stativhøytalere til XTZ Class A100 D3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

stativhøytalere til XTZ Class A100 D3

Jeg skal gå over til rent stereoppsett, og i det tilfellet så tenker jeg og ha stativhøyttalere.

Jeg har tidligere kunn hatt flere surround oppsett. Har da testet både B&W 685, 683, 384, Dali ikon 5, ikon 6, ikon W2, XTZ 95.44 og noen andre merker.

Jeg har prøvd og lese meg opp på forskjellige forumer, men blir nesten mer frustrert enn klok. Det er så mange valg. Jeg har tittet mye på Krix Equinox MK II som jeg kan få tak i nye for kr 5 000. Mitt budsjett på høytalere vil ligge +- denne summen.

Jeg tar gladelig i mot forslag fra alle dere der ute, som har noe som er like bra eller bedre enn feks Krix Equinox mk2.

Jeg spiller for det meste pop/rock. Innimellom så går det en anelse tyngre med iron maiden, metallica osv.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får reklamere litt for MonoPulse Model C.
    Det ble mitt valg da jeg var i samme søke-situasjon som deg.

Se min tråd, side 5

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med de glimrende XTZ 99.26?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frojakob
    Jeg skal gå over til rent stereoppsett, og i det tilfellet så tenker jeg og ha stativhøyttalere.

Jeg har tidligere kunn hatt flere surround oppsett. Har da testet både B&W 685, 683, 384, Dali ikon 5, ikon 6, ikon W2, XTZ 95.44 og noen andre merker.

Jeg har prøvd og lese meg opp på forskjellige forumer, men blir nesten mer frustrert enn klok. Det er så mange valg. Jeg har tittet mye på Krix Equinox MK II som jeg kan få tak i nye for kr 5 000. Mitt budsjett på høytalere vil ligge +- denne summen.

Jeg tar gladelig i mot forslag fra alle dere der ute, som har noe som er like bra eller bedre enn feks Krix Equinox mk2.

Jeg spiller for det meste pop/rock. Innimellom så går det en anelse tyngre med iron maiden, metallica osv.
    Hva med Monitor Audios RX2 ?
    RX2 - Hi-Fi Huset AS

Disse trøkker bra til stativhøytalere å vere,med sitt 8" element!
    Med litt pruting,så er du nok ganske nære budsjettet ditt - får som regel bra priser hos Hifi-huset!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 99.26 i bakhodet. Både mk1 og mk2. Har tittet både på fyndborsen, og surround. Så takker for tipset.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W cm1 på brukten

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frojakob
    Jeg har 99.26 i bakhodet. Både mk1 og mk2. Har tittet både på fyndborsen, og surround. Så takker for tipset.
    Har MK2 og kan helt klart anbefales. Ble aldri helt komfortabel med klangen i mk 1. Litt for tilbakelent i mellomtonen og antydninger til noe hissighet i toppen. De symptomene er helt vekke på mk 2.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligg eit par Ikon 5 mk2 på AVtorget.

Newcomer Angus Young sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Krix mk2 og er meget fornøyd. Kan ikke tenke meg at andre i høyttalere i samme prisklasse er vesentlig bedre. De er forholdsvis lette å drive også. Driver dem med en Yamaha 663 receiver og det fungerer meget godt. Eneste jeg har å utsette på disse er finishen som ikke er i øverste klasse. Dersom slikt er meget viktig vil jeg nok ha sett på cm1 i hvit utførelse. Dem er riktig så lekre.

Et annet punkt er at det ikke florerer med center alternativer dersom du senere vil ha kringlyd.

Som stativhøyttaler til stereo har jeg ingen problemer med å anbefale dem, spesielt ikke når det er til 5000. Til 10 000 som er veil pris, så bliver konkurransen hardere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •