Er på jakt etter litt endringer i oppsettet. I dag har jeg følgende:
Pre: Yamaha Rx-v667 (henger igjen etter surroundoppsettet. Tenkt å bli erstattet)
Effekt: 2x Consonance Cyber 800, ultra-linear 78w rørforsterker
Høyttalere: Tonart Etera
Sub: Paradigm Signature Sub 25

Etter flytting og mer er det ikke blitt plass til subben i systemet. Selv om høyttalerene er spekket til å gå ned til 25hz får den ikke god nok plassering i rommet til å stå alene.
Jeg tenker da på å selge unna både sub og fronter mot noen fronter som kan skyve unna de lave tonene uten hjelp av ekstern sub. Har tidligere hatt Acoustic Research AR1 i mitt tidligere surroundoppsett, men har fått et litt høyere budsjett siden den gang. Var forsåvidt fornøyd med de, men det er tid for noe nytt

Jeg har da begynt å se litt rundt og kommet fram til kanskje B&O Beolab 5 eller JBL Array 1400 med en god forsterker. Om ikke Consonancene duger kan de byttes. Disse to valgene havner jerne noe likt ut i pris på bruktmarkedet. Noen erfaringer?

Er også åpen for andre alternativer. Har sett på Avantgarde sine hornhøyttalere, men kan ikke gi høyttalerene så lang avstand til veggen bak.
Med små barn i hus blir nok høyttalerene mest til pynt, men de må kunne overraske ved en god fest Musikktype er alt mulig, men klassisk er ikke noe kriterie. Dyp bass med trøkk er viktig.

Gleder meg til gode innspill