fra svs pb12-plus/2 til 2stk fysisk mindre subber

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

fra svs pb12-plus/2 til 2stk fysisk mindre subber

har kvitta meg med mine svs pb12-plus/2 pga tar altfor mye plass og hadde bare plass til den ene.

er da på utkikk etter 2stk fysisk mindre subber som kan levere (om mulig) samme trøkket som en pb12-plus/2. kanskje litt vel optimistisk, men noe "ekstremt" som ikke ser ut som hundehus må det da finnes?!

kan nevne at jeg hadde en pb13-ultra innom for morro, men etter kalibrering så ble den bare en gedigen skuffelse i forhold til pb12-plus/2.

SÅ, altså 2stk subber med "ekstreme" egenskaper av den fysisk mindre sorten. (om mulig)

hører mest på musikk, men ser mye på film også.

blir plassert i hver sitt hjørne, symmetrisk i forhold til sweetspot og sittegruppe.

regner med etter lotto trekninga ikveld at lommeboka er bunnløs så kom med forslag

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b.wilkins
    har kvitta meg med mine svs pb12-plus/2 pga tar altfor mye plass og hadde bare plass til den ene.

er da på utkikk etter 2stk fysisk mindre subber som kan levere (om mulig) samme trøkket som en pb12-plus/2. kanskje litt vel optimistisk, men noe "ekstremt" som ikke ser ut som hundehus må det da finnes?!

kan nevne at jeg hadde en pb13-ultra innom for morro, men etter kalibrering så ble den bare en gedigen skuffelse i forhold til pb12-plus/2.

SÅ, altså 2stk subber med "ekstreme" egenskaper av den fysisk mindre sorten. (om mulig)

hører mest på musikk, men ser mye på film også.

blir plassert i hver sitt hjørne, symmetrisk i forhold til sweetspot og sittegruppe.

regner med etter lotto trekninga ikveld at lommeboka er bunnløs så kom med forslag
    Har hørt andre også som har hatt problemer med å få PB13-Ultra til å funke like bra som PB12-Plus/2 i noen rom. I de fleste rom spiller PB13-Ultra endel bedre. Bittelitt mer output, og endel strammere bass som funker bedre på musikk. Den gjorde ihvertfall det i mitt rom, og også i alle rommene jeg har hørt i (5 - 6 stk), men det virker som nedslående elementer rett å slett funker bedre i noen rom.

Angående mindre SUB'er med skikkelig futt i. Tror nok ett par Ken Kreisel DXD-12012 vil gjøre susen. Ett annet alternativ er kanskje ett par JL Audio Fathom f113.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville heller sjekket ut B&W DB1. Den er fysisk mindre enn kreissel-subben, og har også romkalibrering. Spiller fantastisk på både musikk og film. Er helt klart verdt en titt

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller, hva med PC serien til SVS? De har lite fotavtrykk hvis det er det som er problemet.

Ellers så ville jeg ha lagt bort planer om B&W og JL Audio. Ønsker du samme trykket som du hadde må du ha et lass med F113.

Gå for en stack med XTZ'er, PC serien til SVS eller noe annet lignende.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Ellers så ville jeg ha lagt bort planer om B&W og JL Audio. Ønsker du samme trykket som du hadde må du ha et lass med F113.
    En liten SUB vil ikke klare den helt syke dypbassen til Ultra'ene til SVS nei. Men noen av de ville klare å matche og overgå trykket videre oppover.

Hadde selv 2 stk PC13-Ultra før, og har nå 2 stk Ken Kreisel DXD-12012. KK SUB'ene får faktisk dypere hos meg enn det jeg klarte med SVS'ene, men selvsagt ikke med like mye trykk. Men skal legges til at jeg kjører med FLAT kurve (gjorde forøvrig det samme med Ultra'ene mine.), altså uten å øke bassen titalls db nedover i dypet slik som mange gjør. Jeg synes ikke dette blir pent, og dagens filmer har mer enn nok der nede uansett. Tilbake til KK sub'ene mine. Joda, de går skamdypt, men under rundt 20hz kan de selvsagt ikke følge Ultra'ene mine i rent trøkk. Men i SLAM bass, er de mye slemmere enn Ultra'ene var. Kvalitetmessig er de også endel hakk synes jeg på musikk, og er også SUB'er som ihvertfall hos meg, var lette å integrere og de SUB'ene som har "smeltet" sammen med frontene mine bedre enn noen andre SUB'er jeg har testet.

Ett annet alternativ er selvsagt å kjøre DIY. Dyre råe elementer matet med enorme krefter kan bli rimelig fett i relativt små kasser.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stacking av noen mindre lukede eller bassrefleks kasser.

Stacke da fra golv til tak :-D

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Kane: Jo, men du må og tenke litt pris i denne sammenhengen, og siden TS ikke ber om et kvalitetshopp, og som mesteparten andre er fornøyd med den type ventilert sub som PB serien til SVS er så fortsetter jeg å anbefale i lignende produkt.
    Jeg orker ikke å anbefale et produkt som gir 10% bedre lyd på bekostning av 30% trykk, eller motsatt.
    +1 på DIY forlaget ditt.

@harman/kardon: Fuck yeah!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ble litt forundra over at ultra'en ikke leverte som forventa, men den var bare innom for en test uansett da også denne ser ut som ett hundehus og ikke er særlig mindre fotavtrykk enn pb12-plus/2. kanskje 2stk pc13-ultra kan være løsningen, men skeptisk siden pb13-ultra ikke var i nærheten. men kan være nedoverslående funker best hos meg.

tanken har vert innom pc serien, selv om "sjefen" har vel egentlig gidd meg grei beskjed om at enn forvokst søppelbøtte ikke kommer på tale, men satser på det kanskje kan bestikkes med ett par nye sko..hehe. må vel innrømme at pc serien ikke har utseende med seg.

men når pc serien først blir nevnt, hva med svs legato? noen erfaringer der? litt nysgjerrig siden den er å få til en grei pris nå.

men er vel primært ute etter en fysisk mindre sub ala jl audio fathom størrelse med som nevnt så bra dypbass trøkk som mulig.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 av Ken Kreisel`s lillebror eller storebror subber har kansje det du leter etter.

Aller omtaler de som mye lyd for pengene ( sukk, den som hadde penger til det nå )

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    2 av Ken Kreisel`s lillebror eller storebror subber har kansje det du leter etter.

Aller omtaler de som mye lyd for pengene ( sukk, den som hadde penger til det nå )

ja den høster jo bare god ord såvidt jeg ser og visst man omtaler dem som mye for penga så er dem vel i en annen klasse enn f.eks svs mtp at ken kreisel koster en del.

uten tvil kvalitets merke, men legger merke til ett par ting. selve elementa ser "billige" ut med liten magnet og kjip ramme. ser det såvidt på det elementet som er nede ved porten.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja den høster jo bare god ord såvidt jeg ser og visst man omtaler dem som mye for penga så er dem vel i en annen klasse enn f.eks svs mtp at ken kreisel koster en del.

uten tvil kvalitets merke, men legger merke til ett par ting. selve elementa ser "billige" ut med liten magnet og kjip ramme. ser det såvidt på det elementet som er nede ved porten.

4 stykk def.teck subber. stacket 2 og 2

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tviler på de er billige da etter det jeg har forstått KK selv har fått de lagd akkurat slik han vil. Men de er bygd for å bla.a være lette vet jeg, kanskje derfor de ser få "billige" ut som du sier.

Uansett, jeg vet ikke hva du vil ha. Du sa bare MASSE trøkk, og minde gulvplass. Joda både KK og JL Audio er mye dyrere enn SVS, men slik blir det ofte når man forventer tett på like mye lyd fra ett mye mindre produkt. Kan ikke si sikkert på JL Audio, for den har jeg ikke testet i mitt oppsett, men at KK SUB'en er på ett annet nivå enn SVS'ene jeg har hatt med tanke på lydkvalitet, det er det liten tvil om :-)

Men var du knallfornøyd med SVS PB12-Plus/2, så er kanskje 2 stk PC-13 Ultra veien å gå. De spilte noe helt sinnsykt hjemme hos meg ihvertfall, og de er jo også nedover slående, som det kan se ut som funker best hos deg.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde 4 stk. PB13-Ultra og 2 stk. PB12-Ultra/2 (storebror til Plus/2). I mitt rom spilte de to Ultra/2'ene mye bedre en de fire PB13-Ultra til sammen. Har snakket med flere som har blitt skuffet etter å gått fra Plus/2 til PB13-Ultra. I mitt rom manglet de fullstendig mellombass. Ble veldig tamt på musikk.

Noe av forskjellen er kanskje som noen sier at elementene går nedover kontra utover på PB13-Ultra. De går jo nedover på PC modellene. Tror også at det har mye å si at de ikke bruker 2 elementer lenger.

Syns KK subbene virker spennende, men jeg har aldri hørt dem. Tror uansett du skal slite (eller veldig høyt i pris) for å erstattet "trykket" fra 2 stk. Plus/2

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Jeg hadde 4 stk. PB13-Ultra og 2 stk. PB12-Ultra/2 (storebror til Plus/2). I mitt rom spilte de to Ultra/2'ene mye bedre en de fire PB13-Ultra til sammen. Har snakket med flere som har blitt skuffet etter å gått fra Plus/2 til PB13-Ultra. I mitt rom manglet de fullstendig mellombass. Ble veldig tamt på musikk.

Noe av forskjellen er kanskje som noen sier at elementene går nedover kontra utover på PB13-Ultra. De går jo nedover på PC modellene. Tror også at det har mye å si at de ikke bruker 2 elementer lenger.

Syns KK subbene virker spennende, men jeg har aldri hørt dem. Tror uansett du skal slite (eller veldig høyt i pris) for å erstattet "trykket" fra 2 stk. Plus/2

Aha, "bra" det ikke bare er meg som har den erfaringen.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig vært morsomt og hatt Plus/2 igjen

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig................... Gikk selv fra en PB12-Plus/2 til en PC13-Ultra, og følte jeg fikk mer av alt, men den største forskjellen var at det ble endel mer tight på musikk. Begge deler var selvsagt godt kalibrert.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samma her. Gjekk fra plus2 til PB 13.. Har samma opplevelsen som Kane..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

legendariske subwoofere!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    muligens den største blemma mi når jeg solgte begge to. har vertfall aldri angra mere på utstyr jeg har solgt.

Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Merkelig................... Gikk selv fra en PB12-Plus/2 til en PC13-Ultra, og følte jeg fikk mer av alt, men den største forskjellen var at det ble endel mer tight på musikk. Begge deler var selvsagt godt kalibrert.
    jepp, men du du gikk fra nedoverelementer til nedoverelement og det kan virke som det har en del å si hos meg. og derfor vurdere jeg å få testet PC siden PB ikke fungerte særlig bra hos meg.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    muligens den største blemma mi når jeg solgte begge to. har vertfall aldri angra mere på utstyr jeg har solgt.

jepp, men du du gikk fra nedoverelementer til nedoverelement og det kan virke som det har en del å si hos meg. og derfor vurdere jeg å få testet PC siden PB ikke fungerte særlig bra hos meg.
    Det kan hende at du burde forandre tuningen på ultraen for å få den skikkelig til.

Du har ikke vurdert DIY?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •