strømnettet mitt, eller kan det ha skjedd noe galt med suben??
    Kan strømfilter hjelpe?
    Den virker forsåvidt, men låser seg altså etter relativt kort spilletid...

Håper noen her kan hjelpe meg.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og den virket fint hos han?
    Strømfilter hjelper ingenting, penger ut vinduet.
    Sitter der sikring i subben og er du sikker på det er rett verdi den har?
    Subben kan jo bare være slått på hele tiden, den er da i standby og vil aktivere seg når den får signal.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Og den virket fint hos han?
    Strømfilter hjelper ingenting, penger ut vinduet.
    Sitter der sikring i subben og er du sikker på det er rett verdi den har?
    Subben kan jo bare være slått på hele tiden, den er da i standby og vil aktivere seg når den får signal.
    Den virket fint hos han ja, han hadde den bare på "auto-on" hele tiden, så aktiverte den seg når den fikk signal.
    Regner med at det er en slags sikring i suben, men om den har rett verdi? er egentlig ikke sikker på hva du mener, har ikke så mye peiling på elektro dessverre.
    En annen ting, når den deaktiveres, så lyser fortsatt ethernett kontakten på suben som normalt. Displayet på subben slår seg av, den reagerer ikke på fjernkontrollen, og når jeg kobler den til PC'en via USB så står det "Disconnected" i kalibreringsprogrammet, og connection failed hvis jeg prøver å reconnecte den. Men som sagt, Suben har fortsatt strøm fra veggen.

Kan kanskje virke som om det er en sikring inne i suben som kobler den ut som du sa??? Men hvorfor virker suben igjen når den restartes???

Tusen takk for hjelp sålangt, det er fryktelig frustrerende når så dyre komponenter ikke virker. Og det er jo et sant ******* å flytte på den, så vil helst ungå å levere den inn hvis du skjønner:neutral:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjell007
    Den virket fint hos han ja, han hadde den bare på "auto-on" hele tiden, så aktiverte den seg når den fikk signal.
    Regner med at det er en slags sikring i suben, men om den har rett verdi? er egentlig ikke sikker på hva du mener, har ikke så mye peiling på elektro dessverre.
    En annen ting, når den deaktiveres, så lyser fortsatt ethernett kontakten på suben som normalt. Displayet på subben slår seg av, den reagerer ikke på fjernkontrollen, og når jeg kobler den til PC'en via USB så står det "Disconnected" i kalibreringsprogrammet, og connection failed hvis jeg prøver å reconnecte den. Men som sagt, Suben har fortsatt strøm fra veggen.

Kan kanskje virke som om det er en sikring inne i suben som kobler den ut som du sa??? Men hvorfor virker suben igjen når den restartes???

Tusen takk for hjelp sålangt, det er fryktelig frustrerende når så dyre komponenter ikke virker. Og det er jo et sant ******* å flytte på den, så vil helst ungå å levere den inn hvis du skjønner:neutral:
    Dra en skjøteleding ifra en 16A kurs og se om den oppfører seg normalt da .

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle prøve det igår, men eneste skjøteledning jeg hadde var en trommel som kun tålte 10A :???:
    Så da var jeg jo egentlig like langt... Men en 10A skal jo kunne levere over 2000watt, det burde jo være nok selvom peak effekten er på 3000, så tviler jeg på at jeg har spilt så høyt????

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At sikringen ryker når subben startes opp er fordi forsterkeren i subben trenger masse startstrøm, du må kanksje skifte til trege sikringer i ditt sikringsskap, da er du kvitt problemet. Spør en elektriker om han kan skifte den.
    At subben kobler seg ut tyder jo på et eller annet, er der noen beskjed i displayet da? En feilmelding el. lign.
    Normalt sitter der ikke sikringer innvendig, men om manualen jeg linker til er rett, da har du ikke noen utvendige sikringer på subben nei, men dette er sikkert ikke grunden til dine problemer, er en sikring gått ville den ikke fungere i det hele tatt jo.
    Har du sjekket alle kabler, der er ikke noe der er feil der.
    At ethernet porten lyser når den er avslått trenger vel ikke bety noe og jeg håper da virkelig det er normalt at ingenting virker når den deaktiveres, derav ordet.
    Det er også normalt at et elektrisk apparat resettes når man slår det av og på igjen.
    Har du ikke manualen? http://velodyne.com/pdf/digitaldrive...anual_reva.pdf

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der jeg bodde tidligere var det et gammelt sikringsskap og dårlig med strøm. Jeg hadde en surroundreceiver som gjerne ga seg sporadisk og måtte ta en pust i bakken før den kunne slås på igjen.

Den samme receiveren fungerte før og etter i andre lokaler. Jeg ville som andre har nevnt testet med en annen kurs. Kanskje også teste den hos broren din igjen for å være sikker.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig med strøm? Den tror du skal lenger ut på bygda med...

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig med strøm som i få ampere. Støvsuging og matlaging samtidig fikk sikringen til å gå. Jeg er ingen elektroingeniør og vet ikke hvorfor receiveren min slå seg av i den leiligheten og ikke andre steder - men det var nå det som skjedde.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det slår ingen at det kansje er for mye eller for lav spenning på nettet til TS(og i gammle huset til Ryback for den saks skyld:P) ?

Få heller målt spenningen på nettet, er den lav eller høy så kan en UPS eller lignende hjelpe.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for all hjelp så langt. Etter mitt hode så er det vel ikke noe galt med selve suben. Virker jo fint hver gang den resettes. Kanskje en ide å snakke med elektrikeren og høre om det kan være for "dårlig" strøm fra sikringskapet, og høre om det kan gjøres noen grep der?? Det er et billig elektrisk anlegg i huset, og jeg har leilighet i kjelleren som deler strømmen med meg. Det er kanskje ikke beregnet på det?
    Suben er helt fantastisk, derfor er det synd å bare oppleve den i 5 min av gangen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang en slik UPS, har sett litt på det på komplett. De koster jo alt fra 600 til 100.000, avhengig av hvor mye watt de leverer. Hvor stor hadde jeg trengt til suben? Den er oppgitt til 1250 watt, og 3000 watt peak. Men nå har jeg ikke volumet på mer enn 20, den trekker vel ikke så mye da?
    Så på en på 1200 watt til ca 2000 kr. Hadde den holdt?

Noen som vet noe om disse?

Active Flateng sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står det ikke ikke i bruksannvisningen at denne trenger 16 amp kurs?? Sjekk også hvilken sw som er på kassen.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke ut som om noen andre har stilt dette spørsmålet; Hvor mange andre enheter har du på samme kurs? Jeg tenker på f.eks kjøleskap, ovner, forsterkere, projektor, pc, etc. Dersom produktene trekker litt er det fullt mulig å overbelaste en 10A sikring. Du bør koble fra alle andre produkter som er på samme kurs og sjekke om du fremdeles får problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har PC og div lys på samme sikring... Skal prøve å trekke fra en ledig sikring

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kjører nå fra en egen 16A kurs, og etter et par restarter funker den nå helt fint. Så 2 filmer med den i går, John Carter og Underworld, det gikk helt knirkefritt, men buldrefritt var det ikke:-D

Så nå tenkte jeg å kalibrere den i ettermiddag, noen som har noen tips/erfaringer med dette? Jeg er helt fersk på det, men har jo litt forståelse da. Har skjønt at det er best å få en rett og fin kurve??

Kom gjerne med tips hvis dere har, tar imot med glede

F eks hva som passer bra på film / musikk / spill / osv

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •