6.5" Basstromme til Bang & Olufsen RL 7000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

6.5" Basstromme til Bang & Olufsen RL 7000

Hei, jeg har fått tak i ett par gode men gamle høyttalere.
    De låter bra, men som sagt de er gamle så derfor er membranen dårlig rundt bass-elementet... Og dvs at membranen rundt mitt element har råtnet.

Er det noen her på forumet som vet hvor det er mulig og få tak i slike Bass-elementer på 6.5" som passer Til RL-7000? Helst nye, men finner ikke noe selv.
    Det beste ville vært med det originale merket. Men det er visst ikke så lett å få tak i.

Så jeg er villig til å sette i "Gode" 6.5" Bass-elementer som ikke er riktig merke men funker. Og med det samme jeg skal kjøpe noe så er det bra hvis det er mulig og få kjøpt 4stk, slik at jeg kan bytte alle.

Tar i mot alle tips og liknende!

Mvh Nooben97! :-D

-Ja jeg er virkelig noob, se navnet mitt!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel skomgummi oppheng på de elementene om jeg ikke husker feil. Dette er det normalt en smal sak å reparere for de fleste høyttalerreparatører om du ønsker å beholde elementet mest mulig originalt.

Dog, selv om de originale elementene sikkert er bra (aldrig hørt de faktisk, så kan ikke si noe på dette), så kan det godt tenkes det blir både billigere og bedre med nye uoriginale elementer.
    Eventuelle erstattningselementer her kan jeg ikke komme med noen anbefaling om da jeg ikke kjenner kassen eller TS parameterene til de originale elementene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden er bra og klar i de originale elementene. Men hele ringen er ødelagt så det skurrer ved bruk av elementet. Så det beste er nok og kjøpe nytt. Men har ikke peiling på hva som er bra i de kassene der.. Og originale er ikke mulig og få tak i med mindre jeg kjøper brukt og da har jeg samme prob igjen! Men hadde det funket og kjøpt 4 like elementer på 6.5" og satt i dem?

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det funker å kjøpe 4 6,5'' elementer, men da må du finne ut parameterne på de som sitter originalt i høyttalerne.
    Funker ikke å kjøpe hvilke som helst 6,5'' element.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nooben97
    Men hadde det funket og kjøpt 4 like elementer på 6.5" og satt i dem?
    fungert - ja.
    blitt bra - nei.

de fleste 6.5" passer rett inn der, men du må få tak i norn med tilsvarende parametere og egenskaper for at lyden skal bli tilnermet lik. Er ikke størrelsen på elementet som avgjør hvordan høyttaleren høres ut...

Om du har i allefall et av de elementene i tilnermet ok stand kan du få målt parameterene til de ganske enkelt hos noen som vet hvordan de gjør det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar til dere begge!

Jeg har ingen anelse om hva dere snakker om, men noe sier meg at å reise til en hifi-butikk med høyttalerne ikke er så dumt.

3 av elementene er i orden. Så da er det vel mulig og måle disse parametrene hos en med peiling?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3 av elementene er i orden. Så da er det vel mulig og måle disse parametrene hos en med peiling?
    ja, det er det. Hadde laget til utstyr for dette tidligere. tar ca 10-15 min å lage, så ikke noe problem. gratis programvare tror jeg det er å få tak i også.

men mulig du finner info om de originale på google også da, det er sikkert lettere.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ellers, et veldig kjapt søk på google: Special foam ring to repair the Beovox RL7000 woofer

burde være en smal sak for en reparatør å fikse de for deg om du bestiller og har disse klare for eks.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er vel den billigste løsningen!

Special foam ring to repair the Beovox RL7000 woofer

Tror jeg bestiller her også får jeg noen som kan det til å gjøre det for en billig penge!

Så Takk for alle Svar!

Newcomer KjellG sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Good Hifi's speaker rings - foam, rubber and fabric for more than 3000 speakers.

Kjøpte herfra og skiftet på mine Beovox MS 150.2

Litt kliss å fjerne gammelt skum.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjellG
    Good Hifi's speaker rings - foam, rubber and fabric for more than 3000 speakers.

Kjøpte herfra og skiftet på mine Beovox MS 150.2

Litt kliss å fjerne gammelt skum.

Var det vanskelig og gjøre dette selv? Eller gjorde en forhandler det for deg?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det vanskelig og gjøre dette selv? Eller gjorde en forhandler det for deg?
    Fikset dette selv, er ikke vanskelig.

Vær nøye med å fjerne gammelt skum og lim. Det letter arbeidet med å montere nye. Du må også passe på at det ike blir skjevheter slik at spolen subber i "magnetgapet". Det letteste er å lime skumringen til membranen først, for så lime fast til chassiet etter at første lim runde er tørr.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjellG
    Fikset dette selv, er ikke vanskelig.

Vær nøye med å fjerne gammelt skum og lim. Det letter arbeidet med å montere nye. Du må også passe på at det ike blir skjevheter slik at spolen subber i "magnetgapet". Det letteste er å lime skumringen til membranen først, for så lime fast til chassiet etter at første lim runde er tørr.
    Hvordan lim brukte du?

Ellers tusen takk for hjelp, jeg tror jeg skal høre med en forhandler til å gjøre det for meg, avhengig av pris

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan lim brukte du?

Ellers tusen takk for hjelp, jeg tror jeg skal høre med en forhandler til å gjøre det for meg, avhengig av pris

Fulgte lim med opphengene, men det virket som om det var en form for tekstillim. Tørket kjapt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukes som regel en slags type kontaktlim/gummilim som holder seg litt fleksibelt etter herdig. Personlig hentet jeg bare en liten tube fra Seas fabrikken... :P

Dog kommer det jo litt an på type oppheng da selvfølgelig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •