CV VE-12F posisjon i rommet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile CV VE-12F posisjon i rommet?

Hei har et par Cerwin Vega VE 12F nede i kjellerstuen og nå ligger de rett ved sien av tv-en, men tenker på å flytte dem til hvert sitt hjørne? vil dette være med på å ødelegge lyden og opplevelsen?

legger med skisse av rommet og høyttalerne(tegnet i paint):P

A&B=slik som høyttalerne er nå!
    C&D=slik jeg tenker å ha dem

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min erfaring med høyttalere i hjørne, er at bassen blir mer. Det høres ut som at det er mer bass liksom. Det er min erfaring, dersom noen andre her skulle lure.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Etter min erfaring med høyttalere i hjørne, er at bassen blir mer. Det høres ut som at det er mer bass liksom. Det er min erfaring, dersom noen andre her skulle lure.
    så om jeg legger de skrått innover i hvert hjørne, vil det bli mer bass? :-D

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skru ut mellomtone og diskantelementet så får du bare bass og slipper irriterende lyse lyder

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av m3drifter
    så om jeg legger de skrått innover i hvert hjørne, vil det bli mer bass? :-D

Ja, min erfaring er den veien. Bit meg om jeg tar feil, da. ^^ Ene subben min spilte ikke bra før den kom i et hjørne, det samme med Cerwin AT-80 jeg har hos fattern. Ble en stor forandring, men ble feil plassering for øynenes skyld, så får nøye meg med 15" subben der.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ligger høyttalerne ned?
    Hvor vegger møtes vil du alltid ha mest forsterkning, samtidig er dette den plaseringen der resulterer i dårligst lyd. Har man lite plass har man kanskje ikke noe valg men normalt spiller høyttalere mye bedre med god avstand til vegger, og da trenger men ikke vinkle de inn så mye heller.
    Hvorfor eksperimenterer du ikke bare? La de stå opp som de er beregnet på og evt. trekk de litt ut fra bakveggen f.eks.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Hvorfor ligger høyttalerne ned?
    Hvor vegger møtes vil du alltid ha mest forsterkning, samtidig er dette den plaseringen der resulterer i dårligst lyd. Har man lite plass har man kanskje ikke noe valg men normalt spiller høyttalere mye bedre med god avstand til vegger, og da trenger men ikke vinkle de inn så mye heller.
    Hvorfor eksperimenterer du ikke bare? La de stå opp som de er beregnet på og evt. trekk de litt ut fra bakveggen f.eks.
    Høyttalerne ligger jo ikke ned???
    Har ikke noe med lite plass å gjøre, plass har vi mye av. Er at jeg syns det ser litt stygt å ha de rett ved siden av tven, så tenker jeg kan ha de i hjørnene?

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    288
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    relativ kjapt å flytte di 1 meter til sidene å høre selv vel?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av m3drifter
    Høyttalerne ligger jo ikke ned???
    Har ikke noe med lite plass å gjøre, plass har vi mye av. Er at jeg syns det ser litt stygt å ha de rett ved siden av tven, så tenker jeg kan ha de i hjørnene?
    Men det han mener er vel at det er ikke enten eller.
    Du kan ha de et sted mellom hjørnene og tv'en. Prøv deg frem, alle rom er ulike og du veit selv best hvor de låter sånn som du vil. Flytte de litt til siden er en smal sak og prøve seg litt frem på så da kan du jo bare begynne :-)
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •