Scandyna Micropod drevet av JBL Creature II sub?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Scandyna Micropod drevet av JBL Creature II sub?

Hei.
    Jeg har lyst på noe nytt, og sikler litt på Scandyna Micropod høyttalere til PC'en.
    Jeg ser at om du går til innkjøp av Scandyna Micropod SE Active, er det en innebygd stereoforsterker på 10 watt.
    Da har jeg lyst å spørre dere, hva om jeg tar mitt JBL Creature II anlegg, som ifølge dette produktarket gir 8 watt, og erstatter medfølgende satellitter med Micropodsene?
    Vil dette gå bra, eller er det bare å glemme?
    Setter pris på alle saklige svar

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må du ha Y-kabler på din lydutgang på pc`en, èn kabel til subwooferen og en annen kabel til ScanDyna siden dette er separate systemer med hver sin innebygde forsterker.
    Ellers, om du har god plass kan du jo kjøpe noen litt større aktive høyttalere, som Audio Pro Add Me og Argon, Intono eller Audioengine A5+ aktive høyttalere (hvit) - Elkjøp f.eks. Men ScanDyna er da ganske stilige.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Ser jo nå at jeg har formulert meg veldig klønete. Det jeg mente å spørre om var om jeg vil klare å drive micropod UTEN innebygd forsterker, med forsterkeren i suben på JBL'en? De to satellittene som er der i dag er tilknyttet med hver sin 3,5 mm jack i suben så jeg er forberedt på å må lage en custom kabel, men det burde ikke bli noe stort problem...

Og de andre du nevner hadde selvsagt gjort seg, men pris og plass er begrensningen her. Jeg TRENGER strengt tatt ikke nye pc høyttalere, har som sagt bare lyst på noe nytt :P

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En JBL Creature subwoofer er jo strengt tatt ikke en subwoofer, den bare fyller ut litt i den øvre bass. Om den passer sammen med andre satellitter avhenger av om du kan justere bassen fra subwooferen separat, går vel ut fra du kan det. Forsterkeren i sånne kompakte modeller som JBL settet er sikkert ikke noe særlig god så jeg ville ikke forvente god lyd fra passive ScanDyna modellene om du kobler disse til JBL subben.
    Ellers, om det var jeg, da ville jeg kjøpe ScanDyna sine aktive modeller og så kanskje eksperimentere med subben også, men jeg tviler på jeg ville brukt den egentlig..
    Ellers, om du f.eks. driver anlegget ditt fra en vanlig pc med standard lydkort kan du kanskje få bedre lyd med et nytt eksternt lydkort?
    Hegel HD2 f.eks. eller du kan prøve en sånn: MUSE TDA1543x4 DAC Parallel Converter Coaxial Optical HiFi Sound Card+ Adaptor | eBay

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •