Problem med sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med sub

Heisann.. Har en Eltax Atomic 15 sub som har et lite problem.. Med en gang jeg kobler den til forsterkeren starter den å "dirre" når jeg setter på volumet på subben.. Den reagerer på musikk og film som den skal, men den dirrer når den skal være stille.. Selv om jeg slår av forsterkeren, og skrur opp volumet på subben dirrer den.. Bruker IKKE sub kabel, bare en vanlig bananplugg kabel.. Kan det være problemet ? I går virka den plutselig en stund.. Men når jeg slo av strømmen i rommet og slo på igjen var den som før.. Hadde ikke dette problemet før jeg flytta anlegget til et annet rom.. har en Pioneer VSX-709RDS forsterker. Takk for alle svar !

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje kabelen plukker opp støy fra ett eller annet...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du hadde faktisk rett.. Det hadde jeg ikke tenkt på.. Når jeg kobla fra koblinga fra TV til forsterker ble det bra.. Men nå har jeg jo et nytt problem.. Når jeg kobler til noe til forstereren med phonokabel blir subben surrete igjen.. DVD`n går greit da jeg bruker optisk kabel der.. Men når jeg prøvde å koble til den via coax ble subben surrete.. Kun når ingenting er koblet til via phonokabel det funker.. Men skal kjøpe sub-kabel i morgen, så da rekner jeg med det blir bra.. Mener huske de selger monster kabler på elkjøp ?

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fjaslokt
    Mener huske de selger monster kabler på elkjøp ?
    Ja de gjør det.

Men det virker som om det kan være forsterkeren din det er noe galt med siden forstyrrelsene kommer når du kobler til noe til den.

Uansett kan du jo prøve med en bedre skjermet kabel, det ser jo også mye tøffere ut med en "fet" kabel til subben...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Problem med sub

Heisann.. Har en Eltax Atomic 15 sub som har et lite problem.. Med en gang jeg kobler den til forsterkeren starter den å "dirre" når jeg setter på volumet på subben.. Den reagerer på musikk og film som den skal, men den dirrer når den skal være stille.. Selv om jeg slår av forsterkeren, og skrur opp volumet på subben dirrer den.. Bruker IKKE sub kabel, bare en vanlig bananplugg kabel.. Kan det være problemet ? I går virka den plutselig en stund.. Men når jeg slo av strømmen i rommet og slo på igjen var den som før.. Hadde ikke dette problemet før jeg flytta anlegget til et annet rom.. har en Pioneer VSX-709RDS forsterker. Takk for alle svar !
    Så hvis jeg har skjønt det rett så kobler du til subwooferen med høynivåinngangen på subben med høyttalerkabler fra forsterkerens høyttalerutganger?

For meg høres det ut som et brum-problem. Det kan både komme fra forsterkeren og som innstrålt støy i signalkabler. Også høyttalerkabelen til subwooferen fungerer i praksis som en signalkabel, selv om spenningsnivået er vesentlig høyere. Jeg ville vurdert rimelig Kimber, Supra eller annen tvinnet, flettet eller skjermet høyttalerkabel hvis du sliter med dette. Men det ser jo ut som du skal gå for en skikkelig, skjermet subwoofersignalkabel nå, så da har du sannsynligvis eliminert det potensielle problemet. Det er ikke dermed sagt at du blir kvitt brummen... Den kan det fortsatt hende kommer fra forsterkeren.

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du har er kjent som "earth-loop" og kommer av at du har to jord kilder.
    Tonen du hører er 50hz og for å bli kvitt denne må du gjøre noe med jordingen på tv antenne kabelen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magking
    Tonen du hører er 50hz og for å bli kvitt denne må du gjøre noe med jordingen på tv antenne kabelen.
    Vi har kabel TV.. Mener du jeg må gjøre noe med den ? Hvordan skal jeg isåfall klare å gjøre noe med det ?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magking
    Vi har kabel TV.. Mener du jeg må gjøre noe med den ? Hvordan skal jeg isåfall klare å gjøre noe med det ?
    Hadde samme problem da jeg hadde NAD C350 og UPC. Med en gang det var kontakt mellom UPC dekoderen og NAD C350 kom brummingen. Utrolig irriterende. Nå bodde jeg ikke på denne plassen så lenge, så problemet ble ikke tatt hånd om eller løst på noen måte.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    arg. Hvem må ut ? Forsterkern eller subben ? bort med alt sier jeg.. Hadde man bare hatt penger.. Et annet spørsmål, går det ann å se vanlig TV på prosjektor ?

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    arg. Hvem må ut ? Forsterkern eller subben ? bort med alt sier jeg.. Hadde man bare hatt penger.. Et annet spørsmål, går det ann å se vanlig TV på prosjektor ?
    Hva er vanlig TV? Hvis du mener NRK,TV2,TVN etc? er det jo bare å koble videospiller/satelitt med video kabel......Så kan man studere værdamene i 16:9 :shock:

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [Moderator: Peakmans posting om Radio Tango splittet ut til denne tråden i Chitchat: Radio Tango-været tilbake (link)]

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg se kabeltv på projektor ?

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne skal løse problemet etter hva jeg har hørt: http://www.beststuff.co.uk/xitel_gro...p_isolator.htm

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg se kabeltv på projektor ?
    Ja du kan det, du bruker bare en kabel med komponent i prosjektor, og scart i andre motakerboksen for kabel. du må bare passe på at skartutgangen i mottakern støtter kompinent, hvis ikkje kan du bruker en video kabel(gul)

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et galvanisk skille fikser dette kjapt og billig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •