Arvani Ergosound vs 5.1 Hjemmekinoanlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arvani Ergosound vs 5.1 Hjemmekinoanlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg en Arvani Ergosound lydplanke på elkjøp. Kjøpte den der fordi de hadde den på tilbud, og fordi jeg kan levere den tilbake om jeg ikke er fornøyd. Og nå lurer jeg på om jeg skal/bør levere den tilbake eller ikke.
    Etter litt starttrøbbel (lyden gikk opp og ned, og litt knitring) fungerer den nå greit. Men er usikker på om det hadde vært bedre med et Hjemmekinoanlegg.
    Jeg vil bruke det mest til tv, litt filmer og noe musikkspilling.
    Prisklassen jeg legger meg på er ca 3000 kr.

Så det jeg lurer på er, burde jeg bytte ut min Arvani lydplanke mot noe alla dette:
    Komplett.no - LG HX906SB 3D hjemmekino med Blu-ray
    Komplett.no - LG HX906TIN hjemmekino med 3D Blu-ray
    eller noe liknende

Eller burde jeg bare beholde lydplanken?

Hva spiller best på fest for eksempel?

Håper noen kan hjelpe meg med dette

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen til avforum.

Arvani planken spiller forsåvidt greit nok på musikk biten og vil fungere greit til festbruk.
    Skal oppsettet også brukes endel til film er jeg ikke i tvil om at du heller burdre gå for et 5.1 system. Planken til Arvani klarer rett og sett ikke å produsere sikkelig surround lyd. (ja, jeg har hatt planken selv, mk1 vel og merke).

Begge 5.1 anleggene du linker til vil gi god valuta for pengene.

Ellers så kan du jo gjøre som brorparten her inne, nemlig å kjøpe seperate komponenter. Begynn med fronthøyttalere og receiver, så supplerer du med sub og bakhøytalere etterhvert som lommeboken tillater det, eller interessen skyter i taket
    Du finner greit receiver og fronter på brukten til ca 3 lapper. 2 000 på en brukt receiver og 1 000 på høyttaler feks.
    Men dette er jo selvfølgelig ikke for alle, mannen i gaten er for det meste godt fornøyd med et "alt i ett anlegg". Men siden du har ramlet innom avforum så bor det kanskje en liten entusiast i deg, og da får du absolutt best lyd ved og gå for seperate komponenter.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det.

Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre altså.
    Vil de nevnte 5.1 anleggene spille like bra på musikk som Arvani planken? Eller bedre?
    Er det noen andre anlegg jeg heller burde vurdere?

Om jeg ikke bruker bakhøytalerene, vil det da være bedre å ha Arvani planken? Har ikke all verdens med plass, og er lite keen på å ha masse kabler rundt i stua. Det er kanskje mulig å få bakhøytalere som er tråløse, men regner med det er ganske dyrt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •