rett forsterker til Klipsch Synergy F30 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Nja. På første grafen er jo nivået under 70Hz noe høyere enn 100-700Hz. En shelving på denne måten med 2dB kan fint oppleves som noe mørkt. Det rare er at grafen på høyere effekt ikke følger samme mønster. Det viser at forsterkeren ikke er helt frekvenslinær innenfor oppgitt effekt.

Målinger av elektronikk med en skala på 10dB/div er lite matnyttig, da forventede forskjeller bør ligge innenfor 1dB (Resistiv last) om de er noenlunde fornuftig konstruert.
    Det som er litt intresangt er at det ikke er nån andre forsterkere som de har testet som kommer noe speiselt bedre eller værre ut. Selv Mark Levinson og Bryson stiller med like resultat. Det får meg til å tenke at en equlizer må være et bedre alternativ for å justere klang en å intensjonelt kjøpe en forsterker som ikke er konstruert for å være nøytral.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Da kan vi kansje konstatere med at den hvertfall ikke har mørk klang slik som folk insinuerer. Jeg er fornøyd sålenge jeg fikk motbevist noe hvertfall=)

Last er 8ohm fast og nivå er -30db, som skal være ca 1,2v@8ohm på denne forsterkeren om jeg ikke tar for mye feil.

La meg legge ut en ny graf med litt mer effektuttak.

I den testen som disse grafene er en del av så blir Emotivaen sammenlignet med JC1 når det kommer til kvalitet og egenskaper. De har og grafer på JC1.

fin måling. når er du tilbake i lofoten ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er litt intresangt er at det ikke er nån andre forsterkere som de har testet som kommer noe speiselt bedre eller værre ut. Selv Mark Levinson og Bryson stiller med like resultat. Det får meg til å tenke at en equlizer må være et bedre alternativ for å justere klang en å intensjonelt kjøpe en forsterker som ikke er konstruert for å være nøytral.
    Det er fordi dem bruker ren resistiv last. Sett på en ekte høyttaler så kommer forskjellene frem. Jo mer ujevn impedans (spesielt på høye frekvenser), jo større avvik i frekvensresponsen. Dette er fordi de aller fleste forsterkere har stigende utgangsimpedans oppover i frekvens.

Jeg synes fortsatt det er suspekt at de to målingene avviker så mye fra hverandre. Ville ikke stolt på måleoppsettet med slike resultater.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

emotiva XPA-2 Stereo Power Amplifier

hvordan trur dere denne blir?

emotiva XPA-2 Stereo Power Amplifier

Specifications

Number of channels: 2
    Topology: fully discrete, dual differential, high current, short signal path Class A/B
    Power output (all channels driven):
    500 watts RMS @ 4 ohm (0.1% THD)
    300 watts RMS @ 8 ohm (0.1% THD)
    Rated power bandwidth: 20 Hz to 20 kHz with less than .05 dB deviation at rated power
    Output devices: 12 per channel
    Broadband frequency response: (-3 dB): 5Hz to 150kHz
    Amplifier gain: 32 dB
    Signal to Noise Ratio:
    1 watt: >91 dB
    Full power: >114 dB
    Input impedance:
    unbalanced: 23.5kohms
    balanced: 33kohm
    Transformer size: 1,200VA
    Secondary capacitance: 45,000uF
    Size:
    unboxed: 17” wide x 7 3/4” high x 19” deep
    boxed: 23 1/2" wide x 12" high x 24 3/4" deep
    Weight: 72.4 lbs (83.4 lbs boxed)

Hvordan blir denne ved bestilling fra Usa

719.10 Amerikansk dollar (USD) = 4386.94865 Norsk krone (NOK)

hva kommer frakta på? noen som veit ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

equlizer er en smart ting og ha. vist man vil finstille lyden som man måte ønske

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir kaaansje å komme hjem til lofoten iløpet av året, men får se hva som skjer=)

Når det kommer til å regne ut pris på import så bruk enkel 10x på dollar. Da blir det ganske godt estimert med frakt og moms.

100usd=1000kr
    1400usd=14000kr

Anbefaler deg heller å finne noe brukt. Slikt som den parasounden som ligger på torget. Det blir litt mer forsterker for pengene.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •