Klipsch rf-82 II med dårlig lyd. Hva er galt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch rf-82 II med dårlig lyd. Hva er galt?

Hei. Har akkurat fått inn Klipsch rf 82 mk2 inn døra her. Da jeg koblet de til min Yamaha 3010 receiver får jeg en lyd fra høyttalerne som slettes ikke låter bra. Det låter helt feil liksom. Det høres ut som høyttaleren er 5x5 cm stor. Skikkelig blikkbokslyd. Må skru opp volum mye for å i det hele tatt høre noe som helst. Jeg vet at disse må spilles inn noen hundre timer, men så ille skal de vel ikke låte fra første stund vel. Er det noen som kan hjelpe meg? Har jeg koblet galt her eller hva? Jeg ser at det er mulighet til å sette kablene på to steder på hver høyttaler. Er det noe forskjell om jeg kobler de til oppe eller nede? Har prøvd begge, men hørte ikke noe forskjell. Like dårlig lyd uansett. Jeg har hørt disse høyttalerne sammen med samme forsterker i butikken jeg kjøpte de og da var det lyd med skikkelig trøkk. Noen som har noen tips å komme med?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du satt fronthøytaleren som large i innstillingene på forsterkeren? Kjører du straight?

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kansje det er en produksjonsfeil? ikke vet jeg, men med mine rf62 på rx-v1067 så høres de enorme ut, og da skal de jo spille minst like bra hos deg :s

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kontaktene bak koblet til med hver sin slik? (de to i gull, som kobler svart med svart og rød med rød) Sjekk at du ikke har løsnet de fra hverandre da du evt skrudde for å feste kabler, det gjorde jeg en gang..

-klipsch-rf-62-ii-500x500-jpg

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pass på at skinnene er skrudd skikkelig til i begge skruene etter at du har skrudd på plass høytalerkablene.

Høytaleren skal låte ganske bra også ut av eskene.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at du har koblet til riktige høyttalerutganger på receiveren? At du ikke er borti sone 2 elns?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk gutter. Hva skulle man vel gjort uten internett. Jeg hadde tatt av de to gull-dingsene bak på høyttalerkontaktene. Trodde de var for å beskytte kontaktene eller noe sånnt jeg. Hehe... Lyden ble noe helt annet nå ja. Tusen takk.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK8500
    Takk gutter. Hva skulle man vel gjort uten internett. Jeg hadde tatt av de to gull-dingsene bak på høyttalerkontaktene. Trodde de var for å beskytte kontaktene eller noe sånnt jeg. Hehe... Lyden ble noe helt annet nå ja. Tusen takk.
    De er for å koble sammen diskant og basser. Hvis du skal ha en forsterker til bass og en annen til diskant så kan du ta av de, eller så skal de være på, da drivers både bass/diskant av samme forsterker.

Godt å høre at det er flere der ute som gjør slikt

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He..He

Minner meg om en historie jeg hørte for mange år siden. Var en franskmann som importerte en drøss av billig-fioliner med tanke på raske penger. Hvorfpå han hev alle lydpinnene fordi han trodde det var for transportsikring.
    Uten lydpinnen låter ikke en fiolin noe særlig... og det er søren meg ikke lett å kutte dem til eller å få dem på, hvis man ikke har gjort det før...

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nett som min far på sine B&W 683, der hadde han tatt av broene å lått rett og slett ikke godt. De var på vei i bosset, men så fikk jeg hentet disse broene fra bosset å skrudde de på igjen. Låter som en drøm nå.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der stod ikke noe om dette i manualen?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Og der stod ikke noe om dette i manualen?
    Hvem leser slikt 8) ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

skal disse også så på da man biwire

skal disse koblingene være på når man bruker biwire kabel

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mrolympia
    skal disse koblingene være på når man bruker biwire kabel
    Litt av poenget med bi-wiring er å få separate kabelstrekk til bass og diskant - derfor kan man med fordel fjerne disse forbindelsesskinnene. Men det gjør ingen skade om man beholder koblingene. Skal man derimot bi-ampe - d.v.s. kjøre med separate forsterkere til bass og diskant - MÅ man fjerne forbindelsesskinnene. Hvis ikke, risikerer man dyre skader på forsterkerne.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man ikke hører forskjell på øverste "tweeter" eller nederste "Bass" terminaler når broen er fjernet, da bør der ringe en klokke, eller? Det er vel ikke vanligt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •