Nye Høyttalere? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Newcomer Janajoh sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Crazym123
    Hei.

Har følgende stereo nå:
    Denon 1907 Surround forsterker
    2x Nad 272 effektforsterkere
    B&W DM683 Høyttalere

Har lyst på mer bass/dybde og ikke så "skarp" diskant. Liker å spille høyt, og da føler jeg det fort kan bli litt masete samtidig som 6.5" blir litt blasst.

Noen med forslag/tips til alternativer?

Skal du selge 683'ene? :-D

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt B&W 683, og opplevde lyden i disse som meget behagelig og tilbakelent.
    Synes også de hadde et godt bassfundament.

Drev disse med Emotiva XPA-3.

Klipsch som har blitt foreslått i tråden har jo en langt "skarpere" diskant. Tviler også på at RF82 går noe særlig dypere. Men de spiller helt sikkert noen desibel høyere.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Evo
    Under mine kommentarar på hjemmekino siden min, skriver du at du kunne ønske deg å teste ut CXA effekt amp. serien til Cerwin. Og det er rundt en uke siden. Og nå sier du at du har testet begge CXA ampene på XLS-12. hmm:?

Uansett. Til trådstarter. Hva med å teste ut B&W subbene ASW 610 eller 610XP? 610 XP har jeg hatt 2 stk av og de var jeg meget fornøyd med

Ja, kunne tenkt meg å ha testet ut CXA-10. Men penger har jeg ikke, og føler ikke behov for det. Sånt skal kjøres på brølebøtter. XXLS-215 skriker veldig på HFK butikken i TR.Heim, og derfor får jeg et dårlig inntrykk, selv om det er butikk. Men hadde ikke takket nei til en, testet, og solgt rett etter.
    For alldel, XLS-serien er tøff den, finnes ikke noe som er artigere enn å høre opå AC/DC live!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg på her jeg og,da mine høyttalere skal skiftes ut. Hr vært på hfk og sjekka ut mentor8 på mitt oppsett,lyden var mega,skikkelig dypbass og instument kom fram på en engasjerene måte. Eneste jeg ikke fikk prøvd ut var hvor høyt de spiller. Noen her som har erfaring evnt forslag til andre høyttalere jeg burde prøve. ???
    Forsterker oppsett er NAD t757 og 2x NAD c272. Må si tilslutt att de ble prøvd B&W cm9 og men der ble jeg skuffa over liten lyd. Mulig det var plassering og veksling mellom mentor8 som gjorde srtor forskjell.

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fjellgnomen
    Slenger meg på her jeg og,da mine høyttalere skal skiftes ut. Hr vært på hfk og sjekka ut mentor8 på mitt oppsett,lyden var mega,skikkelig dypbass og instument kom fram på en engasjerene måte. Eneste jeg ikke fikk prøvd ut var hvor høyt de spiller. Noen her som har erfaring evnt forslag til andre høyttalere jeg burde prøve. ???
    Forsterker oppsett er NAD t757 og 2x NAD c272. Må si tilslutt att de ble prøvd B&W cm9 og men der ble jeg skuffa over liten lyd. Mulig det var plassering og veksling mellom mentor8 som gjorde srtor forskjell.
    Nå sammenligner du jo en høyttaler til 20 000,- og en til 34 000,-.. Og ja det er nok mer trøkk i 2x8" fremfor 2x6,5", men at lyden i CM9 var "liten" vil jeg nå ikke si..

Begge er veldig bra høyttalere, men jeg personlig liker ikke Mentor og ville valgt CM9 fremfor Mentor, hver dag.. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Nå sammenligner du jo en høyttaler til 20 000,- og en til 34 000,-.. Og ja det er nok mer trøkk i 2x8" fremfor 2x6,5", men at lyden i CM9 var "liten" vil jeg nå ikke si..

Begge er veldig bra høyttalere, men jeg personlig liker ikke Mentor og ville valgt CM9 fremfor Mentor, hver dag.. :-)

Joda det er en god prisforskjell der,men så mange har anbefalt cm9 pga det store lydbilde den gir,mn det att de hørtes små ut har sikkert noe med plasseringa å gjøre. Vi spilte på et normalt lydnivå for og sammenligne under normal lytting,var og innom mentor6 som forsåvidt spilte greit.. mulig jeg må låne cm9 md hjem og teste,syns bare det mangla dybde og fundament i musikken. Musikken som ble spilt var akkustisk country blues noe som kom godt frem i mentor..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Har hatt B&W 683, og opplevde lyden i disse som meget behagelig og tilbakelent.
    Synes også de hadde et godt bassfundament.

Drev disse med Emotiva XPA-3.

Klipsch som har blitt foreslått i tråden har jo en langt "skarpere" diskant. Tviler også på at RF82 går noe særlig dypere. Men de spiller helt sikkert noen desibel høyere.
    Har hatt BW 683 og nå RF82. Og diskanten på 683 ble langt mer frempå enn den er med Klipsch (hvor jeg faktisk savner litt diskant). Klipsch dundrer til med langt mer DB enn hva BW kunne gi . Men for all del, BW var fint det, dog litt kjedelig.

Begge ble benyttet på NAD M3.

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Å sammenligne de to blir helt feil!!!

En B&W høyttaler spiller bedre på alle måte(Min lyd signatur) Har dog tidligere hatt Ikon 6 Mk2, personlig var ikke det en høyttaler jeg burde satse på.

Men husk på at prisen har MYE å si, så sammenligne så stor forskjell er å ta 683 oppimot CM9! Det blir litt det.

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kef sin R-serie bør absolutt sjekket ut. Da tenker jeg spesielt på R900, da den ligger i samme bane som Mentor 8 med sine 4 åttetommere. Dette er en høyttaler som kan spille virkelig høyt, og samtidig spille detaljert, oppløst og mykt.

Her er en link til overnevnte: Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Kef R 900

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-Mathias
    Kef sin R-serie bør absolutt sjekket ut. Da tenker jeg spesielt på R900, da den ligger i samme bane som Mentor 8 med sine 4 åttetommere. Dette er en høyttaler som kan spille virkelig høyt, og samtidig spille detaljert, oppløst og mykt.

Her er en link til overnevnte: Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Kef R 900
    Ja har sett litt på den,men litt usikker ang utseende.. ser litt firkanta ut. Men skal sjekke om noen har de rundt her.. i telemark:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange gode forslag her..
    Skal ikke selge B&W 683 nei Så de kommer ikke til salgs.

Var en tur på Hifi-klubben idag og de anbefalte B&W ASW610 til mitt oppsett. Hvordan er de iforhold til XTZ subbene? Noen som vet?

Tror det heller mot å prøve en sub i første omgang, også ta det derfra.
    Fikk desverre ikke hørt med subben idag da de ikke fikk koblet opp på hifiklubben, men skal tilbake å høre senere.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lite tro på små subwoofere.
    Hvis du ikke har plassproblematikk eller en sur kjærring så er liten subb bare en ulempe.
    Kabinettstørrelse er en kompromi som går direkte ut over lydkvalitet og lydtrykk. Ønsker du en bra sub så setter jeg fingeren på XTZ med plugget porter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Når det kommer til lyd er heldigvis ikke kjærringa sur iallefall
    Har en magefølelse på XTZ

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får jo og to XTZ 10.16 til prisen av ASW610. Det gir deg mye mer headroom og mye jevnere respons i rommet.

Har hørt 8.16 og ASW610, og XTZ kommer ikke til korte i den sammenligningen.

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kamerat har egentlig et ganske likt oppsett som deg, B&W 683, men med NAD C372 og C272. Da jeg hørte dette første gang kan jeg ikke si jeg var imponert. De gamle DM604 som jeg har synes jeg spiller en hel del vassere med en mye større bassgjengivelse. Diskanten og øvre del av mellomtonen er det som dominerer hos han. Han bruker en XTZ 12 tommers sak til å spe på med i bunn.

Personlig misliker jeg bruk av sub når man hører på musikk, blir ofte ikke tight nok.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en NAD brokoblet på hver høyttaler?

I så fall ville jeg prøvd å biampe høyttalerene i stedet. Til dette trenger du vel 2 Y-ledd. Siden B&W'ene går ganske lavt i impedans vil nok biamping gi mer kontroll enn brokobling.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •