Anbefal meg et stereo-oppsett til 40k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefal meg et stereo-oppsett til 40k

Er på jakt etter et stereo-oppsett til musikklytting og har rundt 40k å bruke.
    Hva ville dere kjøpt for denne summen? Tenker da på fullt oppsett med 2 gulvhøyttalere og forsterker. Kan strekke meg litt om kvalitetshoppet er vesentlig, men det gjør ingenting å bruke 30k heller.

Jeg er ikke noen hifi-freak og kommer neppe til å bli det. Alikevel er jeg opptatt av lydkvalitet og musikk. Jeg har så å si null erfaring med hifi-utstyr. Min erfaring med lyd og lydutstyr stammer mer fra studio og produksjon.

Min musikksmak er bred. Stort sett alt utenom Hiphop/RnB/Rap og Tekno/Trance.

Anlegget skal stå i et rom som er ca 4.5x7.5m (stue/kjøkken).

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD M3
    Klipsch RF82mk2
    Sonos Connect <-- for å kunne streame musikk ifra disk og spotify, samt nettradio .

Du sitter igjen med penger også .

Andre høyttalere som kan testes er Dali Lektor 8.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for forslag. Mitt eget forslag til meg selv ville vært Canton Reference 5(evt 7) og Electrocompaniet ECI 5. Kommentarer til dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter opp Skorob sitt tips her.. Men b&w dm683 kan også vurderes, kan høre på de hos din nærmeste hifibutikken..

Du putter jo litt penger i det, moroa nå er jo og dra på lytterunder og så hva som passer dine ører.. Lykke til

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og så finnes det mye bra brukt utstyr. Avtoget og andre fora har mye bra som er like godt som nytt og til halv pris. Litt kjøpers marked og nå om sommeren.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du hører på musikk som ikke er Hip Hop, RNB , Trance osv....det vil sikkert si Rock, Pop, Country?,visepop, klassisk osv....

Jeg ville gått for System Audio høytaleren Mantra 60 til 15.000 kr. Den er kjempebra på rock og pop i alle fall, og er bra på vokal, og har en rask og "snerten" bass.
    System Audio SA Mantra 60 Gulvhøyttaler - Sort høyglans

Sammen med en ganske kraftig forsterker....her er valgene mange, men f.eks
    Electrocompaniet Eci5mk2 på tilbud til 20.000 nå....normal pris er 30.000.
    Electrocompaniet ECI 5 MKII Integrert forsterker - Sort

Enten den eller evt Primare som er bra sammen med system audio , da Primare I32 til 20.000
    Primare I32 Integrert forsterker - Sort
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W CM9 B&W CM9 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

sammen med

Electrocompaniet ECI 5 MKII
    Electrocompaniet ECI 5 MKII Integrert forsterker - Sort

Her tror jeg du har et bra valg, men som de andre sier er det også mye bra utstyr der ute til salgs brukt. Men viss du skal ha en ny stereo i den prisklassen, & bare det at det er nytt med garanti har jo mye og si også ! Lykke til !

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt en del på CM9 og Mantra 60 også. Klarer ikke helt å bestemme meg. Ser det er tilbud på Canton Reference 7 og 5.. Noen som har erfaringer med disse? Virker jo som om dette er høyttalere i segmentet over mtp cm9/mantra 60. Har ingenting imot å handle utstyr brukt heller.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatman
    Har tenkt en del på CM9 og Mantra 60 også. Klarer ikke helt å bestemme meg. Ser det er tilbud på Canton Reference 7 og 5.. Noen som har erfaringer med disse? Virker jo som om dette er høyttalere i segmentet over mtp cm9/mantra 60. Har ingenting imot å handle utstyr brukt heller.
    Det lå et sett CM9 på brukten her i går, men de har gått nå. Høyttalere er det jo og en fordel å kjøpe lokalt da de ikke er så lett å sende. Det ligger vel og opp til flere komplette anlegg på brukten pr dato - Primare mm.

Selv har jeg kjøpte mye brukt, uten problemer. I de fleste fall har man forsatt flere år i gjen på 5 års reklamasjon så risken er ikke særlig stor og de fleste jeg har vært borti er ærlig greie folk. Folk som vanker her er stort sett entusiaster og ikke luringer - de finnes det en del av på Finn.

Hovedfordelen med å kjøpe brukt er at om du ikke liker lyden, kan du bare selge den igjen til ca samme pris. Hegel H200 får mye skryt rundt om kring. Jeg kjøpte en slik på brukten ut fra dette, men lyden var ikke slik jeg liker den, så da solgte jeg den til nesten samme pris 3 uker senere. Hadde jeg kjøpte den nye kunne jeg i beste fall fått byttet, hvis de hadde hatt noe jeg likte eller solgt den med 10' i tap. Nå slapp jeg unna med 1' i tap, og noen ganger kan man selge med gevinst og litt avhengig av hvordan prisene går - de er relativt rimelige nå men vil garantert stige til høsten når interessen for inne aktiviteter tar seg opp.

Produktene ser stort sett like fine ut som når de kom ut av butikken. Det kan være lurt å skrive kontrakt ved kjøp og salg melleom private. Om ikke annet er sagt har man 2 års reklamasjon over for den man kjøper av, men det beste er å se vedkommende an og styre unna luringene .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at jfssoundsystems har CANTON VENTO REFERENCE 5 DC på tilbud til 27k nå(veil 45k), og 7 DC til 19k på tilbud, (veil 35k).

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg kan varmt anbefale det oppsettet jeg landet på, som jeg er svært godt fornøyd med.

Forsterker: NAD M3
    Høyttalere: Dali Mentor 6

For å øke lydkvaliteten enda et par hakk, kan du legge på en NAD M51 DAC på oppsettet. Den har i tillegg HDMI-innganger, og volumkontroll, så den kan benyttes som pre og kobles rett i effektrinnet på M3-en (noe som gir et klart løft for lyden). Ville også tatt med en Squeezebox e.l. for streaming/spotify/nettradio etc.

Det blir vel litt over budsjettet om du skal ha med DAC'en, men Mentor 6 skaffer du ganske lett på brukten (ligger et par på finn nå), og M3 kan også dukke opp der fra tid til annen.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch er jo veldig fargete i gjengivelsen. Jeg hadde ikke valgt det til allround musikkbruk. De høyttalerne som måler jevnest i denne prisklassen er kanskje PSB. Canton tror jeg også er bra.
    PSB Synchrony Two - Bass Brothers AS
    PSB Synchrony One - Bass Brothers AS

Synchrony Two gir deg mer å rutte med til forsterker. Hegel er mitt tips der.

Forøvrig er det klar sammenheng mellom hvordan høyttalere måler og hvilke folk foretrekker ifølge undersøkelser under kontrollerte tester.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for forslag! Må bli en lytterunde når tiden kommer. Håper bare at kampanjen på Canton fortsatt er tilgjengelig når jeg skal handle.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •