Andersson HIS 2.1 - Front Speakers!!! TRENGER MYE HELP!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Andersson HIS 2.1 - Front Speakers!!! TRENGER MYE HELP!

Hei, er ny her i forumet og har tenkt på å kjøpe meg et veldig billig anlegg. Forventer ikke så mye ut av det, men mer enn et Logitech Z523 PC anlegg som jeg bruker nå. Fant Andersson HIS 2.1 - Front Speakers på Netonnet.no, men finner ingen tester eller noe om de. Hvordan er disse? Andersson HIS 2.1 - Front Speaker Høyttalere med flott design og mye trøkk!

Fant også Dynavoice Magic F-5 EX på Surround.no som koster 1498kr inkl frakt. Hvordan er disse? Har VELDIG stramt budsjett!!

Men jeg trenger jo også en forsterker. Sony 7.1 3D receiver STR-DH520 funker denne til en av de høyttalerne jeg har satt opp?

Jeg er helt ny i anlegg bransjen, trenger all hjelp jeg kan få. Takk for alle svar!

Har ikke så mye peiling på om dette med "Tommer" på forskjellige ting på høyttalerne eller dette med Watt. Ser etter Front Høyttalere til max 1500kr, kan gå opp til 2000 inkl frakt. Forsterker på 1500, kan gå opp til 2000 der også.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og velkommen til forumet !

Det første du kan lære deg er at budsjetter er til for å sprenges, så nå er du advart om du blir fullstendig bitt av hifi basillen !!

Av disse du har funnet her ville jeg nok prøvd meg på Dynavoicen. Disse har scoret bra i tester tidligere.

Av forsterker bør det meste kunne fungere, de er nok ikke så veldig krevende.

Eller du kan spare å kjøpe noe enda bedre !? Eller se på bruktmarkedet.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Hei, og velkommen til forumet !

Det første du kan lære deg er at budsjetter er til for å sprenges, så nå er du advart om du blir fullstendig bitt av hifi basillen !!

Av disse du har funnet her ville jeg nok prøvd meg på Dynavoicen. Disse har scoret bra i tester tidligere.

Av forsterker bør det meste kunne fungere, de er nok ikke så veldig krevende.

Eller du kan spare å kjøpe noe enda bedre !? Eller se på bruktmarkedet.
    Ja, kan se på bruktmarkedet. Så bare at Andersson hadde større bass og mer Watt. Dynavoicen har 5.25 bass og 100 Watt mens Andersson har 6.5 bass og 150Watt.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynavoice uten tvil!! Andersson er søppel synes nå jeg. Sikker greit for en start innen miljøet. Hadde selv de Dynavoice frontene, g var helt grei å høre på. Jeg hadde allefall sett litt på bukten etter det samme settet, du kan spare mye penger på det. velkommen til forumet.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke heng deg så mye opp i watt, er ikke det det går på.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Dynavoice uten tvil!! Andersson er søppel synes nå jeg. Sikker greit for en start innen miljøet. Hadde selv de Dynavoice frontene, g var helt grei å høre på. Jeg hadde allefall sett litt på bukten etter det samme settet, du kan spare mye penger på det. velkommen til forumet.
    Får vell gå for Dynavoice da visst det ikke er noen andre i denne prisklassen. Hvordan er bassen og lyden på disse? Har ikke så stort rom, mer et gutterom enn en kjellerstue, funker disse bra til dette?

Newcomer Gargamel_Grusom sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse kan jo være noe å se på.
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/90833

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gargamel_Grusom
    Ja. Så en på Finn.no som selger et JAMO Surroundanlegg. Surroundhøyttalere - FINN Torget

Men står ingen info. Dette kan jeg hente selv uten frakt og koster bare 1000kr. Visst alt fungerer og er i orden, er det noe å satse på? Har ikke peiling på høyttalere så vet ikke noe om dette anlegge. Står ingenting heller, kanskje noen av dere vet noe om det bare ved å se på det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veb95
    Ja. Så en på Finn.no som selger et JAMO Surroundanlegg. Surroundhøyttalere - FINN Torget

Men står ingen info. Dette kan jeg hente selv uten frakt og koster bare 1000kr. Visst alt fungerer og er i orden, er det noe å satse på? Har ikke peiling på høyttalere så vet ikke noe om dette anlegge. Står ingenting heller, kanskje noen av dere vet noe om det bare ved å se på det?
    TROR det er JAMO E370 eller E350??

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eltax Synergy 5.0

Hei.
    Hva med Eltax Synergy 5.0? Selger de på Lefdal for 998,-
    Jeg har de selv fordi jeg trengte bakhøyttalerne, men nå er det mine foreldre som bruker de.
    De spiller meget bra til prisen,litt mørke er de nok,men passet bra sammen med en eldre Sony 2-kanals forsterker.
    Verd å ta en titt på de og.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veb95
    Får vell gå for Dynavoice da visst det ikke er noen andre i denne prisklassen. Hvordan er bassen og lyden på disse? Har ikke så stort rom, mer et gutterom enn en kjellerstue, funker disse bra til dette?
    Aha! Så jo nå at det var DV F-5... Hadde Magic F6, første modellen tror jeg. De spilte som noen svin på elektronikken jeg hadde og passa greit på rommet mitt på 8 kvadrat. Spiller bedre i større rom. Jeg synes lyden var veldig detaljert, og krever heller ikke store greiene av forsterker. Bassen synes jeg var fantastisk, og diskanten var ganske rolig. Mente ikke å si noe stygt om Andersson sine produkter, men Dynavoice er helt klart mye bedre. Passer bra i et gutterom som du skal ha de i synes jeg. Men spiller bedre i litt større rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå kjøpt meg både anlegg og forsterker.

Yamaha RX-V595RDS Natural Sound AV Receiver 5-1.

Front 2 stk Proson HFC 266, bak 2 stk Jamo, center Jamo, 8" sub Jamo. Alt er litt gammelt tror jeg.

Dette er det jeg har om informasjon. Kjøpt brukt. 1500kr for alt. Selgeren kommer i morgen tidlig og både leverer varene og setter opp 5-1 anlegget mitt. Håper på at jeg får bra lyd og trøkk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •